Invalidenparkeerplaats, waar parkeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.982 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok dit is het geval, auto weggesleept:

=====eenrichtingsweg================
__________I___________1__________I

1= bordje invalideplek

Ik heb mijn auto in het meest rechtse vak gezet, er waren namelijk geen strepen op de grond, ik ging er vanuit dat de plek voor het bord de invalidenplek is (ken namelijk een situatie waar het bord op het eind staat en het dus wel de plek daarvoor moet zijn).
Ben ik nu verkeerd, of heb ik toch goed opgelet? Ik krijg over 3 dagen de foto binnen, maar ja dan moet ik wel de regel even weten.

[ Voor 8% gewijzigd door StephaN900 op 24-05-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik ga er vanuit dat je bij iedere plek die een invalideparkeerplaats is een duidelijk bord/verwijzing op de grond kunt zien. Zoals je het nu laat zien lijkt het erop dat het om 1 parkeerplaats gaat, degene die achter het bord komt.

offtopic:
Ik move je topic gelijk naar VV, daar hoort deze vraag thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Niet dat je er achteraf nog wat aan hebt maar waren alle 3 de vakken vrij? Zoja, dan had je hem het beste in het meest linker vak kunnen zetten natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:54

paQ

maar er zijn ook situaties denkbaar zoals de TS aangeeft dat er dan een bord achter de laatste plek staat. Staan díe dan soms verkeerd?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Mja die eerste was vrij maar dat was een laden en lossen plaats daar stond een groot kruis op. Ik weet zeker dat er geen kruis op de grond stond of misschien was het heel erg vervaagd anders had ik hem er niet neergezet ;). Ik had er natuurlijk wel even over nagedacht welke plek ik moest kiezen. Maar er is dus geen algemene regel waar het bord hoort te staan?

p.s.: Sorry ik wist niet dat er ook een vervoer forum was :)

Edit: Daarnaast betreft het hier een automaat, en volgens een ooggetuige zijn ze er schandalig hard mee omgegaan. Morgen gaat hij dus langs de garage voor een controle, maar een automaat mag officieel toch niet gesleept worden?

[ Voor 22% gewijzigd door StephaN900 op 23-05-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als de paal in het midden van de 2 plekken staat zijn beide plekken gereserveerd voor invaliden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Maar er stond een kenteken op (nou ja een naam van zo'n 45km wagen). Dan kan het toch niet voor 2 plekken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

StephaN schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:28:
Mja die eerste was vrij maar dat was een laden en lossen plaats daar stond een groot kruis op. Ik weet zeker dat er geen kruis op de grond stond of misschien was het heel erg vervaagd anders had ik hem er niet neergezet ;). Ik had er natuurlijk wel even over nagedacht welke plek ik moest kiezen. Maar er is dus geen algemene regel waar het bord hoort te staan?

p.s.: Sorry ik wist niet dat er ook een vervoer forum was :)

Edit: Daarnaast betreft het hier een automaat, en volgens een ooggetuige zijn ze er schandalig hard mee omgegaan. Morgen gaat hij dus langs de garage voor een controle, maar een automaat mag officieel toch niet gesleept worden?
niet rollend op de aandrijvende as nee.

dus heb je achterwiel aandrijving, dan zal hij (als het goed gedaan is) achterste voren worden gesleept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De logica zegt me dat het over de plaats achter het bord gaat. Nu weet ik natuurlijk niet exact hoe het in Nederland wordt geregeld, ik heb alleen nog maar van die kruisen op de grond gezien met het bordje voor de parkeerplaats.

In België is het overigens wel handiger geregeld met zo'n bordje:
Afbeeldingslocatie: http://lerweb.khlim.be/~veilig-verkeer/verkeersborden/afbeeldingen/stilstaan%20en%20parkeren/xc%20regelementering%20bepaalde%20afstand.gif

[ Voor 11% gewijzigd door Admiral Freebee op 23-05-2006 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ja logischerwijs zou ik ook denken dat de plaats achter het bord de invalideplek is, maar de enige plek die ik mij kon herinneren daar was het juist andersom. Mja als ik dit van tevoren wist was ik natuurlijk wel een straat verder gereden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000

Klippy

Still Game

Volgens mij zijn het gewoon 2 invalideplaatsen :? Of 1 grote :)

Maar zou een foto moeten zien om dat te beoordelen. Normaal is het zo dat bij elke plek een bord staat, heb ze nog nooit in het midden gezien dus dat ik wel vreemd natuurlijk. Overigens zijn 90% van de invalidenparkeerplaatsen of de laatste in de rij, of ze zijn een stuk breder.
Wat ik me dan voor kan stellen is dat ze van 2 normale plekken één grote invalidenplaats hebben gemaakt en dat er misschien helemaal geen streep meer in het midden stond. Dat ben ik al vaker tegen gekomen. Want een gewoon formaat parkeerplek als invalideplaats is nutteloos, je moet je deur gewoon helemaal open krijgen ivm rolstoelen etc.

