Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studentenbaan in ICT (parttime), waar vind je die?

Pagina: 1
Acties:

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik stort er maar meteen in.
Komend schooljaar ga ik HBO Informatica doen aan het Windesheim in Zwolle.
Op het moment werk ik parttime bij DHL als "kleingoed uitloper" (duur woord voor pakketjes stapelaar/inpakker).
Over het algemeen heb ik daar per week een uur of 9 werk (3 avonden). Soms wat meer, soms wat minder.

Maargoed, ik wil eigenlijk meer de richting in waarvoor ik geleerd heb.
Ik heb namelijk mijn MBO nivo 4 op zak, en wil graag een parttime baantje in de ICT.
Parttime omdat ik het wil combineren met mijn komende opleiding.
Dan kan ik dus na school aan de slag, of op de dagen dat ik vrij ben.

Er op achteruit gaan in uurloon is niet zo erg, mits niet teveel. Momenteel verdien ik 125% van mijn minimum loon (ongeveer 7.50 per uur), aangezien het werk wat ik doe savonds is.
Ik werk liever wat meer uur voor 100% loon, dan die paar uurtjes die ik nu doe voor 125%.
Uiteraard is meer loon altijd beter :P

Maargoed, waar vind je zoiets?
De lokale uitzendburo's ben ik al eens langs geweest en houd ze nog regelmatig in de gaten qua wat ze aanbieden, maar ze lijken nooit iets te hebben. En dan bedoel ik niet eens parttime, maar sowieso in de ICT sector niks.
Een krant heb ik hier niet, maar kan natuurlijk even wat familie en vrienden langs gaan om daar de krant te jatten :P
Mijn oude stageplaatsen willen me niet hebben. Daar hebben ze al genoeg mensen. Heb het al gevraagd. (tenminste, dat was vlak na dat ik van school kwam, juli vorig jaar. kan het nog wel een keer proberen natuurlijk)

Het enige wat ik weet is dat hier in de stad een uitzendburo genaamd Technicum zit, die voor scholieren veel schijnt te doen. Dat is de enige waar ik nog niet geweest ben, en daar wil ik deze week dan nog even gaan kijken.

Heeft iemand nog andere ideeen?

Owjah, ik freelance op het moment een beetje met webdesign. Maar dat zijn maar eenmalige projectjes, dus das een keer even geld, maar ik zoek dus meer naar een (enigzins) vast inkomen.

edit: trouwens, ik zit in Zwolle (Overijssel), en heb geen eigen gemotoriseerd vervoer.
OV kan wel, mits niet te ver, maar liefst binnen de stad zelf. (dan kan ik gewoon op de fiets)

[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 24-05-2006 00:16 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Probeer het eens bij Norrod computers in Zwolle? Daar was het (toen ik er nog kwam) altijd wel druk :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

volgens mij doe je toch zat om aan een baantje te komen. Ik zou persoonlijk gewoon eens langs wat kleine bedrijfjes gaan (of sollicitatie sturen)

en iedereen in je omgeving laten weten dat je zoiets zoekt. Je netwerk is meestal groter dan je denkt.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Outerspace schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 01:02:
Probeer het eens bij Norrod computers in Zwolle? Daar was het (toen ik er nog kwam) altijd wel druk :)
Hmm dat zou mijn derde sollicitatie daar worden :+
CaptBiele schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:37:
volgens mij doe je toch zat om aan een baantje te komen. Ik zou persoonlijk gewoon eens langs wat kleine bedrijfjes gaan (of sollicitatie sturen)

en iedereen in je omgeving laten weten dat je zoiets zoekt. Je netwerk is meestal groter dan je denkt.
mjah heb ik vorig jaar nog gedaan.
Toen was ik nog opzoek naar een full time baan, maar dat is dus nooit gelukt.
Altijd de smoes dat ze iemand hebben met meer kennis of dat er niemand nodig is.
Heb de goudengids toen maar eens uitgespit en heb een aantal bedrijfen afgebeld/gemaild.
Van 2 van de weetikveelhoeveel kreeg ik reactie, hoewel pas anderhalve maand later.

