Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Momenteel heb ik een T-mobile abonnement maar wil hier vanaf omdat ik over wil naar een provider waar je alles uit een bundel betaalt (KPN of Orange).
Het T-mobile abonnement (2jr.) is reeds afgelopen, maar op hun site valt te lezen dat ze een opzegtermijn van 3 maanden hanteren.

Het punt is dat ik natuurlijk mijn nummer wil behouden en me momenteel aan het orienteren ben naar een andere abonnement en toestel. Mijn vraag is dan ook of het slim is om nu zelf 'alvast' T-mobile op te zeggen. Op die manier kan ik zodra ik een keus heb gemaakt sneller over naar een andere provider, zonder dat ik dan alsnog die drie maanden moet gaan uitzitten.
Mijn angst is echter dat het nummerbehoud dan in de soep loopt.

Stel:
Ik zeg vandaag T-mobile op.
Ik kijk naar nieuwe toestellen en providers.
Over 1,5 maand ben ik er uit en doe ik ergens een bestelling met het verzoek tot nummerbehoud

Vraag 1: Loopt het nummerbehoud dan in de soep omdat ik T-mobile al heb opgezegd?
Vraag 2: Krijg je je nieuwe toestel al voordat je nieuwe abonnement in gaat?
Vraag 3: Kun je het oude en nieuwe abonnement naadloos op elkaar laten aansluiten?

Wat ik wil voorkomen:
- Dubbel abonnement betalen.
- Een telefoon bestellen en die pas een tijd later krijgen (met het risico dat er ondertussen iets beters uit komt).
- Onbereikbaar zijn op mijn huidige nummer.

Ik heb op de sites van de providers gezocht maar werd daar niet veel wijzer van. Met dit soort dingen loop je denk ik altijd de kans tussen wal en schip te vallen, vandaar dat ik graag wil weten wat jullie ervaringen hiermee zijn.

Metal up your ass

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Overgang van een nummer zal je aan moeten vragen bij je nieuwe provider en niet vast T-Mobile opzeggen; als het net langs elkaar heen loopt, dan vervalt je oude nummer.

Onbereikbaarheid kan ongeveer een dag duren afhankelijk van hoe snel ze op dag X je nummer overzetten.

Dubbel abonnement zal je waarschijnlijk wel gaan betalen, maar dat zou ik navragen in de Orange-shop.

Ik heb namelijk andersom gehad; van Orange naar T-Mobile...

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 24-05-2006 13:26 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:57

Salandur

Software Engineer

loop een willekeurige telco winkel binnen. zij weten dat wel.

maar als je eerst opzegt: geef hierbij aan dat je bij het aflopen van het contract je nummer wilt behouden, dan weten ze dat en mogen ze het je niet weigeren.

volgens mij gaan afgesloten abbonementen meestal direct in. Je nummer kan je dan wel mee nemen, maar dan loop je wel even met 2 telefoons rond.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:50
Ik wacht nog op mijn mailtje van Hi over het [ moeten? ] opzeggen van mijn abbo.... Reeds 2 weken geleden.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je kan nu al opzeggen met behoud van je nummer. Nummerbehoud moet tegenwoordig binnen 10 werkdagen geregeld zijn. Een beetje nette provider stuurt je dan ook een brief dat je uiterlijk 10 werkdagen voor aflopen van je abonnement via je nieuwe provider je definitieve nummerbehoudwijziging (of hoe je het ook noemt) door moet geven. Deze zal dan ingaan op de dag dat jouw abonnement bij hun afloopt. Het is wel handig om je nieuwe provider van deze actie op de hoogte te stellen, en gezien al te gepruts bij de operators vandaag de dag, heb je natuurlijk geen enkele garantie dat t goedgaat... Maar t zou wel moeten kunnen.... :+

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
JaymzHetfield schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:23:
Momenteel heb ik een T-mobile abonnement maar wil hier vanaf omdat ik over wil naar een provider waar je alles uit een bundel betaalt (KPN of Orange).
Je huidige T-Mobile heeft toch ook Flex? alles uit 1 bundel.

• JaymzHetfield
Ik moet me er nog in verdiepen, maar ik geloof dat de adder bij dat Flex is dat je hoge starttarieven kwijt bent. Of dat je minimaal een minuut betaalt ofzoiets... weet het niet precies meer, maar zoiets stond me er van bij.

