Ik heb in Illustrator CS2 een logo ontworpen dat zowel voor web als voor print gebruikt gaat worden. Moet in CMYK, PMS én RGB aan geleverd worden. Op mijn Powerbook G4 17" nooit problemen gehad: de Pantone kleuren kwamen op scherm zeer nauwkeurig overeen met mijn waaiers. In dit geval loop ik tegen allerlei ellende aan: als ik de kleuren op de waaier - nieuw, van november 2005 - aanhoud ziet het er op het scherm niet uit, hou ik de kleuren van het scherm aan dan ben ik bang dat het bij de print van 2 bij 2 meter misgaat.
Verder heb nadat ik dit probleem tegenkwam de kleurenprofielen/instellingen in Bridge en Illustrator gesynct, waarna het lijkt of er een soort "dof" filter over al mijn art is gekomen. Alle kleuren zijn een stuk minder verzadigd.
De Instellingen:
Powerbook kleuren profiel:
Adobe RGB (1998). Was eerst color LCD, maar die was me iets te warm.
Bridge (Creative Suite Color Settings):
Europe prepress 2 (eerst niet ingesteld)
Illustrator:
Working spaces:
RGB: Adobe RGB 1998
CMYK: Europe ISO coated FOGRA27
Mijn Concrete vragen:
1. Kan iemand verklaren waarom het zweem over mijn werk is gekomen, en hoe ik er weer vanaf kom?
2. Houden jullie bij print de PMS waaier aan of het scherm? Ik neem aan de waaier, maar stel de vraag toch maar.
Verder heb nadat ik dit probleem tegenkwam de kleurenprofielen/instellingen in Bridge en Illustrator gesynct, waarna het lijkt of er een soort "dof" filter over al mijn art is gekomen. Alle kleuren zijn een stuk minder verzadigd.
De Instellingen:
Powerbook kleuren profiel:
Adobe RGB (1998). Was eerst color LCD, maar die was me iets te warm.
Bridge (Creative Suite Color Settings):
Europe prepress 2 (eerst niet ingesteld)
Illustrator:
Working spaces:
RGB: Adobe RGB 1998
CMYK: Europe ISO coated FOGRA27
Mijn Concrete vragen:
1. Kan iemand verklaren waarom het zweem over mijn werk is gekomen, en hoe ik er weer vanaf kom?
2. Houden jullie bij print de PMS waaier aan of het scherm? Ik neem aan de waaier, maar stel de vraag toch maar.