Ik heb een 3th party applicatie die gebruik maakt van .NET 1.1 en .NET 2.0.
Ik moet daarvoor dus die twee versies van .NET installeren. Als ik dat doe dan verloopt het installatieproces voorspoedig.
Maar als ik de applicatie wil starten krijg ik twee errors:
* Kan entrypoint van procedure GetRequestedRuntimInfo niet vinden in DLL-bestand mscoree.dll
en vervolgens
* C:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorwks.dll could not be loaded
Nu heb ik al gezocht en blijkt dat deze foutmeldingen komen als .NET niet juist is geinstalleerd.
Ik heb geprobeerd .NET 2.0 opnieuw te installeren via zijn eigen herstel-optie (Add/remove programs) en via de commando's:
en
maar zonder resultaat.
Op de bewuste pc staat win2000 sp4 met alle patches.
Op een andere pc, ook win2000 sp4 met alle patches, gaat het wel goed.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen, want ik loop er al weken tegenaan en ik kom er niet meer uit.
--
Paul
Ik moet daarvoor dus die twee versies van .NET installeren. Als ik dat doe dan verloopt het installatieproces voorspoedig.
Maar als ik de applicatie wil starten krijg ik twee errors:
* Kan entrypoint van procedure GetRequestedRuntimInfo niet vinden in DLL-bestand mscoree.dll
en vervolgens
* C:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorwks.dll could not be loaded
Nu heb ik al gezocht en blijkt dat deze foutmeldingen komen als .NET niet juist is geinstalleerd.
Ik heb geprobeerd .NET 2.0 opnieuw te installeren via zijn eigen herstel-optie (Add/remove programs) en via de commando's:
code:
1
| V:\dotnetfx_v1.1.exe /t:c:\temp /c:"msiexec.exe /i c:\temp\netfx.msi REINSTALL=ALL ReinstallMODE=vomus" |
en
code:
1
| V:\dotnetfx_v2.0.exe /t:c:\temp /c:"msiexec.exe /i c:\temp\netfx.msi REINSTALL=ALL ReinstallMODE=vomus" |
maar zonder resultaat.
Op de bewuste pc staat win2000 sp4 met alle patches.
Op een andere pc, ook win2000 sp4 met alle patches, gaat het wel goed.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen, want ik loop er al weken tegenaan en ik kom er niet meer uit.
--
Paul