Metal up your ass

• JaymzHetfield
MadMurdock schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 16:31:
Je kan nu al opzeggen met behoud van je nummer. Nummerbehoud moet tegenwoordig binnen 10 werkdagen geregeld zijn. Een beetje nette provider stuurt je dan ook een brief dat je uiterlijk 10 werkdagen voor aflopen van je abonnement via je nieuwe provider je definitieve nummerbehoudwijziging (of hoe je het ook noemt) door moet geven. Deze zal dan ingaan op de dag dat jouw abonnement bij hun afloopt. Het is wel handig om je nieuwe provider van deze actie op de hoogte te stellen, en gezien al te gepruts bij de operators vandaag de dag, heb je natuurlijk geen enkele garantie dat t goedgaat... Maar t zou wel moeten kunnen.... :+
Ok, in theorie kan ik dus nu al opzeggen en binnen 3 maanden - 10 dagen laten weten dat ik gebruik wil maken van nummerbehoud naar provider X. Maar of dat in de praktijk een beetje aansluit moet je afwachten.

Metal up your ass

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-11 20:01
Wat je ook kan doen:

Sneller een toestelkeuze maken, naar de Telco gaan, een nieuw abbo afsluiten waarbij je aangeeft dat je nummerbehoud wil en dat je kan verlengen (dit kan nml net als opzeggen 3 maand van te voren). Over 3 maand gaat het nieuwe abbo in, is je oude abbo automatisch opgezegd en is je nummer meegenomen. Kortom, dan hoef je zelf het abbo niet op te zeggen en loopt het praktisch naadloos in elkaar over.

Je toestel krijg je vaak pas mee als de telco zeker weet dat zij de bonus krijgen uitbetaald, bij KPN is dat pas na enkele dagen of zelfs weken. Ik heb meegemaakt dat je het toestel bij een KPN abbo pas meekrijgt op het moment dat je een bevestiging van nummerbehoud van KPN hebt gekregen, welke pas na 3 weken bij je in de bus valt.

@El_Loco, dat staat duidelijk in de FAQ van Hi vermeld op Hi.nl. Je moet even de klantenservice bellen (1200), aangeven dat je wil opzeggen, zij doen jou een aanbieding, jij bent niet geïnteresseerd en zij sturen je binnen 2 dagen een opzegformulier op :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Ik zou gewoon even een T-mobile winkel binnen stappen, mede omdat je bij T-mobile zelf 3 maanden voor het einde van de contract periode al kan verlengen, tevens zijn er vaak leukere mogelijkheden bij verlenging dan bij een nieuw contract. (heeft maken met een aantal factoren die in de winkel toe te lichten zijn).

Tevens heeft T-mobile Flex, betaal je alles uit 1 bundel, ook data, bellen in het buitenland en sms, groot voordeel van flex is ook dat je onbeperkt op kan sparen (dus niet na 2 maanden al je gespaarde minuten kwijt bent) en dat als je een maand meer belt dan je bundel je steeds in een hoger flex tarief valt en daardoor met terugwerkende kracht die gehele Maand (periode van betaal tot betaal dag) minder per minuut betaald.

Euh.. nee, ik ben niet onpartijdig. ;)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-11 20:29
FFF schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 21:35:
Ik zou gewoon even een T-mobile winkel binnen stappen, mede omdat je bij T-mobile zelf 3 maanden voor het einde van de contract periode al kan verlengen, tevens zijn er vaak leukere mogelijkheden bij verlenging dan bij een nieuw contract. (heeft maken met een aantal factoren die in de winkel toe te lichten zijn).

Tevens heeft T-mobile Flex, betaal je alles uit 1 bundel, ook data, bellen in het buitenland en sms, groot voordeel van flex is ook dat je onbeperkt op kan sparen (dus niet na 2 maanden al je gespaarde minuten kwijt bent) en dat als je een maand meer belt dan je bundel je steeds in een hoger flex tarief valt en daardoor met terugwerkende kracht die gehele Maand (periode van betaal tot betaal dag) minder per minuut betaald.

Als je bijv. 2 maanden gespaard hebt, en je belbundel voor de 3e maand zeg maar 50 euro is geworden, terwijl je een 20 abbo hebt, dan passen ze het flex-bundel gebeuren tog niet aan naar bijv . 25 ?

Pas als ik in deze situatie over de 50 heen zou gaan, dan zouden ze hem verhogen naar ???
JaymzHetfield schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:40:
Ik moet me er nog in verdiepen, maar ik geloof dat de adder bij dat Flex is dat je hoge starttarieven kwijt bent. Of dat je minimaal een minuut betaalt ofzoiets... weet het niet precies meer, maar zoiets stond me er van bij.
En wat moet ik me hier bij voorstellen ?
Wat klopt er van dit gegeven ?

