Lens voor Canon EOS 350D

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog op zoek naar een lens voor mijn nieuwe canon EOS 350D. Ik heb de kitlens, maar ik wil graag een meer all-round lens. Dus beetje kunnen zoomen, maar ook dichtbij nog goede foto's kunnen maken. Nu kwam ik deze lens tegen:
http://www.fotokonijnenbe...etails.php?id_product=638
de Canon EF 28-90/4,0-5,6 III 58mm

Vooral de prijs sprak mij wel aan, maar de prijs is in verhouding zo laag dat ik me afvraag of het wel een goede lens is. Nu is mijn kennis over lenzen ook niet echt optimaal te noemen, dus als iemand een website met informatie over lenzen weet, zou ik dat ook graag horen.

Mijn vraag is dus eigenlijk, is de bovenstaande lens goed of kan ik beter een andere kopen. Ook vraag ik me af of ik beter een 2e hands lens kan kopen of een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Ik denk dat je je vragen over Canon lenzen mooi in dit topic kan stellen:
Het grote Canonmount-objectieven-topic V2.0

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Kijk eens in de topicstart van Het grote Canonmount-objectieven-topic V2.0 :)

//edit: jawel, weer s spuit 11 :P

[ Voor 16% gewijzigd door Res-q op 24-05-2006 10:29 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Remy en ik en nog vele anderen hebben een Sigma 18-125 lens. Indien je een allrounder zoekt die ook goed is (volgens testen, niet zozeer volgens mij) is dat de lens die je zoekt.

En idd, Ramon geeft het leukste urltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy en ik en nog vele anderen hebben een Sigma 18-125 lens. Indien je een allrounder zoekt die ook goed is (volgens testen, niet zozeer volgens mij) is dat de lens die je zoekt.
Dilemma... Dit topic had al niet moeten bestaan ;), en reageren terwijl de TS al naar het geschikte topic is doorverwezen is "not done", maar die Sigma is niet Canon-only (verkrijgbaar in Canon, Nikon, KM, 4:3 en Pentax smaak), en ik zit ook al een tijdje naar die lens te kijken als walkaround lens voor m'n Pentax *ist DS...

Gewicht en formaat zijn goed (385 gram en zo'n 8 cm lang), maar 3.5-5.6 voor een 7x zoom met een MSRP van $400 vind ik wat magertjes.
Maakt de beeldkwaliteit t.o.v. de standaard kitlenzen (allemaal geen hoogvliegers) dat een beetje goed? En hoe is in 't gebruik de kwaliteit? Voelt ie degelijk aan? Dat doen die kitlensjes eigenlijk per definitie niet, ook al blijft 't wel goed werken. :)
En ik neem aan dat je met "volgens testen, niet zozeer volgens mij" niet bedoelt dat je 't niet met de testen eens bent? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 21:29:
[...]

Dilemma... Dit topic had al niet moeten bestaan ;), en reageren terwijl de TS al naar het geschikte topic is doorverwezen is "not done", maar die Sigma is niet Canon-only (verkrijgbaar in Canon, Nikon, KM, 4:3 en Pentax smaak), en ik zit ook al een tijdje naar die lens te kijken als walkaround lens voor m'n Pentax *ist DS...

Gewicht en formaat zijn goed (385 gram en zo'n 8 cm lang), maar 3.5-5.6 voor een 7x zoom met een MSRP van $400 vind ik wat magertjes.
Maakt de beeldkwaliteit t.o.v. de standaard kitlenzen (allemaal geen hoogvliegers) dat een beetje goed? En hoe is in 't gebruik de kwaliteit? Voelt ie degelijk aan? Dat doen die kitlensjes eigenlijk per definitie niet, ook al blijft 't wel goed werken. :)
En ik neem aan dat je met "volgens testen, niet zozeer volgens mij" niet bedoelt dat je 't niet met de testen eens bent? ;)
Ik vermoedt dat hij (net als ik) er zsm van af wil voor een betere. Het is echter een prachtlens om mee te beginnen, maar als je verder wilt zul je dus ook verder moeten kijken naar een andere lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thijz, welke betere had je in gedachten?

Ik gebruik nu eigenlijk de 18-55 kitlens alleen maar voor groothoek, en wanneer ik geen zin heb om 3 primes (2.8/24, 2.8/35 en 1.7/50) mee te slepen of wanneer lens wisselen lastig wordt.
Met een bereik tot 125mm kan ik dan ook m'n 1.8/85 en 3.5/135 thuis laten...

Een 7x zoom zal nooit in de buurt komen van een goede prime, ook al is die prime 25 jaar oud (en dat halen die van mij allemaal wel :)), maar soms is 't wel handig om 1 lens te kunnen gebruiken, en autofocus is ook niet verkeerd. Al is de focus assist van m'n Pentax (lampje: "ja, nu is 'ie scherp!") voor mij ook al prima, en stelt zo'n oude MF lens een stuk makkelijker scherp dan een AF-lens in MF-stand (miezerig instelringetje i.p.v. de belangrijkste ring op een oude MF-lens).

Oftewel, ik wil zo'n 18-125 vooral toevoegen als walkaround (1 camera, 1 lens, en hooguit 1 flitser in de tas), en wil dan best wat concessies doen. Als 't kwalitatief maar acceptabel blijft. De kwaliteit van de 18-55 kitlens van Pentax is dan m'n ondergrens, zowel optisch als mechanisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
En toch vind ik dit de beste allround lens ooit. Misschien wat duurder dan de TS zou willen, maar dan heb je wel iets moois. Op marktplaats worden ze vaak aangeboden voor rond de 350,- :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:19

Garyu

WW

baquelappe schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 22:23:
En toch vind ik dit de beste allround lens ooit. Misschien wat duurder dan de TS zou willen, maar dan heb je wel iets moois. Op marktplaats worden ze vaak aangeboden voor rond de 350,- :)
Nouja mooi is ook betrekkelijk. Het bereik van het ding is namelijk verre van optimaal voor een cropfactor-camera, beginnend bij 28mm. Voor analoog / full-frame wel beter, maar je zit nog steeds met f/5.6 vanaf 100mm ofzo :(.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:27:
Ik ben nog op zoek naar een lens voor mijn nieuwe canon EOS 350D. Ik heb de kitlens, maar ik wil graag een meer all-round lens. Dus beetje kunnen zoomen, maar ook dichtbij nog goede foto's kunnen maken. Nu kwam ik deze lens tegen:
http://www.fotokonijnenbe...etails.php?id_product=638
de Canon EF 28-90/4,0-5,6 III 58mm

Vooral de prijs sprak mij wel aan, maar de prijs is in verhouding zo laag dat ik me afvraag of het wel een goede lens is. Nu is mijn kennis over lenzen ook niet echt optimaal te noemen, dus als iemand een website met informatie over lenzen weet, zou ik dat ook graag horen.

Mijn vraag is dus eigenlijk, is de bovenstaande lens goed of kan ik beter een andere kopen. Ook vraag ik me af of ik beter een 2e hands lens kan kopen of een nieuwe.
Je kunt eigenlijk beter een andere kopen... vanwege het feit dat je die maten met 1,6 moet vermenigvuldigen... maar als je toch zoiets wilt, heb ik wel een Canon EF 28-105 USM f/4-5,6 voor je, 2e hands... z.g.a.n. :)

/spam

(die heb ik zelf inmiddels vervangen door een Sigma 18-200)

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 25-05-2006 18:39 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.