Toon posts:

[XP] host files automatisch aanpassen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallee,

een klant van me heeft een POP servertje draaien op kantoor, dat iedere 10 minuten de mail ophaalt bij de provider. Met zijn laptop haalt hij dan weer de mail op vanaf die pop server naar zijn eigen klaptop.

Wanneer hij echter buiten kantoor is wil hij toch de mail kunnen ophalen vanaf die mailserver. anders krijgt hij namelijk 20.000 keer de zelfde mail binnen (fictief aantal). wanneer hij weer op kantoor is moet de hostfile weer terug worden aangepast, zodat hij daar de mail ook kan ophalen. (hetzelfde geldt voor de SMTP. de persoon gebruikt een vodafone gprs kaartje, wat je verplicht om de smtp server van vodafone te gebruiken)...

ik ben al bezig geweest met een batch scriptje dat een txt bestandje kopieert naar c:\windows\system32\drivers\etc\hosts.

DIt werkt echter niet, de installatie kan die hostfile niet vinden (aldus de dos shell). wanneer ik de bestandsnaam intoets bij start-uitvoeren dan doet ie dat wel, dus het bestandje bestaat wel.

weet iemand een scriptje wat dit probleem kan verhelpen?

thnx

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Misschien moet je beginnen met het laten zien van de batchfile? :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je kunt het moeilijk doen en je kunt het makkelijk doen. het aanpassen van de hosts-file is quick and dirty, en imho geen structurele oplossing.
Ik zou er in jouw situatie eerder voor kiezen een dualboot aan te maken op die laptop - 1 voor op kantoor en 1 voor buiten.
Werkt stukken handiger en is voor de klant ook een stuk duidelijker. Kost denk ik net zo veel werk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Misschien is het makkelijkst nog wel om een DNS in te richten op die POP-bak. Die dan gewoon als eerst zetten. Dan gewoon op domein doen en je bent ook klaar lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf ook nog even verder aan het zoeken geweest. en heb zelf al een oplossing gevonden...

Ik moet zeggen dat het wel een mooie is, vandaar even de reply. mocht iemand een zelfde vraag hebben... je voelt m al....

ik ben uitgekomen bij een 'freeware' progje.. te weten Mobile Net Switch...

kun je mooi instellen wat je allemaal wilt aanpassen, en het is onbeperkt bruikbaar....

grtz
Badraaf