[ Voor 16% gewijzigd door Hoyden op 25-05-2006 22:18 ]

• Megalo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-11 20:01
FFF schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 21:35:

Dat je al kan verlengen drie maand voordat je contract afloopt kan je niet echt als argument voor T-mobile gebruiken, je kan drie maand van te voren namelijk ook gewoon een nieuw abbo afsluiten bij een andere provider. Daarnaast is bij een verlenging vaak juist een minder leuke korting te krijgen dan bij een nieuw abbo. Al moet ik zeggen dat bij T-mobile de bonussen voor nieuw en verlenging of gelijk zijn of zeer dicht bij elkaar liggen.

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:50
Megalo schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 02:13:
@El_Loco, dat staat duidelijk in de FAQ van Hi vermeld op Hi.nl. Je moet even de klantenservice bellen (1200), aangeven dat je wil opzeggen, zij doen jou een aanbieding, jij bent niet geïnteresseerd en zij sturen je binnen 2 dagen een opzegformulier op :)
Thnx ;). Ik heb net al gebeld, voor ik dit las, en ik moet nu inderdaad langer dan de oorspronkelijke opzegtermijn doorbellen, namelijk van 4-8 tot 26-8... Ik wilde eerst opzeggen, maar dan kan je problemen krijgen met nummerbehoud, dus nu heb ik het zo geregeld dat mijn abbo per 26-8 wordt omgezet naar prepaid, en dan kijk ik tegen die tijd wel rustig naar wat nieuws... :)

[ En was het niet zo dat nummerbehoud problemen kan geven bij van die stunt-aanbiedingen met DigiCam's enzo? Of draai ik nu door :+. ]

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-11 11:27

Beugelfles

I love rusty spoons

Heb toevallig zelf een paar maanden geleden mijn abbo bij t-mobile opgezegd, loopt af op 6 juni.

Drie weken geleden nieuw abbonoment afgesloten bij Belcompany (HI 15), deze regelen dan alles voor je. Ze hanteren volgens mij wel een ingangstermijn van 3 weken, dat was bij mij niet echt van toepassing omdat ik toch pas wilde dat het 6 jnui inging, geen probleem. De medewerker van de Belcompany heeft met T-mobile gebeld en alles was geregeld inclusief nummerbehoud.

Nu hopen dat de overgang 6 juni goed gaat.

(overgaan naar nieuw abbo geld meestal wel ook met die aanbiedingen)

Mijn advies is om gewoon naar Belcompany of vergelijkbare telefoniewinkel te gaan, die mensen hebben dat allemaal zo geregeld

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• JaymzHetfield
Laat maar eens weten hoe dat 6 juni verlopen is!
Zelf opzeggen en later iets aansluitends zoeken lijkt dus gewoon te kunnen.

Maar eerlijk gezegd was ik inderdaad van plan om via zo'n stuntsite iets te gaan bestellen. Met eventueel zo'n leuke gadget erbij. Ik vraag me af of de service van zo'n site ook dusdanig is dat ze dat goed voor je kunnen regelen.

Metal up your ass

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:51

IkWilbert

Het is mij!

Ik heb mijn abo opgezegd bij TM en laat deze gewoon omzetten naar prepaid., deze laat ik dan weer om zetten naar een andere provider met nummerbehoud.

I intend to live forever. So far, so good.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:04
Ik vroeg mij precies hetzelfde af, ook langs de Belcompany geweest.

Ze vertelden me dat als je ander abonnement aanvraagt met nummerbehoud het verzoek wordt ingedient bij de huidige telcoprovider. Nadat dat abonnement is afgelopen gaat je nieuwe abonnement met nummerbehoud in. Opzegtermijn tot september heb ik dus dat hoefde dan niet opgezegd te worden.

Echter wil ik tegen augustus weer kijken of er wat leuks uitkomt of een aardige aanbieding is met de Nokia N80. Toen vroeg ik of ik em gewoon op kan zeggen en dan twee weken voor het aflopen een ander abonnement af kon sluiten. Die kerel zei dat twee weken erg kortdag is, dat een maand beter is. Opzeggen en dan een nieuw abonnement aanvragen met nummerbehoud is mogelijk.

De wijzen komen uit het Oosten!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

SandeR schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 22:17:
[...]

Als je bijv. 2 maanden gespaard hebt, en je belbundel voor de 3e maand zeg maar 50 euro is geworden, terwijl je een 20 abbo hebt, dan passen ze het flex-bundel gebeuren tog niet aan naar bijv . 25 ?

Pas als ik in deze situatie over de 50 heen zou gaan, dan zouden ze hem verhogen naar ???

