Verschillende vragen over netwerk en bijbehoren...

Pagina: 1
Acties:

• ArthurBorsboom
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 16:29
Indien je het antwoord niet zeker weet, s.v.p. niet replyen.

Er moet een netwerk voor ongeveer 50 PC's met multimedia mogelijkheden komen en internet, etc. Er wordt gebruik gemaakt van UTP op een 100Mbit/s netwerk.

1. Heeft het nut om twee UTP-kabels van de server naar de switch te leggen om de bandbreedte van de server te verdubbelen. Of zijn hier andere trucjes voor?

2. Zijn switches stackable? Waarschijnlijk wel, denk ik, maar hoe herken je het?

3. Ondersteunt Novell Netware 5.1 twee of meer processoren? Of beter gezegd, heeft het nut (i.v.m. uitvallen van één processor)? Iemand vertelde mij dat Novell de processoren niet parallel kan verdelen.

4. Heeft Novell Netware meer problemen met een AMD TB dan een Intel processor?

Thanks voor zij die het weten :)

Plannen is voor loosers

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Indien je het antwoord niet zeker weet, s.v.p. niet replyen.

Er moet een netwerk voor ongeveer 50 PC's met multimedia mogelijkheden komen en internet, etc. Er wordt gebruik gemaakt van UTP op een 100Mbit/s netwerk.

1. Heeft het nut om twee UTP-kabels van de server naar de switch te leggen om de bandbreedte van de server te verdubbelen. Of zijn hier andere trucjes voor?
Van de server naar de switch kun je inderdaad 2 kabels leggen, maar dat moeten je netwerkkaarten en je switch ondersteunen. Netter is om je server uit te rusten met een gigabit netwerkkaart en te zorgen dat je switch ook daar een poort voor heeft.
2. Zijn switches stackable? Waarschijnlijk wel, denk ik, maar hoe herken je het?
Dit is helemaal afhankelijk van je switch. Een goede switch, van bijvoorbeeld Cisco, kan het wel, vraag hiernaar bij de aanschaf, dat is het verstandigste.
3. Ondersteunt Novell Netware 5.1 twee of meer processoren? Of beter gezegd, heeft het nut (i.v.m. uitvallen van één processor)? Iemand vertelde mij dat Novell de processoren niet parallel kan verdelen.

4. Heeft Novell Netware meer problemen met een AMD TB dan een Intel processor?

Thanks voor zij die het weten :)
De laatste twee weet ik niet omdat ik niets van novell weet.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik beantwoord alleen de laatste:

- Nee, Netware kan niet overweg met Athlons :(

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05 19:15
check over dat bundelen van die netwerkkaarten http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/102831

Verder zou je kunnen kiezen voor meedere servers om de het leechen wat rapper te laten verlopen.