bandbreedte combineren

Pagina: 1
Acties:

• Folkert2002
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-01 16:03
Hallo allemaal,

Stel:
Ik heb de beschikking over twee draadloze netwerken met dus twee wifi-kaartjes, en een winXP laptop.
Is het nu mogelijk om deze twee lijntjes te combineren tot 1 internetverbinding?

Ik heb het internet al afgezocht maar niet echt tot een oplossing gekomen. Het schijnt dat dit met linux wel mogelijk is doormiddel van loadbalansing. Andere stellen dat dit niet mogelijk is omdat het netwerkverkeer niet weet waar het heen moet? Bovendien is linux voor mij geen optie. Het zou mooi zijn als ik met verschillende threats aan het downloaden ben de routingsoftware automatisch bepaald welke lijn de meeste vrije bandbreedte heeft en daar de threat aan toekent. Nog mooier zou natuurlijk zijn om een threat dynamisch te verdelen over de twee lijntjes, maar of dit technisch mogelijk is..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt alsof jij een laptoppie met XP hebt, en je buren een onbeveiligd netwerk hebben liggen ;)
Maar wat je zegt klopt idd, met Linux kun je idd loadbalancen, maar dan heb je ook twee (W)LAN interfaces nodig. Ik kan me zo helaas geen windows loadbalancers herinneren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• trinite_t
  • Laatst online: 19-03 11:34
Ik kan me iets herinneren van een laptop met WLAN en LAN, dat windows XP dan spontaan ging uploaden via een verbinding, en de andere ging gebruiken voor downloaden.. Maarja, dat is natuurlijk niet iets dat je echt wilt.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Dan zal je zelf een (linux) loadbalancer neer moeten zetten.
En je client via die loadbalancer naar internet laten gaan.

Maar dat is pittige materie. Dus of je daar zin in hebt ?

Abort, Retry, Quake ???

• Folkert2002
als het niet anders kan :-)

maar is dat loadbalancen dan dynamisch? dus wordt er per pakketje bekeken wat het snelst gaat? of is dit technisch niet mogelijk?

Verwijderd

http://www.vicomsoft.com/vig/intergatev9.html

en zoek maar eens naar Connection teaming

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 23:12 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Loadbalancen kan op basis van regels.
En die moet je dan maken.

En daarbij kun je ook aangeven dat bepaalde dingen perse via een bepaalde wan poort moeten, of andersom. Hangt een beetje van de LB af.

Abort, Retry, Quake ???

• Folkert2002
en wat is dit? http://www.winguides.com/registry/display.php/951/

wat ik hieruit op kan maken is dat windows ieder pakketje willekeur verdeeld over de twee lijnen. houdt dus weliswaar geen rekening met het verschil in bandbreedte maar misschien is het wel een simpelere oplossing? maar gaat dat werken? het blijven natuurlijk nog steeds fysiek twee verschillende netwerken en dus niet twee NIC's die opdezelfde hub zijn aangesloten..

ik kan het helaas niet testen op het moment.

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
héhé, onderwerp van mijn thesis volgend jaar ;-)

Een TCP-verbinding over gebundelde DSL-lijnen laten passeren dmv een transparante proxy.

Stel mij volgend jaar deze vraag nog eens opnieuw :p.

Gewone load balancing is natuurlijk een andere optie. 1 bestand downloaden zal dan niet sneller gaan. 2 bestanden tegelijkertijd wel. Windows server 2003 kan dit. Windows XP out of the box niet.

Bij load balancing verdeel je je TCP-verbindingen over de verschillende lijnen.

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-03 17:32
Ik heb de link die jij voorstelt niet volledig bekeken, maar het schijnt normale load balancing te zijn. De hub is dan je eigen pc. Het algoritme zou wel random zijn. Heel efficiënt is het dan toch niet...

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Mag het wat kosten ?

http://www.hotbrick.com/produto.asp?tipo=2&codPro=1

en dan op iedere WAN poort een Access Point.
Oja, en nog 1 om wireless naar je laptop te gaan ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• ZoTeX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

ZoTeX

Time for a change

needless to say schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 00:34:
Ik heb de link die jij voorstelt niet volledig bekeken, maar het schijnt normale load balancing te zijn. De hub is dan je eigen pc. Het algoritme zou wel random zijn. Heel efficiënt is het dan toch niet...
We zijn een jaar verder....kun je antwoord geven?

Time is on our site: www.Mandros.nl, Free 2500 MB, FTP, PHP, MySQL Webhost: FUNPIC.DE try it!

Pagina: 1