Toon posts:

foto's vectorizeren

Pagina: 1
Acties:
  • 379 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik wil mijn foto's vectorizeren, maar ik wil de kleuren niet kwijt. ik heb een aantal programma's uitgeprobeert waarbij ik de kleuren kwijtraakte, en dus een zwart-wit afbeelding als resultaat kreeg

ik heb de volgende programma uitgetest:
abviewer
sketsa
inkscape
totalvectorize
(ik wil ze liefst terug omzetten van *svg naar jpg)

liefst niet programma's zoals paintshop, maar als het echt niet kan wel

alvast bedankt

(hopelijk zit ik in de juiste onderwerp)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 00:57 ]

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 15:19
Van de programma's die je noemt ken ik alleen Inkscape, maar daarmee kan het in elk geval wel. In het "Trace Bitmap" venster staan een heleboel opties, waarschijnlijk heb je daar iets gekozen dat de kleuren weghaalt. Als je onder "Multiple Scanning" het vakje voor "Color" aanvinkt zou het moeten werken :).

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik weet niet of je Adobe Illustrator hebt maar hiervoor kan je een plug-in downloaden.

KLIK

Je kan de trial versie prima gebruiken. Je moet alleen 5 seconden langer wachten dan
als je em koopt 8)7 WHO CARES?!?!?!

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 00:20
Tsja er zijn tegenwoordig een hoop programma's die dit kunnen. Illustrator bijvoorveeld; download de gratis trial maar eens van Adobe.com.
Zodra je in Illustrator een foto hebt geplaatst verschijnt er een taakbalk met de optie 'LiveTrace'. Even de instellingen op 'high quality foto' ofzo zetten en gaan met die banaan :P
Save for the web for een jpeg.

Succes!

Toch?

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:27
Adobe Streamline werkt erg lekker, kheb het gebruikt om CAD tekeningen in te scannen alsik lui was ;) en het werkt ook erg goed met fotos

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

StreamLine is niet meer, is vervangen voor LiveTrace wat ingebouwd is in Illustrator :)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

illustrator... fotosoep Photoshop... klaar :D

Het product heet Photoshop :/ en let even op je posts, want alleen drie steekwoorden en een smilie voegt ook bar weinig toe aan het probleem van de topicstarter ;)

[ Voor 77% gewijzigd door BtM909 op 24-05-2006 12:59 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crijn schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 01:36:
Je kan de trial versie prima gebruiken. Je moet alleen 5 seconden langer wachten dan
Wat dacht je van de trial versie gebruiken om het product uit te proberen in een bepaalde periode en vervolgens het product kopen als het aan je wensen voldoet ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
hopelijk gaat het lukken

iedereen bedankt

• Crijnn
BtM909 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:58:
[...]

Wat dacht je van de trial versie gebruiken om het product uit te proberen in een bepaalde periode en vervolgens het product kopen als het aan je wensen voldoet ;)
Je hebt helemaal gelijk, zo 'hoort' het ook :)

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
crijn schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 01:36:
Ik weet niet of je Adobe Illustrator hebt maar hiervoor kan je een plug-in downloaden.

KLIK

Deze heb ik zojuist even geprobeerd en het werkt echt top... ! Één druk op de knop en je hebt een vrij goed vector bestand.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• Crijnn
Ik was ook erg blij toen ik het vond. Kan leuk expirimenteren met zwart/wit en full color en ruis
en nog veel meer frutsels :9

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
In Illustrator CS2 zit een functie die "Live Trace" heet, dan heb je die plug in niet echt meer nodig ;)

Overgens kan flash ook "Trace Bitmap" doen, en dan die vectorpunten naar illustrator copypasten.

Verwijderd

als je ze toch naar jpg wilt omzetten, kan je ook in photoshop het plaatje posterizen (bij Filters geloof ik) Dan rondt hij als het waren de kleuren af zodat je maar een paar kleuren overhoudt.
Pagina: 1