Ben inmiddels wel getraind in het vinden van invalidenplaatsen, hebben zelf nu ook al 2 jaar zo'n kaart voor ma, best handig, maar veel mensen snappen gewoon niet dat die plaatsen niet voor niks zo breed zijn. Of parkeerplaatsmakers snappen niet dat ze breder moeten. Als je er op gaat letten is het super irritant hoe mensen van zo'n plekje misbruik maken van een wat bredere plek.
Al zijn er natuurlijk onduidelijke situaties.

[edit]
zie nu pas:
StephaN schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:37:
Maar er stond een kenteken op (nou ja een naam van zo'n 45km wagen). Dan kan het toch niet voor 2 plekken zijn?
Ja als er een kenteken op staat hoor je daar natuurlijk al helemaal niet thuis, dat lijkt me niet zo vreemd....
En ja ook een 45KM ding heeft deuren en nee ook die gaan niet helemaal open in een gewone plek dus dus 2 plaatsen lijkt me niet zo heel raar.

Dus ik denk voor jou jammer, maar helaas en volgende keer beter opletten :)

[ Voor 25% gewijzigd door Klippy op 24-05-2006 00:11 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 18:00

Smurf

Detri

Moest je wel naast elkaar parkeren dan?
Uit het tekeningetje maak ik eerder op dat je op die plekken moet fileparkeren, en vandaar ook denk ik de twijfel bij de TS of hij z'n auto nu voor of achter het bord mocht neerzetten.

Maar als het idd om gewone parkeerplaatsen gaat, dan lijkt het me ook dat het 1 grote(re) invalidenplek is.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Nee fileparkeren, maar ik ga zo terug om te kijken. Als er inderdaad een kruis op de grond stond dan is het gewoon heel dom van mij. Er was overigens nog een parkeerplaats aan de rechterkant, maar die heb ik niet getekend, maar daar stond al een auto op. De invalide parkeerplaats was dus wel degelijk in het midden. En ik heb er geen verstand van, maar het lijkt mij sterk dat een 45km wagen een 2 keer zo lange parkeerplaats nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 18:41
Volgens mij heb je de juiste keus gemaakt. Als ik me niet vergis staan dergelijke borden altijd achter het parkeervak, zodat deze (min of meer) zichtbaar zijn als je al bezig bent met parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

StephaN schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:13:
Ok dit is het geval, auto weggesleept:

=====eenrichtingsweg================
__________I___________1__________I

1= bordje invalideplek

Ik heb mijn auto in het meest rechtse vak gezet, er waren namelijk geen strepen op de grond,
Als er geen strepen op de grond zaten, waarom teken je die dan wel? Zoals je het nu omschrijft, zijn er 3 vakken en heb jij hem imo juist geparkeerd. Als er echter geen echte vakken aanwezig zijn, is de grootte van de parkeerruimte moeilijk te bepalen en kan het best goed zijn dat jij hem te dicht bij/op de invalidenparkeerplek hebt gezet.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35978

Valt me wel op dat invalidenplaatsen ontzettend vaak ge misbruikt worden door mensen zonder zo'n kaart. Ik ga er meestal dan maar van uit dat die mensen zichzelf verstandelijk gehandicapt vinden en denken dat je er dan ook mag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Zou de TS eens een foto willen maken van de bewuste plek? Zo kunnen we hem beter helpen in plaats van speculeren hoe de plaats er nu uit zou zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Haha ja ik ga straks terug om een foto te maken :). Als er echt niks op de grond stond ga ik namelijk wel in beroep, maar ja misschien heb ik het kruis met mijn domme hoofd gewoon niet gezien...
p.s. het waren geloof ik idd geen vakken, maar er was zeg maar ruimte voor 3 auto's (waarvan 1 ruimte dus n.p. was aangezien daar een kruis stond).

