Groter dan 42"!?

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
1. Ik wil een plasma of een lcd scherm.
2. het moet groter dan 42" zijn en niet groter dan 50".
3. het scherm moet een minimale resolutie van 1280x720 hebben.
4. het scherm moet een HDMI aansluiting hebben.
5. de prijs is maximaal 3000 euro.

Er zijn een aantal plasmas die in aanmerking komen;

LG 50" 50PX4R:
Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/mlf/produkt/bilder/cds/I378183.jpg- 127 cm beeldscherm
- 16:9 beeldformaat
- Resolutie: 1366 x 768 WXGA
prijs: 2449 euro

Philips 50" plasma HD ready widescreen flat TV Pixel Plus 50PF7320/10
Afbeeldingslocatie: http://data.icecat.biz/img/norm/high/357871-3376.jpg
Beeldscherm diagonaal 50 "
Resolutie 1366x768 pixels
Soort TV
Aspect ratio 16:9
Pixel pitch n/a
Contrastverhouding 10000:1
prijs: 2960 euro

en 1 LCD:

Samsung LE46M51B:
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/21810.jpg
-Beelddiagonaal 46"
-Response Time 8msec
-Resolution 1366*768
prijs: 2762 euro

vraag1: zie ik opties over het hoofd?! :?
vraag2: wie heeft ervaringen of durft uitspraken te doen over welke de beste keus is!?
:Y)

Ik ga het scherm op mijn UPC digital aansluiting gebruiken en er komt een HDPC op het moment dat UPC en windowsmediacentre een oplossing hebben om 2 of meer digitale tuners aan te sturen.
Daarnaast Dvds kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door RobbyNitroz op 24-05-2006 14:24 ]

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Misschien niet wat je zoekt, maar wel eens gedacht aan een rear projection tv? Sony heeft er bijv. eentje van 50 inch (deze) die ruim binnen je budget valt (minder dan 2000 euro). Beeldkwaliteit van die dingen is tegenwoordig niet slecht meer, maar heeft nog steeds wel wat nadelen. Maar goed, die hebben plasma en lcd natuurlijk ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:16
Rear projection TV's zijn altijd wat dof, lichtopbrengst is vele malen lager als Plasma/LCD.

Mijn persoonlijke smaak gaat richting de plasma. De grotere LCD tv's die ik tot nu toe heb gezien (sony en philips) hebben moeite met het de beeld opbouw waardoor smearing optreed.

Eerlijkheidshalve heb ik de plasma met die resolutie nog niet gezien, maar een ouder paneel met een resolutie van 852*480 vond ik prettiger kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door Domino op 25-05-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hdcp zou ik toch sneller naar lcd neigen... ik zou zowieso niet voor die philips gaan, dat is hun goedkope serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Al eens zitten denken aan een projector? :)
Dat is wat mij dan bij het zien van de topictitel te binnen schiet :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 11:16
Samsung nemen, de philips is inderdaad de instapper. En LG zou ik persoonlijk nooit nemen. Kwaliteit is niet om over een huis te schrijven. Deze samsung is de topper die ze verkopen. Ik zou het in ieder geval wel weten. Samsung!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Hier thuis staat het 26"-broertje van die Samsung, die is echt perfect hoor.
Ik heb wel ns gehoord dat boven een bepaalde grootte het beter is om plasma te nemen ipv LCD, maar mocht je toch een LCD kiezen dan zou ik echt voor de Samsung gaan 8)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

DarthPlastic schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:18:
Ik heb wel ns gehoord dat boven een bepaalde grootte het beter is om plasma te nemen ipv LCD, maar mocht je toch een LCD kiezen dan zou ik echt voor de Samsung gaan 8)
Met hem.
wij hebben hier de 32" variant daarvan staan, en die kwaliteit is perfect.
de 42" versie vond ik ook nog geweldig, maar groter heb ik nog niet bekeken.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Domino schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:06:
Rear projection TV's zijn altijd wat dof, lichtopbrengst is vele malen lager als Plasma/LCD.

Mijn persoonlijke smaak gaat richting de plasma. De grotere LCD tv's die ik tot nu toe heb gezien (sony en philips) hebben moeite met het de beeld opbouw waardoor smearing optreed.

Eerlijkheidshalve heb ik de plasma met die resolutie nog niet gezien, maar een ouder paneel met een resolutie van 852*480 vond ik prettiger kijken.
Op de Cebit hadden ze projectie-TV's die erg heldere kleuren gaven. Er zat een DLP-projector in die met LED's werd aangestuurd en je zag ook geen regenboog-effect, wat je met normale DLP-projectoren wel ziet.
De lichtopbrengst is inderdaad iets minder en de kast zelf is een stuk groter dan een plasma die je aan de muur kunt hangen.
Zorg wel dat je bouten met speciale koppen gebruikt zodat een inbreker deze niet zomaar van de muur af haalt en een staal-kabel vanaf het scherm naar de muur is mischien ook niet onverstandig

