Toon posts:

[Win XP] VPN problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb mij deze week enorm verdiept in het VPN gebeuren in Windows XP. Ik zal het verhaal uitleggen:

Ik heb op een basisschool een nieuw netwerk geleverd en alles draait nu. Nu wil de directie vanuit huis kunnen inloggen op haar eigen computer.

Op de school staat een Speedtouch 510i, ik heb de pc van de directie als default server ingesteld (tijdelijk om te testen). Verder heb ik op de directie pc een inkomende VPN verbinding aangemaakt en aangegeven dat de pc vanaf afstand mag worden benaderd..

Een VPN verbinding opzetten gaat helemaal oke, ik krijg ook een IP adres van de pc van de directie (10.0.0.210). Thuis zit ik in de 192.168.x.x range, dus dat is ook geen probleem.

Goed, een VPN verbinding opzetten geeft dus geen problemen, maar zodra ik met Remote Desktop wil gaan verbinden krijg ik de fout dat de computer geen connecties kan accepteren of dat de computer te druk bezig is...

Iemand enig idee waar dit nog aan kan liggen??

Alvast bedankt!

• tERRiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02-2024
Heb je remote desktop wel ingeschakeld? (bij systemproperties > Remote (in Nederlands weet ik zo ff niet))

blah

Verwijderd

Topicstarter
yep...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Reageert de PC uberhaubt wel op een ping.. Dat zou ik toch eerst testen.. Gewoon layer voor layer.

Je hebt verbinding, dus layer 1 & 2 zijn gedaan.
Nu layer 3 en dat is kijken of je een ping over de lijn heen krijgt (en terug)

Verwijderd

Probeer bij de geavanceerde instellingen van je netwerkverbindingen eens de vpn-verbinding bovenaan (hoogste prioriteit) te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ping nog niet getest.. en wat als deze niet is te pingen??

edit: Ping getest, Time out.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 09:55 ]

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-04 11:16
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:54:
ping nog niet getest.. en wat als deze niet is te pingen??

edit: Ping getest, Time out.
Dan werkt er toch nog iets niet aan je VPN verbinding. Wat voor VPN verbinding gebruik je eigenlijk? en welke server/software?

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-04 12:53
Firewall aan op die bak? Had hier ook een probleem met de VPN en na dat de firewall van XP zelf uit was liep alles een stuk beter.

Verwijderd

Topicstarter
de opstelling:

Speedtouch 510i met als Default server de Windows XP machine van de directie.
Op die pc heb ik een binnenkomende (vpn) verbinding aangemaakt en aangegeven dat ie op afstand mag worden "bestuurd".

Op mijn pc maak ik dus een nieuwe verbinding met het netwerk op mijn werk.. Inloggen gaat prima, ik krijg een IP adres maar verder kan ik niets :(

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:51

lier

MikroTik nerd

Weet je zeker dat de ontvangende partij niet een firewall actief heeft, die een en ander (ping) tegen houdt ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
dennismaus schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:05:
Firewall aan op die bak? Had hier ook een probleem met de VPN en na dat de firewall van XP zelf uit was liep alles een stuk beter.
Daar heb je een punt, die is waarschijnlijk aan..

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-03 16:36
Beste Tweakers, ik heb ongeveer hetzelfde probleem

Ik heb dus een wanadoo livebox en ik wil een oud computertje (pentium 3 - 500mhz) achter de livebox via extern bureaublad besturen vanaf het internet.

Welke port moet ik dan openzetten op de livebox? Verder heb ik windows ingesteld dat het kan en heb ik windows firewall ingesteld dat het kan.

Ook kan ik verbinding maken met die computer via externe bureaublad vanaf een pc die op het lokale netwerk staat...maar dan gaat dat via het lokale netwerk en niet via internet.

Nu wil ik ook vanaf een andere lokatie in nederland op mijn pc'tje kunnen, maar ben bang dat ik dan tegengehouden wordt door de NAT van mijn livebox.

Alvast bedankt...

[ Voor 15% gewijzigd door DeArmeStudent op 24-05-2006 10:10 ]

• DeArmeStudent
bpm, misschien moet je nog je windows firewall toestemming geven dat het externe bureaublad toegelaten moet worden?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:51

lier

MikroTik nerd

DeArmeStudent schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:07:
Beste Tweakers, ik heb ongeveer hetzelfde probleem

Ik heb dus een wanadoo livebox en ik wil een oud computertje (pentium 3 - 500mhz) achter de livebox via extern bureaublad besturen vanaf het internet.

Welke port moet ik dan openzetten op de livebox? Verder heb ik windows ingesteld dat het kan en heb ik windows firewall ingesteld dat het kan.

Ook kan ik verbinding maken met die computer via externe bureaublad vanaf een pc die op het lokale netwerk staat...maar dan gaat dat via het lokale netwerk en niet via internet.

Nu wil ik ook vanaf een andere lokatie in nederland op mijn pc'tje kunnen, maar ben bang dat ik dan tegengehouden wordt door de NAT van mijn livebox.

Alvast bedankt...
offtopic:
Misschien kan je de volgende keer:

1. Even zelf zoeken op Internet
2. Een net topic niet vervuilen door hem als "u vraagt wij draaien" te misbruiken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:50

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@DeArmeStudent: Het Grote Poortmappingsverhaal
@lier: topicreport is hier perfect voor ;) maar bedankt.

• DeArmeStudent
ja, weet ik, maar het is ongeveer hetzelfde probleem en om daar nu weer een aparte topic over te starten terwijl een zelfde topic net gestart is, is misschien ook een beetje dubbelop?

Verder iemand een idee voor de poort die je moet openzetten op de livebox voor extern bureaublad? Ik heb gezocht op internet, google en hier, maar kan het niet vinden...

[ Voor 4% gewijzigd door DeArmeStudent op 24-05-2006 10:40 ]

Verwijderd

DeArmeStudent schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:37:
Verder iemand een idee voor de poort die je moet openzetten op de livebox? Ik heb gezocht op internet, google en hier, maar kan het niet vinden...
Sure...

• DeArmeStudent
Ja, hallo, ik weet wel hoe ik poorten moet openen op mijn livebox, dat is het probleem niet, maar welke poort gebruikt "extern bureaublad" in windows xp?

Oh ok...gevonden...het is poort : 3389...bedankt...

[ Voor 11% gewijzigd door DeArmeStudent op 24-05-2006 10:47 ]

Pagina: 1