Toon posts:

[2000] .NET Installatie gaat niet goed*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 3th party applicatie die gebruik maakt van .NET 1.1 en .NET 2.0.

Ik moet daarvoor dus die twee versies van .NET installeren. Als ik dat doe dan verloopt het installatieproces voorspoedig.

Maar als ik de applicatie wil starten krijg ik twee errors:

* Kan entrypoint van procedure GetRequestedRuntimInfo niet vinden in DLL-bestand mscoree.dll
en vervolgens
* C:\WINNT\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorwks.dll could not be loaded

Nu heb ik al gezocht en blijkt dat deze foutmeldingen komen als .NET niet juist is geinstalleerd.

Ik heb geprobeerd .NET 2.0 opnieuw te installeren via zijn eigen herstel-optie (Add/remove programs) en via de commando's:
code:
1
V:\dotnetfx_v1.1.exe /t:c:\temp /c:"msiexec.exe /i c:\temp\netfx.msi REINSTALL=ALL ReinstallMODE=vomus"

en
code:
1
V:\dotnetfx_v2.0.exe /t:c:\temp /c:"msiexec.exe /i c:\temp\netfx.msi REINSTALL=ALL ReinstallMODE=vomus"

maar zonder resultaat.
Op de bewuste pc staat win2000 sp4 met alle patches.
Op een andere pc, ook win2000 sp4 met alle patches, gaat het wel goed.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen, want ik loop er al weken tegenaan en ik kom er niet meer uit.

--
Paul

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-03 12:12
Je kan proberen .Net in zijn geheel te uninstallen met Deze tool en hem opnieuw installeren.

.Net 2.0 is volgens mij nog een beta... je kan denk ik beter .NET 1.1 gebruiken

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-03 21:35

CoolGamer

What is it? Dragons?

Versie 2.0 is al een hele tijd geen beta meer.

Je kan niet even kiezen welke versie van het framework je gebruikt als iemand anders de applicatie heeft gemaakt.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal.

Ik heb de tool gedraaid en beide .NET versies opnieuw geinstalleerd maar zonder succes. Ik krijg nog steeds dezelfde foutmeldingen. Ik krijg er ook steeds meer een punthoofd van ;)

Is er nog een optie behalve win2000 opnieuw installeren? Misschien sp4 op nieuw installeren en dan de .NET versie weer?

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

TheCoolGamer schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 01:09:
Versie 2.0 is al een hele tijd geen beta meer.

Je kan niet even kiezen welke versie van het framework je gebruikt als iemand anders de applicatie heeft gemaakt.
Sterker nog, Windows Update bied hem nu ook aan

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-03 15:19

lier

MikroTik nerd

megatronics schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:39:
[...]

Sterker nog, Windows Update bied hem nu ook aan
Nu als in al een flink aantal weken...
Heb je al geprobeerd om deze dll handmatig te registreren ?
Ik heb een 3th party applicatie die gebruik maakt van .NET 1.1 en .NET 2.0.
Kan je dit nog nader toe lichten ? (vooral de en)

[ Voor 25% gewijzigd door lier op 30-05-2006 11:51 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mscoree.dll met regsvr32 /u eerst uninstall en vervolgens weer registreer, krijg ik beide keren de melding dat het goed is verlopen.
Als ik hetzelfde doe met mscorwks.dll dan krijg ik de melding dat de entrypoint niet gevonden kan worden en dat dat vaak komt doordat de dll corrupt en/of in memory is.

Wil ik mijn applicatie starten dan krijg ik weer dezelfde foutmeldingen.

Toelichting op de applicatie:
Het gaat om MapWindow, dit is een GIS programma. Meer info op www.mapwindow.org
MW is gemaakt met VS2003 en .NETv1.1. Sinds kort zijn ze overgestapt op VS2005 en .NET2.0. Het grootste deel is dus voor .NETv1.1 maar er zijn ook onderdelen voor .NETv2.0. Daarom moet zowel v1.1 als v2.0 geinstalleerd worden.
Op andere pc's (meer dan 1500) gaat het allemaal prima. We hebben hier nog drie pc's waar het ook allemaal prima gaat. Alleen op die ene niet. Ik krijg daar .NET niet juist op geinstalleerd.

Ik zal dadelijk nog eens de twee .NET versies er af kieperen, MW de-installeren en kijken of het helpt als ik win2000sp4 opnieuw installeer.
Pagina: 1