Maar wat Atlas zegt is ook niet zo'n gek idee. Met een projector kun je hele mooie resultaten halen en de beeldkwaliteit doet niet onder voor een plasma.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:43
Vergeet niet dat plasma op dergelijke formaten 700Watt opneemt uit het elektriciteitsnet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
DarthPlastic schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:18:
Ik dacht dat het het prijsvoordeel is, en bij een meter in doorsnede of groter begint plasma meer voordelen te krijgen.
Edit: In principe word gesteld dat de optimale beeld afstand tussen jou en het scherm is 3 tot 5 keer de breedte van het scherm, dus denk daar ook aan ;)

[ Voor 15% gewijzigd door 5mebibyte op 25-05-2006 12:30 ]

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de optimale beeld afstand tussen jou en het scherm is 3 tot 5 keer
Dat geld niet als je in High Definition materiaal bekijkt, dan is mijn ervaring eerder 2 maal de scherm diameter. 5 maal is dan echt te veraf om alle het details nog te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 21:26
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:08:
de optimale beeld afstand tussen jou en het scherm is 3 tot 5 keer[/quoye]

Dat geld niet als je in High Definition materiaal bekijkt, dan is mijn ervaring eerder 2 maal de scherm diameter. 5 maal is dan echt te veraf om alle het details nog te zien
Hoe dichter je bij het scherm zit, hoe sneller je ogen vermoeid zullen worden. En natuurlijk is de ideale afstand voor iedereen anders, Er staat ook tussen de 3 en 5 keer dat kan bij de ene iets meer zijn dan de ander.

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
rear projection is mij te diep. Ik heb nu een 36 inch philips CRT die gaat eruit omdat ik dan de lcd/plasma kan ophangen.
projector vind ik niet fijn om gewoon tv op te kijken.

ik heb op de slaapkamer de 28" versie van de samsung LCD en die bevalt me idd ook prima....maar omdat ik richting 50 inch wil lijken de plasmas meer voordelen te hebben. Ik moet zeggen dat als ik voetbalwedstrijd kijk op de samsung dat hij de snelheid al niet trekt....als het beeld stilstaat zie ik mooi gras maar als er gerent wordt dan is het 1 groene massa. Met plasma heb je daar minder last van met de 1 a 2 ms vertraging.

Ik ben eergisteravond naar de mediamarkt geweest (adam arena) en heb ze alledrie bekeken. Ik was vooral bang dat op 50" normale tv uitzending zover uitgerekt zou worden dat de goede kijkafstand te groot zou worden. Maar dat viel me mee.

De philips heeft geen HDMI aansluiting dus die valt af.

Na de samsung en LG bekeken te hebben neig ik naar de LG....50 inch is zo impressive en ik kijk vooral dvds en gewoon TV....

Zit ik gistermiddag bij een vriend met een 40 inch LG plasma scherm van een half jaar oud. Zie ik RTL4 logo ingebrand in de linkerbovenhoek terwijl we een dvd aan het kijken waren :( :( :(

Ik dacht dat inbranden bij plasmas een beetje verledentijd was ??? (ik moet modelnummer nog even checken misschien heeft ie een ouder model!?

Nou ben ik niet meer zker van de 50 inch LG 8)7

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe dichter je bij het scherm zit, hoe sneller je ogen vermoeid zullen worden. En natuurlijk is de ideale afstand voor iedereen anders, Er staat ook tussen de 3 en 5 keer dat kan bij de ene iets meer zijn dan de ander.
Wat ik eigenlijk wil duidelijk maken is dat de 3 tot 5 maal regel gebaseerd is op PAL resolutie.

Bij HDTV kan je duidelijk dichter op het scherm gaan zitten, Zelf zo dat je bij een afstand van 5 maal de scherm diagonaal niet alle details meer zal kunnen onderscheiden.

Volgens mij onstaat vermoeidheid vooral door het knipperen van het beeld, iets waar je bij LCD geen last meer van hebt.

Ik zit regelmatig op 1 meter afstand van mijn 82 cm scherm HDTV te kijken, Is alsof je in de bioscoop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 19:56:
[...]

Wat ik eigenlijk wil duidelijk maken is dat de 3 tot 5 maal regel gebaseerd is op PAL resolutie.

Bij HDTV kan je duidelijk dichter op het scherm gaan zitten, Zelf zo dat je bij een afstand van 5 maal de scherm diagonaal niet alle details meer zal kunnen onderscheiden.

Volgens mij onstaat vermoeidheid vooral door het knipperen van het beeld, iets waar je bij LCD geen last meer van hebt.

Ik zit regelmatig op 1 meter afstand van mijn 82 cm scherm HDTV te kijken, Is alsof je in de bioscoop zit.
het probleem bij een erg grote tv is dat je het overzicht missen kan en met je ogen bewegen gaat ;) dat is dan vermoeiend als je veel te dichtbij zit :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Ben ik nou zo heel raar met als enigste tv op dit moment een 37cm jubilee (no nonsense blokker ding :+ )... Wel al sateliet tv, da was 1 investering, nu straks de tv (donaties (grote tv's mag ook) altijd welkom :*) ) maar eens upgraden

[ Voor 6% gewijzigd door djidee op 26-05-2006 20:38 ]

"Mekker, blaat"

Pagina: 1