Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van een vriend uit de klas gehoord dat ze op het moment bezig zijn om een vliegende auto te gaan maken
Die zou over 5 jaar uitkomen, ofzo

Het zou best wel handig zijn, want zo heb je gelijk minder file's
Het nadeel is echter dat de hele infastructuur veranderd moet worden
Dat gaat heel veel geld kosten

Weet iemand hier meer van??????

Verwijderd

Lijkt me redelijk gevaarlijk. En ook slecht voor het milieu. Zo'n ding zal veel meer energie gebruiken dan een auto omdat hij naast verplaatsen zichzelf ook nog eens in de lucht moet houden.

Tevens zullen ongelukken vrijwel altijd met doelijke afloop zijn.

Ben overigens benieuwd hoe je zoiets zou moeten realiseren. Als je voor een stoplicht stil wil blijven staan dan zul je al snel een helicopterachtig ontwerp moeten hebben. En dat vereist de nodige vliegmanskunst. Dus of zoiets voor de massa geschik is?

Verwijderd

Zoiets heet toch gewoon vliegtuig?

Die zijn er al jaren hoor >:)

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus totaal geen vliegtuig
Het werkt op magnetische krachten, dacht ik
Er zit zo'n bol onderaan die zeer snel ronddraait en zo een magnetisch veld opwekt dat zich tegen de aarde afzet

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Dus overal magneten in de wegen plaatsen.
Jah, kost een hoop energie (gigantisch veel) door het opwekken van supergeleiding.

Ik heb wel eens zo'n mini-ufo achtig ding gezien op tv, maar die werkte met kleine straalmotoren en was moeilijk te besturen (hij verbruikte ook voor een fortuin aan brandstof)...

Nog zoiets, hoe wil zo'n auto snel remmen ???!!! Tegenwerkend magnetisch veld? gaat volgens mij nog te langzaam

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 21:03 schreef Icarus het volgende:
Hoezo minder files? Het verkeer zal zich alleen maar een meter hoger verplaatsen |:(

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

of net als in "back to the future""

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Ik had laatst gelezen dat er al zoiets bestond alleen was het erg prijzig en koste het gigantisch veel brandstof en dus nog niet echt praktisch.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Lijkt me ook zo veilig in het verkeer he. Miljoenen mensen hebben al moeite om in 2D goed te rijden. En nu geef je ze nog een dimensie erbij?
Hoe hoog moeten die vangrails wel niet komen? Als er nu een auto verongelukt dan ramt ie een paal of een geparkeerde auto.

Een vliegende auto kan makkelijk een bezoekje aan je raam op de 1e,2e,3e verdieping geven.
Of heb je pech, valt er zo een op je kop.

Het gebeurt wel te vaak dat een uitvinding op de wereld gebracht wordt terwijl de wereld er nog niet klaar voor was.

Goede regels zouden nodig zijn. BV. alleen buiten de stad mogen ze de lucht in. Binnen de stad worden de magneten, whatever uitgeschakeld en moeten ze weer op de grond door. Maar dan heb je weer files bij de "ingangen" van de stad....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 21:03 schreef Icarus het volgende:
Ik heb van een vriend uit de klas gehoord dat ze op het moment bezig zijn om een vliegende auto te gaan maken
Die zou over 5 jaar uitkomen, ofzo

Weet iemand hier meer van??????
Die vliegende auto bestaat al zeker 5-10 jaar of zelf nog langer geleden.

Nu even uit mijn blote hooffie;

1. Was een rode.
2. 4 of 5 draaibare propellors.
3. Kan verticaal opstijgen.

Verwijderd

zo, en wat komt daarna dan
laten we lekker gaan lopen
veel gezelliger :9~

Verwijderd

Op vrijdag 26 januari 2001 11:23 schreef mark77 het volgende:
zo, en wat komt daarna dan
laten we lekker gaan lopen
veel gezelliger :9~
toepasselijke ico :)

Verwijderd

Ik heb wel zoiets op Discovery gezien. Die auto was nog in ontwikkeling, had 4 motoren (die draaibaar waren, dus verticaal opstijgen).

Hij was verder superlicht en ook superzuinig (in verhouding dan). Hij was ook nog best snel. Die mensen die hem aan het bouwen waren zagen hem als de oplossing voor files etc..

Lijkt me wel lachen, over de files heen vliegen boven de snelweg. :9

Verwijderd

Op vrijdag 26 januari 2001 03:31 schreef xovox het volgende:

[..]
Die vliegende auto bestaat al zeker 5-10 jaar of zelf nog langer geleden.

Nu even uit mijn blote hooffie;

1. Was een rode.
2. 4 of 5 draaibare propellors.
3. Kan verticaal opstijgen.
Ja die heb ik ook ooit op TV gezien. Hij zou ook niet zo duur zijn en volgens mij viel het met de brandstof ook wel mee.

• $n@p$hot
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Moet je even op de van de KIJK kijken, een tijdje terug heeft er in de kijk namelijk een artikel gestaan over vliegende auto's

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:56

blitzkrieg

Whoop Whoop!

zulke dingen bestaan al heel lang, gewoon een soort opgevoerde mini, met de vleugels en de staart erachteraan slepend op een karretje: wilde je vliegen, moest je een stuk weiland opzoeken, vleugels eraanzetten, karretje in de achterbak pleuren en vliegen maar, in een kwartiertje klaar.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Verwijderd

Ze bestaan misschien wel, maar ze lijken mij niet functioneel, te duur in gebruik, slecht voor milieu en onveilig. Ik denk niet dat hier een toekomst ik zit/kan zitten.

Verwijderd

Vlieg >:) hier maar eens even naartoe....

www.moller.com/skycar/

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Ennuh vliegende scooters, die zijn al uitgevonden :)
Volgens een `De Telegraaf' berichtje:)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

Het lijkt me eerder dat deze vliegende "auto's" concurrenten van de helicopter zijn dan van de auto. Ze maken gewoon teveel herrie, zuipen teveel benzine, zijn te moeilijk te besturen en zomaar overstappen van auto-rijden naar auto-vliegen lijkt me ook voor veel mensen vrijwel onmogelijk.

tov helicopters hebben sommige vliegende auto's wel voordelen zoals minder herrie, zuiniger met benzine en kunnen vanaf meer plekken opstijgen.
Pagina: 1