Toon posts:

Afstand vergroten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een andere vraag,

Een kennis van me wilt kunnen internetten achter in de tuin.

Nu heeft ie een linksys wrt54gs staan waar ik tevreden over ben, alleen hij kan de afstand (40 meter) niet goed overbruggen.

Wat is nou verstandig om te nemen om het signaal te vergroten, een range expander van linksys of nog een linksys wrt54gs en die als AP configureren?

Wat is sterker / beter?

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Dan koop een access point... Je gaat toch niet nòg een draadloze router kopen om hem daarna als access point te configureren?

Ik denk dat je met een access point (mits dat samen kan werken met die router, dwz, dat ie het signaal van de router "oppikt" en in zijn buurt uitzendt (heb ik zelf nog nooit mee gewerkt.... dus wellicht dat een andere GoTer het even kan bevestigen :))) wel goed zit. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Op welke manier maakt ie verbinding met de linksys ?
Het gebruikte spul in/aan de laptop bijv. is ook zeer belangrijk..

Verwijderd

een betere antenne?
http://www.wifishop.nl/products/richt-antennes/2-4-ghz

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 22:28 . Reden: link ]

Verwijderd

Topicstarter
Clients zijn: dell inspiron 9400 (std wlan kaart)
Dell geval iets, met een sitecom wlan kaartje.

Sterkere antenne heeft denk geen nut, want ik haal nu ongeveer 30 meter , maar er moet nog een 30 meter zeker bij...

Mja ik twijfel dus, tussen een AP of een Range expander...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ehh, moet je nu 40 of 60 meter overbruggen?
Bij een aantal Linksys dingen is het mogelijk om de antennes wat meer prik te geven voor een verder+stabieler bereik. Dat misschien een idee. Als je nu al 30 haalt en naar de 40 moet is dat misschien nog wel te doen.

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:52 ]

Pagina: 1