Toon posts:

Storingsproblemen met Logitech Z-680 speakerset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Reeds toen ik mijn surroundset ergens in 2003 kocht had ik sporadisch last van interferentie of storingen.
Soms zeer subtiel (lees: zachte plopjes) tot zeer luid en zeer storend (noem het maar een knal).
Ik weet uit het subforum Audio dat dit probleem wel vaker voorkomt bij andere Logitech setjes (vooral de Z-5500 dan).
Maar goed, dat ploppen is niet waarom ik eze topic start.

Sinds niet zo lang geleden (medio april) heb ik mij een Devolo duo dLan kitje aangeschaft om deze dan te gebruiken in combinatie met een Xbox.
De dLan adapter en de surroundset zitten niet op hetzelfde stpcontact (wss wel op dezelfde stroomgroep).
Wat is nu het probleem:
Telkens wanneer ik mijn surroundset aanzet (moge het via optische, coaxiale, directe input zijn) en tegelijkertijd de dLan adapter actief is (bv. video van PC naar Xbox streamen), hoor ik een nog storender geluid dan het ploppen.

Dit geluid is in tegenstelling tot het ploppen continu en houdt net zo lang aan tot ik het verkeer over de dLan adapter stopzet door bv. de videostreaming te cancellen of door de adapter uit te trekken.
Ik herhaal: wanneer er GEEN verkeer over de dLan adapter plaatsvindt, is er geen probleem.
Het gluid zelf is meer een combinatie van ploppen, ruis, kraken, noem maar op :)

Ik vermoed dus dat de adapter de stroomtoevoer naar de Z-680 stoort.
De adapter desnoods op een andere stroomgroep zetten is geen optie aangezien de adapter zowiezo bij de Xbox moet staan en de Xbox zowiezo op de surround set is aangesloten.

Hoe kan ik dit probleem counteren?
Zou een netfilter baten? Kan een UPS helpen, welk caliber zou het dan moeten zijn?
Ik heb wel zopas gelezen dat gelijkaardig gedupeerden recht hadden op een niewe dock, maar daar hoef ik niet meer op te hopen vrees ik (aankop ergens n 2003).

mvg,
driesel

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die een idee heeft?
;)

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Ik denk wel dat een UPS kan helpen, als je die op de dLan adapter zou zetten. Verkeer over de adapter lijkt mij ook een verandering in de spanning te veroorzaken, wat geuit wordt met de plopjes uit de logitech set.

[ Voor 239% gewijzigd door Roet op 24-05-2006 21:27 ]

Verwijderd

Blijkbaar is dit etje ook wat gevvoelig voor stroompiekjes,dipjes,die van mij heeft hier ookwel last van,al zijn het geen knallen,maar zachte plopjes.Je hebt ehm al op een ander stopcnatact gehad,dus ergens anders in je huis?

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Probeer eens een ferrietkern om je voedingskabel te doen van of je audioset of dLan kit. Het draad zo vaak mogelijk erdoorheen halen.

Als je het weet te vinden zou je ook een dikke elco over de voeding (aan de GELIJKspanning kant he) van je dLan kunnen zetten, blijkbaar zit daar het probleem. Dit lijkt me een mooiere oplossing.

[ Voor 43% gewijzigd door JuuL20 op 25-05-2006 01:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, van elco's heb ik niet veel kaas gegeten.
Als ik nu de properste oplossing (minste risico) zoek, kan ik dan niet beter gewoon de Z-680 op een UPS aansluiten?
Trouwens, wanneer ik de dLan adapter op een UPS zet, dan komt er toch enkel stroom uit de UPS-output en kan ik toch helemaal niet meer de adapter gebruiken? Dit veronderstel ik aangezien een UPS toch met een accu werkt, niet waar?

mvg,
driesel
Pagina: 1