Defecte voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 17 views sinds 30-01-2008

• Hugdepop
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
Mijn pc heeft wat problemen. Hapert soms en bij het aflsluiten en opstarten hangt ie soms. Ik heb Windows al opnieuw geïnstalleerd. Dat hielp wel, maar niet echt.

Ik heb vaak als ik kies voor aflsuiten in windows, dan sluit de computer af en gaat netjes uit. Maarrr. een paar seconden later gaat ie vanzelf weer aan. Vaak krijg ik dan de melding in de BIOS POST dat "CPU overlclocking has failed". Uiteraard heb ik hier niets aan gesleuteld en kan dit dus niet. Ik heb laatst mijn kast schoongemaakt en daar kwam nogal wat stof uit, dat hielp denk ik ook wel redelijk. Maar goed, ik heb de melding niet meer gehad sindsdien, maar om nu te zeggen dat die lekker werkt, niet echt.

Ik heb even gegoogeld een tijdje geleden. Ik was bang dat het of aan mijn processor lag, of aan mijn geheugen. Maar ik kwam ook een of ander topic tegen dat begon over de voeding in combinatie met een ASUS moederbord.

Het is allemaal erg vaag, maar het valt ook moeilijk te duiden waar nu precies het probleem zou kunnen liggen.

Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met dergelijke "vage problemen" en waarbij het aan de voeding lag? Of heeft iemand tips over hoe ik beter de oorzaak kan achterhalen waar het probleem zit?

Alvast bedankt.

-Whenever you set out to do something, something else must be done first -

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 16:15

rg-mohwa

Phoe Hé

heb je toevallig nog een andere voeding liggen .. ?(die wel goed is :9 ) anders dan kan je die er even aanhangen om te kijken of het daar aan ligt

danken hoeft niet op GoT ;)

• Resistance_NL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-02 10:08
Ik heb ook een tijd gehad dat ik moeite had met opstarten en afsluiten, ongeveer vergelijkbaar aan jouw beschrijving. Bovendien gaf hij soms in de bios aan dat het overclocken gefailed was, net als bij jou. Het vreemde was dat wanneer hij eenmaal in Windows was, het systeem vrij stabiel was.

Ik heb toendertijd de pc meerdere malen gestript en zo 'kaal mogelijk' op proberen te starten om erachter te komen wat er precies mis was. Uiteindelijk had ik een kapotte processor (amd 2000+ was dat toendertijd), overigens begon het probleem toen ik mijn oude moederbord voor een Asus A7N8x moederbord verving.

Edit: Ik dacht eerst ook dat het aan de voeding lag, dat had er misschien wel mee te maken (heb tegelijkertijd een nieuwe voeding geinstalleerd), maar de processor was uiteindelijk kapot.

offtopic:
Bedanken hoeft misschien niet, maar het is nog steeds vriendelijk

[ Voor 13% gewijzigd door Resistance_NL op 24-05-2006 10:17 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is allemaal erg vaag
Dat is het inderdaad. Als je geen woord rept over wat voor voeding je hebt en wat er (behalve een niet nader genoemde Asus moederbord) allemaal hangt kunnen we hier niets over zeggen.

Zie ook:
GoT Huisregels

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.