Verder ben ik niet zo erg thuis in welke bedrijven hier allemaal zitten.
Als je toevallig nog aanraders hebt om heen te gaan, let me know :)

[ Voor 63% gewijzigd door McKaamos op 24-05-2006 10:02 ]

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:30
Zit er geen ISP of zo in de buurt? Daar heb ik steeds gewerkt toen ik student was.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-10 16:15
van veel mensen die van het mbo afkomen en vervolgens HBO gaan doen hoor ik dat ze zich toch wel verkijken op de hoeveelheid tijd die ze nodig hebben voor de studie.

Als ik jou was zou ik dus eerst maar even kijken hoe de opleiding gaat, en mocht je inderdaad ruim tijd over hebben kun je alsnog een ander baantje zoeken.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
-krekel- schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:48:
van veel mensen die van het mbo afkomen en vervolgens HBO gaan doen hoor ik dat ze zich toch wel verkijken op de hoeveelheid tijd die ze nodig hebben voor de studie.

Als ik jou was zou ik dus eerst maar even kijken hoe de opleiding gaat, en mocht je inderdaad ruim tijd over hebben kun je alsnog een ander baantje zoeken.
waarschijnlijk heb ik sowieso het eerste half jaar vrij omdat ik MBO nivo 4 heb gedaan.
Dus tot zo ver kan ik iig werken. hopelijk naast de opleiding ook wel.... ik zie wel hoe het uitkomt iig :)
crazyx schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 12:39:
Zit er geen ISP of zo in de buurt? Daar heb ik steeds gewerkt toen ik student was.
Wel een hostingprovider, en daar heb ik stage gelopen.
Die willen me dus niet hebben.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Ik heb destijds gewoon een computerbedrijfje in de buurt dat me geschikt leek aangeschreven en een tijdje bij hen geprogrammeerd voor, destijds, Fl. 7,50 per uur. Je bent goedkoop en daardoor al snel je geld waard.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

McKaamos schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:29:
[...]

waarschijnlijk heb ik sowieso het eerste half jaar vrij omdat ik MBO nivo 4 heb gedaan.
Dus tot zo ver kan ik iig werken. hopelijk naast de opleiding ook wel.... ik zie wel hoe het uitkomt iig :)
Je bent niet echt vrij hoor, je hebt de kans om dan in 3 jaar af te studeren, moet je ook gewoon aan de bak hoor in het 1ste jaar combineer je jaar 1 en 2 ;)

Zoals al eerder is gezegd kijk eerst maar eens hoe het loopt het jaar en beslis dan, lijkt me lullig als je in knoop komt met projecten en je werk omdat je daar aan je uren moet komen.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
CycloneX schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 14:21:
[...]

Je bent niet echt vrij hoor, je hebt de kans om dan in 3 jaar af te studeren, moet je ook gewoon aan de bak hoor in het 1ste jaar combineer je jaar 1 en 2 ;)

Zoals al eerder is gezegd kijk eerst maar eens hoe het loopt het jaar en beslis dan, lijkt me lullig als je in knoop komt met projecten en je werk omdat je daar aan je uren moet komen.
hmm ok :P
naja daarom dus parttime, liefst iets waarbij ik zelf uren kan indelen :)
morgen maar ff langs Technicum gaan denk ik :)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-11 07:49

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik heb naar m'n oud stagebedrijven (heb ook MBO ICT niveau 4 gedaan) en nog wat andere IT bedrijven in de buurt een open solicitatie brief gestuurd.

twee bedrijven gereageerd en ik ga aankomende zomervakantie beginnen bij een bedrijf :) (oud stagebedrijf). Ga verder proberen er een parttime baantje aan over te houden.

Ideetje?

(doe nu HBO Bedrijfskundige Informatica)

[ Voor 12% gewijzigd door Frenkpie op 26-05-2006 23:37 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien hebben deze mensen iets voor je?

http://www.facilitairsalariscentrum.nl/intro.html

Wordt je nog ambtenaar ook :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1