Toon posts:

2 beeldschermen en een LCD tv aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag over het aansluiten van meerdere monitoren.

Ik zit er aan te denken om een dual 19 inch monitor aan te schaffen en op mijn pc aan te sluiten of een 20 of 21 inch breedbeeldscherm. Daarnaast wil ik graag een lcd tv aansluiten op mijn pc. Nu is mijn vraag of dit mogelijk is met mijn 7800GT.

Ik zat zelf te denken om de beeldschermen op mijn videokaart aan te sluiten aangezien hier 2x dvi of vga op zit en er zit naar mijn weten ook een component aansluiting op.

Ik wil de monitoren gebruiken voor het bewerken van foto's, video en het maken van websites en daarnaast om er op te gamen. De tv wil ik vooral gebruiken om films te kijken en wellicht de output te laten zien van wat ik aan het maken ben.

Is hetgeen ik geschetst heb een goede oplossing, of zeggen jullie je moet het helemaal anders doen.

Daarnaast twijfel ik nog of ik 2x een 19 inch monitor aanschaf of tog een breedbeeld monitor. In het laatste geval kan ik de tv aansluiten op dvi inplaats van op de component aansluiting. Ik weet namelijk niet of de component wel zon mooie output geeft ten opzichte van dvi.

ik zou graag wat advies krijgen. alvast bedankt.

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-07 21:53
Je kan er maar max 2 aanstuuren, omdat er op die kaart maar 2 ramdacs zitten ;)
Je kan wel met een spliter het beeld op 2 schermen kloonen en het 3e scherm gewoon aansturen :)

Wil je echt 3 monitoren onafhangkelijk van elkaar aansturen, dan moet je extra pci videokaart is je systeem doen ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Dubbel Fristie op 24-05-2006 18:25 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je wil kan wel, maar je kunt nooit alle 3 de schermen tegelijk aansturen. Omdat je namelijk maar 2 ramdacs hebt kun je maar 2 schermen tegelijkertijd aansturen (dus 2 monitor of 1 monitor + 1 TV).

Daarnaast zit er voglens mij geen component aansluiting op je videokaart maar een S-video of composite. Deze kwaliteit is natuurlijk een stuk minder dan die van DVI

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-07 21:53
Terw_Dan schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 17:25:

Daarnaast zit er voglens mij geen component aansluiting op je videokaart maar een S-video of composite. Deze kwaliteit is natuurlijk een stuk minder dan die van DVI
Volgens mij komt de component uit de zelfde conector als de s-video. Als je het 3kleurige stekkertje bij je videokaart hebt gehad heeft deze wel gewoon een component uitgang.

Verwijderd

Je kan Matrox kopen of PCI-E + een PCI kaartje...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat is jammer

ik had graag alle drie de schermen aangesloten. Dus de kaart kan hooguit 2 schermen tegelijk aansluiten en dan maakt het niet uit of het via de component aansluiting is (zit er wel op) of via de 2e dvi aansluiting.

Heb ik nog een vraagje, is het wel mogelijk als ik nog een 7800GT koop en deze in sli zet? of heeft dit geen zin en moet ik een ander gewoon pci kaartje hebben?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 20:42:
Hmm dat is jammer

ik had graag alle drie de schermen aangesloten. Dus de kaart kan hooguit 2 schermen tegelijk aansluiten en dan maakt het niet uit of het via de component aansluiting is (zit er wel op) of via de 2e dvi aansluiting.

Heb ik nog een vraagje, is het wel mogelijk als ik nog een 7800GT koop en deze in sli zet? of heeft dit geen zin en moet ik een ander gewoon pci kaartje hebben?
Het is niet mogelijk als je die in SLI zet. Wat je wel kunt doen is ze gewoon standaard draaien als 2 losse kaarten (maar dan kun je net zo goed een pci nemen).
Of een kaart die bijvoorbeeld 4 monitoren aanstuurt kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat je met een sneltoets de sli in kunt schakelen en ook weer uit kunt schakelen, dus voor desktop werk heb je dan wel 3 schermen en voor gamen 1, want dan heb je er tog maar 1 nodig.

Alleen zal mijn 3500+ te krap zijn voor 7800GT in sli ben ik bang. Daarnaast kost het me aanzienlijk meer geld om dit te realiseren.

Ik denk dat ik dan tog beter kan gaan voor een breedbeeld monitor plus lcd tv.

Edit:

geeft een los pci kaartje goed genoeg beeld om films e.d af te kunnen spelen? en welke pci kaart zouden jullie dan aanraden. Ik zat zelf te denken aan een radeon 7000 of een 9250 aangezien hier een dvi aansluiting op zit, echter gaat dit wel goed werken in samenwerking met een nvidia kaart? of zou een mx4000 een betere optie zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 23:01 ]

Verwijderd

ik zat laatst ook te kijken, en ik ga denkik voo reen fx5200 in PCI.
het beste lijkt me om een PCI erbij te zetten, voor 30 euro is je kaartje goed genoeg voor films.

Verwijderd

Topicstarter
oke, dus ik kan dan de 19 inch monitoren op mijn 7800gt aansluiten en het extra kaartje gebruiken voor de tv, of net andersom.

Echter ik ben nog wel erg aan het twijfelen tussen 2 x 19 inch of 1 keer 20 inch breedbeeld.

Wat zouden jullie mij aanraden. Een breedbeeld scherm lijkt me wel leuk voor films kijken, maar dat zou ik dan tog op de tv doen. Met gamen lijkt dit me ook wel mooi, maar ik weet niet hoe dit met de resolutie van de meeste games zit (Of dit niet wordt uitgerekt). De nieuwste games zullen de breedbeeld resoluties waarschijnlijk wel aankunnen. Ik ben vooral geinteresseerd in de call of duty reeks.

Ik ben benieuwd wat jullie mij aanraden. Of 2 keer 19 inch of een breedbeeld monitor. Persoonlijk denk ik dat 2 x 19 inch productiver is, aangezien dit makkelijker werkt met multitasking en de toepassingen die ik erop wil doen zoals video en foto bewerken en webdesign.

Wat zouden jullie doen en waarom?

Verwijderd

Waarom moeilijk doen? Als je de kosten afweegt van al die schermen en e.v.t. een SLI oplossing... Koop gewoon een DELL 3007FPW (30" Breedbeeld) of Apple Cinema Display 30" (je VGA kaart ondersteunt namelijk DUAL link, wat je nodig hebt voor deze monitoren), dan heb je een monitor die uiterst chill is voor alles wat je wilt (LCD tv's zijn sowieso bagger qua res, zeker als je naar 1080i gaat in de toekomst, dan voldoen de meeste huidige LCD TV's al niet meer), dan heb je voor 2k euri een perfecte oplossing (ook een stuk mooier dan 2 19-er's naast elkaar, etc) en je bespaart je nog een hoop ruimte.

Just my 2 cents.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2006 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is idd waar.

Echter als je een 30 inch scherm hebt op wat voor resoluties draaien de games dan?

en kan mijn videokaart dat wel aan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 10:00:
ja dat is idd waar.

Echter als je een 30 inch scherm hebt op wat voor resoluties draaien de games dan?

en kan mijn videokaart dat wel aan?
30" max res is WQXGA (2560x1600), maar dat betekend niet dat je de games niet op lagere res. kunt spelen....
Pagina: 1