hey iedereen,
sinds gisteravond, is me computer soort van gecrashed. ik zal het even snel uitleggen.
de thread is een beetje lang geworden. ik hoop dat jullie me kunnen helpen
pc specs:
intel pentium 4 met 3.2ghz
nvideo fx5600
2x1000 gb
1024 ram
elke keer als hij nu wil opstarten krijg ik de melding
energie beheer.
vervolgens gaat me beeldscherm naar een standby modus. Als ik enter indruk verschijnt de zelfde melding. Dan doe ik mijn pc uit en start op nieuw op. Na hele tijd op f8 drukken, kan ik verschillende dingen kiezen:
veilige modus ( met internet)
vga inschakelen
Loboekregistratie van opstartprocedure inschakelen
VGA-modus inschakelen
Laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)
Foutopsporingsmodus
veilige modus werkt niet meer, normaal opstarten ook niet. Alleen als ik VGA inschakelen doe, dan kom in mijn normale windows xp. alleen me resolutie is dan 600*800 ipv van 1280*1024
Wanneer ik dit weer normaal doe, dan krijg ik weer de standaard melding buiten frequentie.
wanneer ik kies voor veilige modus verschijnt de volgende melding na 15 minuten
-----------------------------------
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade ver voorkomen.
KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
Als dit de eerste keer is kun u het systeem opnieuw opstarten.
Bij de volgende keer dat u dit scherm ziet controleer of alle hardware en software juist is geinstalleerd.
Als problemen zich blijven voortdoen: alle hardware en software verwijderen of uitschakelen. Schakel bios-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.
Gebruik hiervoor veilige modus. Deze kunt u bereiken foor F8 etc etc...
*** STOP 0x400000 8ac 0x8640cda8 0xf744fa60 0x00000000 0x00000000
*** videoprt.SYS - address f744fa60 base at f744c000 Datastemp 41107d08
Bezig met fysieke geheugendump
geheugendump voltooid
Neem contact op met uw systeembeheerder of technische afdeling voor technische hulp
ik heb echt geen idee wat ik meer kan doen. ergens in de bios iets, ik heb daar niet zo veel ervaring mee, maar als iemand weet hoe ik daar in kan komen en wat ik moet veranderen, dan probeer ik het wel.
sorry voor de lange thread. ik hoop dat iemand kan helpen
patrick
sinds gisteravond, is me computer soort van gecrashed. ik zal het even snel uitleggen.
de thread is een beetje lang geworden. ik hoop dat jullie me kunnen helpen
pc specs:
intel pentium 4 met 3.2ghz
nvideo fx5600
2x1000 gb
1024 ram
elke keer als hij nu wil opstarten krijg ik de melding
| buiten frequentie |
energie beheer.
vervolgens gaat me beeldscherm naar een standby modus. Als ik enter indruk verschijnt de zelfde melding. Dan doe ik mijn pc uit en start op nieuw op. Na hele tijd op f8 drukken, kan ik verschillende dingen kiezen:
veilige modus ( met internet)
vga inschakelen
Loboekregistratie van opstartprocedure inschakelen
VGA-modus inschakelen
Laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)
Foutopsporingsmodus
veilige modus werkt niet meer, normaal opstarten ook niet. Alleen als ik VGA inschakelen doe, dan kom in mijn normale windows xp. alleen me resolutie is dan 600*800 ipv van 1280*1024
Wanneer ik dit weer normaal doe, dan krijg ik weer de standaard melding buiten frequentie.
wanneer ik kies voor veilige modus verschijnt de volgende melding na 15 minuten
-----------------------------------
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade ver voorkomen.
KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR
Als dit de eerste keer is kun u het systeem opnieuw opstarten.
Bij de volgende keer dat u dit scherm ziet controleer of alle hardware en software juist is geinstalleerd.
Als problemen zich blijven voortdoen: alle hardware en software verwijderen of uitschakelen. Schakel bios-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.
Gebruik hiervoor veilige modus. Deze kunt u bereiken foor F8 etc etc...
*** STOP 0x400000 8ac 0x8640cda8 0xf744fa60 0x00000000 0x00000000
*** videoprt.SYS - address f744fa60 base at f744c000 Datastemp 41107d08
Bezig met fysieke geheugendump
geheugendump voltooid
Neem contact op met uw systeembeheerder of technische afdeling voor technische hulp
ik heb echt geen idee wat ik meer kan doen. ergens in de bios iets, ik heb daar niet zo veel ervaring mee, maar als iemand weet hoe ik daar in kan komen en wat ik moet veranderen, dan probeer ik het wel.
sorry voor de lange thread. ik hoop dat iemand kan helpen
patrick
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 11:19 ]