[...]

En wat moet ik me hier bij voorstellen ?
Wat klopt er van dit gegeven ?
Als je abbo flex 20 is.
Je belt die maand meer als 20 euro
Dan gaat t-mobile rekenen met de tarieven van flex 25 ( en zo verder, dus 25+ word 30 dan 40)
Je gaat dan die hele maand de gesprekskosten van flex 25 betalen, waardoor ej weer iets onder de 20 euro uit komt. Dus hoe meer je belt hoe lager de tarieven van die hele maand.

Natuurlijk koop je de volgende maand weer de afgesproken (in je contract) belbundel in.

Tevens interessant van flex, je mag na een half jaar 1 stapje terug doen. Zo kan het zo zijn dat een toestel met bijv. flex 30 gratis is, en met 25 nog 150,- euro kost. Dan pak je flex 30 en betaal je dus 6 mnd 5 euro meer, dus 30 euro, dan zetje hem om en heb je dus 120 bespaard.

• JaymzHetfield
NoepZor schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 15:07:
Ik vroeg mij precies hetzelfde af, ook langs de Belcompany geweest.

Ze vertelden me dat als je ander abonnement aanvraagt met nummerbehoud het verzoek wordt ingedient bij de huidige telcoprovider. Nadat dat abonnement is afgelopen gaat je nieuwe abonnement met nummerbehoud in. Opzegtermijn tot september heb ik dus dat hoefde dan niet opgezegd te worden.
Ik snap even niet wat je met dat laatste stukje bedoelt. Maar we kunnen dus de conclusie trekken dat het opzeggen met nummerbehoud kan, maar dat je voor de zekerheid moet zorgen dat je ongeveer een maand voor het aflopen van je abonnement (en je dus 2 maanden na het opzeggen ivm 3 maanden opzegtermijn) een nieuw abonnement moet afsluiten wil het allemaal gladjes verlopen.

Metal up your ass

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:22
Ik heb het volgende gedaan:

Ik had een 1jarig vodafone abonnement (via internet). Loopt in augustus af. Ik wilde naar Orange. Heb daar een nieuw abonnement afgesloten met toestel. Ging meteen in. Ook even vermeld bij orange dat ik mijn vodafone nummer wilde meenemen. Even formuliertje ingevuld met porteringsdatum erbij, klaar. Daarna opzegbrief geschreven aan de vodafone (gewoon standaard ding van telecomvergelijker) en gezegd dat ik mijn nummer wilde bewaren voor nummerbehoud.
Kreeg daarna eerst opzegbevestiging, en paar dagen later een bericht dat ze benaderd waren door Orange voor de nummerportering en dat ze alle medewerking verlenen.

Stay safe

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:04
JaymzHetfield schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 11:45:
[...]

Ik snap even niet wat je met dat laatste stukje bedoelt. Maar we kunnen dus de conclusie trekken dat het opzeggen met nummerbehoud kan, maar dat je voor de zekerheid moet zorgen dat je ongeveer een maand voor het aflopen van je abonnement (en je dus 2 maanden na het opzeggen ivm 3 maanden opzegtermijn) een nieuw abonnement moet afsluiten wil het allemaal gladjes verlopen.
Ja omdat ik dan nog genoeg ruimte had voor de opzegtermijn.. Als ik bijvoorbeeld pas 2 maand voor het verstrijken van de contractduur een ander abonnement aanvraag met nummerbehoud moet ik nog wel een extra maand betalen. Ik zelf zeg het voor de zekerheid op en vraag dan een maand voordat m'n huidige contract afloopt een nieuw abonnement met nummerbehoud aan zodat er genoeg marge is om het nummer te porteren (Duurt 2 a 3 weken volgens de belcompany dude)

De wijzen komen uit het Oosten!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-11 11:27

Beugelfles

I love rusty spoons

JaymzHetfield schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:00:
Laat maar eens weten hoe dat 6 juni verlopen is!
Zelf opzeggen en later iets aansluitends zoeken lijkt dus gewoon te kunnen.

Maar eerlijk gezegd was ik inderdaad van plan om via zo'n stuntsite iets te gaan bestellen. Met eventueel zo'n leuke gadget erbij. Ik vraag me af of de service van zo'n site ook dusdanig is dat ze dat goed voor je kunnen regelen.
Het is nu 8 Juni, overstap ging vlekkeloos. s'morgens had ik T-mobile. Op een gegeven moment zach ik dat ik geen bereik meer had. KPN Hi simkaart erin en bellen maar met KPN Hi.

Nummerbehoud werkte perfect

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Pagina: 1