Toon posts:

CD\DVD spelers op geen enkele manier werkend?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Dit heb ik nog nooit meegemaakt; wellicht 1 v jullie hier wel?

Goed, heb hier een kastje staan, alles draait netjes, op XP PRO.
Sinds een paar dagen leest de Combo Drive CDRW/DVD geen enkele media meer, soort spingeluid.
Nu wordt ie in de BIOS en in Windows netjes herkend, maar de pc booten vanaf de speler gaat ook niet. Ik neem dan ook aan dat dit geen Windows Issue is?? Staat wel stroom op natuurlijk..

De spelers in apparaatbeheer verwijderen en opnieuw laten installeren helpt ook niets.

wat ik al heb gedaan:
-speler vervangen (3x!) Probleem blijft, dus aan de speler ligt t niet
-speler(s) op ander IDE poort, zelfde probleem (poort is goed, HDD werkt erop)
-bios reset
-andere IDE kabels
-voeding vervangen

Radeloos ben ik nu, wat kan ik nog proberen??

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 10:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
anyune??

Verwijderd

Topicstarter
Erge is, heb even een USB to IDE converter gepakt en de DVD-speler eraan gehangen, tevergeefs!! :(

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02 14:55
Hmmz, klinkt als een probleem dat ik een tijd geleden eens tegen ben gekomen (met een toen al oude pc, P3 800 Mhz, A-open Mobo). Alleen was dat nog vreemder:
Deze pc had ook dat de cdrom spelers niet meer te benaderen waren, ook niet vanuit dos, en ook niet na een nieuwe windows install. Alles toen ook gechecked, kabels checken, alle andere hw er uit, HD's uitproberen (die wel werkten :S). Geen oplossing kunnen vinden, pc werkte verder wel gewoon, dus had niet echt haast.. Na een paar weken werd het nog erger, spontaan CDrom lades die open en dicht gingen 8)7 , wat vrij iritant wordt als het vaak achter elkaar gebeurt... })
Uiteindelijk bleek een bios flash de uitkomst te bieden. Pc wordt op dit moment nog steeds intensief gebruikt, en draait weer als een zonnetje... O-)

Maar wellicht heb je dit ook al geprobeerd...?

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Je hebt ook de jumpers en dergelijke goed staan neem ik aan?
Kan hij vóór windows wel lezen? -> Probeer een boot met WinXP installatie, pakt hij die wel?
Heb je hem met die USB converter op een andere pc kunnen testen? Misschien ook een leuke optie :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Heb je software draaien voor het mounten van images ?
Zoals Daemon Tools, Alcohol etc ?
Sommige van deze en dan vooral DT kunnen dit soort problemen veroorzaken, uninstallen heeft echter geen zin, volledgie format en reinstall van Windows wel, na een simpele uninstall bliujft het probleem meestal bestaan, maar het is te proberen, een volledige reinstall zou ik dus ls laatste proberen.
Wat je kan proberen om dat te checken is het volgende.
Met een brand/lees/backup prog a la Nero of whatever proberen om een legale CD die je hebt te backuppen, dus een iso op je HD te knallen.
Het is namelijk zo dat je een CD/DVD niet kan lezen in normaal windows dos whatever, maar dat je wel gewoon kon lezen in die brand progs. Doet ie dat ook niet, dan kun je er donder op zeggen dat of je drives toch kapot zijn, of de kabel niet goed meer is.
Dus eerst checken, backup maken mogelijk of niet, pak een grote DVD van een spel of zo. Zo niet dan kan een volledige reinstall van Windows helpen (lees: je moet formatten).
Is dit alles niet van toepassing, dan heb ik geen idee.
Erge is, heb even een USB to IDE converter gepakt en de DVD-speler eraan gehangen, tevergeefs!!
Als ik dit zo lees lijtk me dat het probleem te zijn, behalve als je geen dergelijk software installed heb staan. Dat soort trucjes als je probeerde helpen dan namelijk ook niet.

[ Voor 13% gewijzigd door gabiballetje op 24-05-2006 10:52 ]

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-02 14:55
gabiballetje schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:51:
Heb je software draaien voor het mounten van images ?
Zoals Daemon Tools, Alcohol etc ?
Sommige van deze en dan vooral DT kunnen dit soort problemen veroorzaken, uninstallen heeft echter geen zin, volledgie format en reinstall van Windows wel, na een simpele uninstall bliujft het probleem meestal bestaan, maar het is te proberen, een volledige reinstall zou ik dus ls laatste proberen.
De TS kan niet eens booten van zijn CDRom, en het lijkt mij dus vrij onmogelijk om al @ boottime DT geladen te hebben...

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
trinite_t schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:56:
[...]

De TS kan niet eens booten van zijn CDRom, en het lijkt mij dus vrij onmogelijk om al @ boottime DT geladen te hebben...
Ff niet aan gedacht, maar dan snap ik niet wat hij hier nog doet, dan zou ik het met een andere pc checken, hang daar je spul in, kijken wat ie dan doet,weer niets ? Kapot dan.
Doet ie het daar wel, check de kabels, meer valt er haast niet te doen.
Anders zou het ook nog het mobo kunnen zijn, maar als mobo gaar si zou ie ze denk ik al niet herkennen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is not-done om een topic te omhoogkicken, terwijl het nog in de zichtbare topiclisting staat. Of je dat in het vervolg wilt laten? :) Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).

Verwijderd

Topicstarter
-Booten met een XP CD wilde ook niet.
-Jumpers staan goed.
Heb het geprobeerd met een Philips Combo Drive, een LG combo drive, een CDROM 52x speler en uiteindelijk een Philips Lightscribe DVD brander ingezet die het gek genoeg wel deed.

De reden weet ik nu nog steeds niet, maar hij doet t!

Probleem opgelost dus. Bedankt voor het meedenken allemaal!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 14:31 ]

Pagina: 1