Toon posts:

[XP] Compaq laptop Accu niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb hier een Compaq EVO N400c laptop. Superdingetje, maar nu is mijn accu er ineens mee opgehouden. Ik kwam hier pas later achter, omdat ik een tweede externe accu heb en daarom niet direct zag dat deze het niet meer deed. Ik kan daarom ook niet achterhalen wanneer ie ermee op is gehouden...

Bij deze laptop gaat altijd het oplaadlampje branden als ie moet worden opgeladen, maar zelfs dat gebeurt niet meer en hij wordt ook niet meer herkend door windows of mijn compaq power managament... Eveneens in de BIOS wordt ie niet meer herkend...

Kan iemand mij vertellen of het hierbij ligt aan de accu of aan de laptop? Als het aan de laptop ligt hoef ik niet eens meer te proberen om nog een andere accu te halen.

Of weet iemand trucjes om toch de accu nieuw leven in te blazen?

Ik heb heel tweakers afgestruind op zoek naar een antwoord, maar niets kunnen vinden :(

Het is dus de interne accu die het niet meer doet:
Afbeeldingslocatie: http://www.batteries-inc.com/image/big/CL1312D-866.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:11
Heb ik pas geleden ook gehad met een HP NC6000. Accu was defect en vervangen voor een nieuwe. Daarna werkte de laptop weer.

Als je de accu eraf haalt en je gebruikt dan de adapter, werkt je laptop dan nog naar behoren? HP heeft onder de naam Battery Health Center wat tips staan om je accu te controleren. Op dit moment lijken die pagina's er even uit te liggen

Verwijderd

Topicstarter
op de adapter werkt ie nog perfect. Deed jouw laptop het niet meer dan?
Ik wil wel zeker weten dat de accu stuk is en niet m'n laptop...

Ik zal 'ns ff kijken naar die site van hp

Bedankt en voor de anderen: tips blijven welkom!

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand een idee hoe je er achter kunt komen of er nog spanning staat op een accu en of de elektronica van de accu kapot is?

Ik zit te denken om een nieuwe accu te kopen, maar als het aan de laptop ligt is het een beetje jammer van het geld :'(

Verwijderd

Topicstarter
wederom niemand een idee hoe je kunt zien of het aan laptop ligt of aan de accu?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 09:31:
heeft iemand een idee hoe je er achter kunt komen of er nog spanning staat op een accu en of de elektronica van de accu kapot is?

Ik zit te denken om een nieuwe accu te kopen, maar als het aan de laptop ligt is het een beetje jammer van het geld :'(
Spanning op een accu meten is toch gewoon een kwestie van aan een multimeter hangen :? En electronica weet ik zo niet, maar ook die moet je met die zelfde multimeter door kunnen meten. Maar zoveel zal d'r niet in zitten denk ik, meeste laadlogica zal wel in de laptop zelf zitten.

Verder: wat is dat voor accu? een NiMH accu loopt na verloop van tijd vanzelf leeg, en die kun je dan weer opladen :)
Als het een Li-ion accu is (wat ik vermoed), dan kan ik je vertellen dat die dingen een soort van geheugen hebben, waardoor ze alleen datgene opladen dat ze denken nodig te hebben. Dat is al vaker langsgekomen op GoT (moet je ff de search gebruiken), maar die dingen kun je dan meestal reviven door OF een flinke fysieke opdonder te geven (mep er mee op tafel oid :P) en dan weer op te laden, OF je moet het ding (waterdicht ingepakt weliswaar, plastic zak + handdoek doet wonderen) een paar dagen invriezen en dan weer proberen op te laden.
Doet ie het dan nog niet, dan wordt het idd tijd voor een nieuwe accu :)

Edit: En liever niet kicken binnen 24u, zie ook Algemene gedragsregels (Netiquette) :)
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 31-05-2006 16:23 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
thanks for the reply!

het is idd een li-ion batterij. Ik heb 'm net uit elkaar gehaald. Ik dacht zo: als de elektronica van de laptop stuk is heb ik er niets meer aan en als de accu stuk is heb ik er ook niks meer aan 8)

Als de accu stuk is, hoor je dan iets te kunnen zien aan de binnenkant, iets van doorbranden oid? Hij ziet er namelijk nog vrij 'normaal' uit... kabeltjes zitten goed vast, geen zwarte vlekken...

invriezen ben ik wel vaker tegengekomen, maar vaak wordt juist gezegd dat je dat bij ni-mh moet doen...

Ik weet het nog niet, maar ik ga denk ik gewoon een ferefurbished accu'tj kopen voor €59 bij digiplanet. Als het niet lukt stuur ik 'm wel weer terug...

Bedankt iedereen en als je nog suggesties hebt: talm niet!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een sappige update!

Ik heb net een beetje zitten wroeten met die cellen in de batterij en toen kwam er ieneens een vonk uit! Ik sloot 'm aan op de laptop en hij herkent 'm ineens weer. Ik weet iig dat het dus niet aan de laptop ligt. Hij wil 'm volgens mij alleen niet echt opladen... maar er zit iig weer leven in de brouwerij. Als ie niet meer werkt kan ik altijd nog een nieuwe kopen!

Mag een slotje op...
Pagina: 1