Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

stekkerdoos op UPS

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
hallo,

recentelijk ben ik in het bezit gekomen van een krachtige UPS. helaas heeft die aan de achterkant alleen maar van die 3-polige pc powercable aansluitingen, waar zo'n doorluskabel in past.

Nou zitten mn beide PC's dus mooi op die UPS, elk via zo'n doorluskabel, maar ik kan niet doorcomputeren omdat mn monitor een eigen power adapter heeft, en mn switch ook.

Mijn idee is dus, om van een kleine stekkerdoos de stekker eraf te knippen, en er dan zo'n doorluskabelstekker aan te monteren. Maar daarvoor moet ik wel weten welke ader wat doet. Of is daar een kleurcode voor ofzo ?

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
gewoon stekkerdoos eraan en klaar

Verwijderd

Gewoon de 2 fasen (onderling niet gepolariseerd) onderscheiden van de aarding. Lijkt mij toch...

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 11:24

EnnaN

Toys in the attic

die switch heeft vast niet zoveel zin, als je de enige op de ups bent ;)

sig

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
je hebt 3 kleuren in z'n doorluskabel

bruin
blauw
groen/geel

sluit deze aan op dezelfde kleuren in de stekkerdoos en klaar is kees.

bruin en blauw mag je omdraaien dat maakt niks uit (AC)
alleen moet je niet groen/geel op een andere aansluiten dan krijg je leuke dingen. })

is niet al te moeilijk

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Je kan er gewoon een vrouwelijke 3polige "PC_voedingsstekker" aan hangen, een beetje doe-het-zelfzaak heeft die wel liggen. De ene pin die wat langer is en in het midden staat is de aarding (geel/groen), de andere 2 zijn de netspanning, die mogen omgewisseld zijn, maakt niet uit.
@EnnnaN: stel je nu eens voor dat de modem ingebouwd zit in zijn router....dan kan ie verder internetten als de stoom uitvalt, door de switch op zijn UPS te hangen... handig niet?

[ Voor 26% gewijzigd door naftebakje op 24-05-2006 14:59 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Zie ook:
[rml][ EL] Speciale stekkerdoos[/rml]

Bij mij op de zaak heb ik gewoon zo'n UPS stekker (Server -> UPS) gesloopt en in zo'n normale stekkerdoos gehangen (zonder schakelaar erop!)
Works for me! :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 15:00 ]

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gewoon een van die bijgeleverde kabels doorknippen en een stekkerdoos op vastschroeven. Zo heb ik het ook gedaan en nu naast de computer bijna alles er op aangesloten en nog kan ik 45 minuten doorwerken :p

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Uhm, ik denk dat je eerst eens wat bij moet lezen mbt het aansluiten van elektra, kleurcodes en dergelijke; basic spul wat iedereen die daarmee aan de gang wil toch wel moet weten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.