[ Voor 28% gewijzigd door StephaN900 op 24-05-2006 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:29
Het kan ook zijn dat jij omdat er geen lijnen stonden (om vakken te markeren) hem half op de invalide plek had gezet. Dit is dan te wijten aan het feit dat er veel mensen zijn die hun auto slecht kunnen parkeren en hem dus half in het andere vak zetten.
Wat ik wil zeggen is dat het bord (wat mij logischer lijkt) dan in het midden van het vak moet hebben gestaan. Zoiezo als er geen strepen staan vind ik het vreemd dat het invalidevak niet gewoon is aangegeven dmv van lijnen op de straat.
Bij ons in de straat is dat toendertijd ook speciaal gedaan met een bord in het midden er naast op de stoep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-06 11:54
Moet je even de definitie / wet van een invalide parkeerplaats opzoeken. Volgens mij is het namelijk zo dat er op de weg een rolstoel moet zijn getekend en dat er onder het bord een wit bordje hangt met de aanduiding voor welke parkeerplaatsen dat geld.
de politie mag het in iedergeval wel...
Afbeeldingslocatie: http://www.peterrdevries.nl/images/auto_kuiper_G.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Opperhoof op 24-05-2006 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

zoek dan even op invalidenparkeerplaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ok de beloofde foto's van de invalidenparkeerplaats

Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/6546/dsc010574ge.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/4475/dsc010590vn.th.jpg

Zoals je kunt zien staat er dus wel een kruis maar voor het bord. Ik had mijn auto geparkeerd achter die auto die je daar ziet staan, alleen stond er toen een kleinere auto. Mijn auto is echter vrij lang, dus dat heft elkaar wel op.

Als ik echt fout stond vind ik dit wel een hele onduidelijke situatie, had ik hem er dan voor moeten zetten? (dicht bij het kruis dus?)

[ Voor 17% gewijzigd door StephaN900 op 24-05-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

dan lijkt het me een kwestie van of je het bord bent gepasseerd of niet, met je auto.

Zo op de foto af zou ik hem strak achter die Laguna zetten zonder de paal aan beide zijden te overschrijden. Alhoewel de diepte vanaf de foto's lastig is in te schatten, een zijaanzicht zou helpen.

Trouwens het zou wel passen want zo'n karretje is nogal kort ( http://images.google.nl/i...hl=nl&q=aixam&sa=N&tab=wi )

[ Voor 19% gewijzigd door aardbeix15 op 24-05-2006 11:22 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Afhankelijk van waar je precies stond kan ik niet zeggen dat je echt fout geparkeerd stond. Op de 1e foto is heel vaag nog een lijn van een kruis te zien waar de invalide kan parkeren.

Als je hier niet op stond ben je volgens mij niet fout geweest, stond je er overheen met bijv. je achterwielen/achterbak dan is het een twijfelgeval voor mij en een bon voor de politie.

Krijg je nog een foto waarom je fout stond? Dan kan je het mooi nakijken en anders bewijzen dat je niet verkeerd geparkeerd stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Wazige situatie.
Je zou zeggen dat het bij het kruis hoort, maar op je 2e foto zie je dat het bord daar weer te ver vanaf staat.
Dan zou het kunnen zijn dat het bord precies in het midden van het parkeervak staat.
Ik vind het dan zoiezo raar dat ze daar geen kader op het wegdek hebben gemaakt.
Ik zou ze daar in iedergeval op wijzen, want dit kan toch voor niemand duidelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Nee ik stond dus niet op het kruis, strak achter de laguna dus (of in mijn geval een golf). ik ging er ook vanuit dat het zo'n 45km wagentje was, dus die zou er makkelijk bij kunnen :). Tussen de laguna en het kruis kunnen 2 wagens staan. Dus om nou te zeggen dat die alleen bestemd is voor dat kleine wagentje lijkt mij een beetje overdreven. Ik zal ze er sowiezo wel op wijzen met de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112425

Ik zie op foto 1 een paal staan van een verkeersbord, het bord is er af. Die paal staat wel precies op het punt waar het kruis op de grond begint, dus wrs heeft er wel een invalide bordje aangezeten (of is nooit geplaatst). Dan zou, volgens mij, betekenen dat het bord op foto 2 het einde van de invalide plaats is. Als je dus achter bordje 2 stond zat je goed.

Wel smerig om iemand een boete te geven waar een verkeersbord weg is, daar zijn die dingen juist voor, lijkt wel of ze het erom doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ja dan zie ik nu achteraf ook, maar zouden ze dan nog steeds in hun recht staan door mijn auto weg te slepen? Zou namelijk wel die 340 euro terug willen indien het mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Als de aanduiding slecht is, lijkt mij het sterk dat je daarvoor dan boete moet betalen omdat het gewoon onduidelijk is.
Ik zou eerst even zien wat zij hebben van die situatie. Dan mogen ze ook meteen uitleggen hoe het nou precies daar zit. Daarna als jij vind en kan bewijzen dat de situatie niet duidelijk is, kun je het aankaarten met de bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ja ze maken dus altijd een foto, dus even afwachten hoe ik er daar op sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 15:36

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Parkeerplek voor invaliden is niet per sé een aixam brommobiel hoor, het kan ook gewoon een stationwagen of zelfs een hummer zijn.

Wat ook belangrijk is om te weten is hóe het bord staat... Als je het bord tussen de vakken staat parallel aan de stoep dan geldt het voor beide parkeervakken. Aangezien de foto's het niet doen kan ik dat nú niet zien :)

[ Voor 3% gewijzigd door Twee Dee op 24-05-2006 12:39 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Hmmm vreemd heeft imageshack ze er alweer afgeknalt? Het is een axiam dat staat op het bordje :), maar ja de foto's doen het niet meer... En er zijn geen vakken, maar nogmaals dat kan je natuurlijk niet zien zonder voorbeeld. Ik zal kijken of ik ze voor de voledigheid er weer op kan krijgen.

[ Voor 38% gewijzigd door StephaN900 op 24-05-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Foto's doen het prima. Lijkt me dat je gewoon op die plaatsen ruimte moet houden voor een klein invalide wagentje. Die passen toch overal wel tussen... Mogen toch ook gewoon op de stoep geparkeerd worden trouwens?

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Een kruis op een parkeerplaats betekent volgensmij "niet parkeren", dus ook niet voor een invalide. Dat kruis is echter zo goed als weg, dus is het weggehaald of versleten. Verder staat het bord zodanig dat het logisch lijkt dat de parkeerplaats loopt vanaf het bord richting de camera (het vak met het kruis dus)
Ik begrijp dat jij tussen de laguna en de paal met het bord stond, naast die witte scooter. Daar sta je volgensmij dus gewoon goed. Als je een klein stukje over het invalide vak heen staat lijkt me dat, zeker in het geval dat het voor zo'n karretje bestemd is, totaal geen probleem en geen reden tot een boete, laat staan slepen.
Slepen is alleen nodig als je in de weg staat, en die invalide kon z'n karretje er gewoon nog tussen zetten, dat kun je ook nog proberen aan te geven om iig van die sleepkosten af te komen.

Staat er op je boete zelf ook nog iets over wat er precies fout was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:30
het is idd een rare situatie

als ik naar de plassen kijk op de parkeerplaatsen dan zou ik zeggen dat er in de grote plas een vaak autoband heeft gestaan (ingezakt). dat zou betekenen dat het bord voor de plaats voor het bord zou zijn.. aangezien zon scootmobiel niet zo zwaar is...

maarja dat is wat ik denk en niet wat de politie denkt.

ik sta in ieder geval achter de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

ColdSTone schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 13:00:
Een kruis op een parkeerplaats betekent volgensmij "niet parkeren", dus ook niet voor een invalide. Dat kruis is echter zo goed als weg, dus is het weggehaald of versleten.
Klopt volgens mij dan weer niet, mijn opa had een invalide plek voor zijn huis voor z'n citroen (AX denk ik). Hier stond een bord en een kruis weet ik bijna zeker (is al enige tijd geleden).

Verder gaat het er natuurlijk niet om of een axion er nog tussen zou passen, het gaat erom dat jij niet in dat vak (of op het kruis) staat. Dit is echter te slecht aangegeven hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Haha bedankt, nou ja of ik mijn gelijk krijg is nog de vraag. Maar ik ben dus niet de enige die hem zo geparkeerd zou hebben :).

Ik zal jullie op de hoogte houden van de uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000

Klippy

Still Game

OK ik ging er van uit dat dat gewoon rechte parkeervakken waren ipv fileparkeren, mijn fout, dus mijn vorige post is niet van toepassing :)

Ik zou het ook niet weten, zie daar niet eens vakken staan.
Normaal zou ik zeggen als je zo staat dat je het bord ziet sta je als invalide goed, maar durf hier geen uitspraken over te doen, ben benieuwd naar de foto bij je boete.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:08

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik lees de situatie uit de foto's zo:

code:
1
2
3
4
5
6
7

eenrichtingsweg

Waarbij er dus 1 lege paal is voor het kruis en een paal voor de invalide plaats. Dus feitelijk gezien zou je fout zijn. Anderszijds is deze situatie zo onduidelijk dat ik het je niet kwalijk kan nemen dat je er stond, de wegbeheerder hoort voor duidelijke en complete markeringen te zorgen, ik zou het aanvechten..

[ Voor 5% gewijzigd door Sabbi op 24-05-2006 17:39 ]

Pagina: 1