Onverklaarbare vastlopers

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Mijn systeem heeft de neiging om op de raarste momenten vasttelopen ( beeld bevriest )!! Ik heb alles geprobeerd : Nieuwe Detonator Drivers , Nieuwe DirectX, Nieuwe via 4in1 drivers.....niets helpt!!!

Ik heb het zelfs geprobeerd met windows 98 erop te zetten! ( was eerst WinMe)

Ook heb ik mijn geheugens gewisseld met anderen...

Mijn systeem bestaat uit:

Asus A7v ( rev 1.01 bios 1004c)
Amd Thunderbird 1ghz
256 MB ram PC133 ( cas 3 :( )
Asus V7100 32 MB ( geforce 2 mx)
Soundblaster Live
Netwerkkaart
Tvkaart ( wintv theatre)
2x 15 GB hd ( u-ata 66)

De voeding is 250W maar dat is voldoende want vroeger draaide ik wel alles stabiel en toen zat er nog een 72W peltier bij! ( niet met 256 MB ram + 1ghz cpu)

Kan iemand me helpen?

https://wren.co/join/Devian

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
welk merk ram

zet je ram settings op 100
performance op normal ipv optimal
dimm interleaving uitzetten

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
en misschien de 1.005c bios

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
check je irqs en pci sloten combinatie ff, soundblaster live in een ander slot stoppen, anders ff de netwerkkaart ergens anders in douwen

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou toch echt je voeding vervangen... Ik had zelf eerst ook last van wazige vastlopers terwijl ik dacht dat het niet aan mijn voeding lag (250 watt), maar nu met 300 watt voeding niks meer aan het handje.
Trouwes, dat systeem van jou is nog veel zwaarder als dat van mij. Kan je nagaan...

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
zet in je bios system performance setting eens op normal in plaats van optimal

Verwijderd

Heb hier ook last van gehad, na het vernieuwen van de bios naar 1005A verder geen last meer gehad.

• Devian
  • Nu online
Ok allemaal bedankt!!! In de bios alles op 100mhz + normal zetten heb ik al gedaan...geen resultaat :((

Keb niet (nog) niet het geld voor een nieuwe voeding :(

Ik download nu even een nieuw bios...ik hoop dat het goed gaat! ( heb 2 vervelende ervaringen met bios flashen)

Als het nieuwe bios ook niet wil dan zal ik de pci sloten eens verwisselen...aangezien ik het ook al eens geprobeerd heb zonder tv-kaart...

Allemaal bedankT!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 16:24
skinhead: loopt hij in Windows niet vast? Maar wel met 3D dingen zoals Games en benchmarks enzo? Ik heb dat namenlijk ook. Ik heb mijn FSB op 95 moeten zetten. Ik heb een Duron 650@900 nu. Dus 9,5 * 95 en dat loopt wel. Maar 9 * 100 loopt dus niet. Ik weet het, heel vreemd, maar ik zou het dus ff proberen als ik jou was :) Let me know.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Kan je écht niet aangeven wanneer je crashes hebt ??

(Bijv. tijdens volledig idle zijn ? of tijdens spellen ? of alleen bij 'zware' toepassingen ? of bij veel disk access ? Helpt het als je je kast open laat staan ? Zit er verschil in de 'crashfrequentie' ?)

Voeding kan idd een probleem zijn. Zeker als 'ie al 2 jaartjes 24/7 aan zou staan. (Ik heb geen flauw idee hoeveel uurtjes jou voeding al gewerkt heeft.) Electronica wil dan niet meer stabiel spanning kunnen leveren.

Ook gewoon eens goed schoonmaken (alle stof eruit) kan helpen. Een dikke laag aangekoekte stof zorgt voor hetere componenten omdat er niet genoeg gekoeld kan worden, en het werkt ook nog eens als condensator...

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• benchMarc
BTW. ik zeg dat het niet aan je voeding ligt. Ik had ook altijd vastlopers. Dus ik de voeding blamen. Had ik er 300W ingezet. Geen verschil. Dus laat je voeding maar mooi zitten.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op donderdag 25 januari 2001 21:51 schreef benchMarc het volgende:
BTW. ik zeg dat het niet aan je voeding ligt. Ik had ook altijd vastlopers. Dus ik de voeding blamen. Had ik er 300W ingezet. Geen verschil. Dus laat je voeding maar mooi zitten.
Nou, zou zekers een nieuwe voeding halen hoor.

Dat kan echt wel helpen bij zo'n zware configuratie.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• benchMarc
Ik had ongeveer zo'n evenzware config en dat trok hij zelfs met gemak op een 230W.

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 19:52
op mn werk bouwen wij ook pc's waar onder a7v
zelf vandaag hadden wij weer 2 systemen die continue vastliepen. oorzaak: irq conflicts !!
in de afgelopen maand zijn bijna alle a7v die we gebouwd hebben wel vastgelopen vooral diegene met sb en netwerkaart erin.. het is een kwestie van verschillende pci sloten probleren.
Zet je netwerkkaart in pci slot nr 3 (als het goed is krijgt ie irq 5 toegewezen) sb kaart zet je in pci slot 1 of 5...
succes ermee !

• benchMarc
Op donderdag 25 januari 2001 22:09 schreef Tmaster het volgende:
op mn werk bouwen wij ook pc's waar onder a7v
zelf vandaag hadden wij weer 2 systemen die continue vastliepen. oorzaak: irq conflicts !!
in de afgelopen maand zijn bijna alle a7v die we gebouwd hebben wel vastgelopen vooral diegene met sb en netwerkaart erin.. het is een kwestie van verschillende pci sloten probleren.
Zet je netwerkkaart in pci slot nr 3 (als het goed is krijgt ie irq 5 toegewezen) sb kaart zet je in pci slot 1 of 5...
succes ermee !
Ik zal eens die netwerkkaart eruit halen als ik m'n PC eindelijk terug heb, (lees http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/111870 ajb :)). Dan zal ik wel ff testen of dat het is. Toch vind ik het raar dat hij bij mij wel op 95FSB loopt en niet 100FSB :?

• Devian
  • Nu online
De vastlopers zijn totaal niet onder 3d games....ook noot onder de 3dmark benchmark! ( vind ik opvallend)

Als ik tv kijk heb ik ook nog nooit een vastloper gehad....Meestal aleen als ik aan het internetten ben....dingen kopieer...dus gewoon in de windows omgeving....het is ook niet 1x per dag...meer zo'n 20 x per....ik baal er flink van, aangezien ik veel geld in mijn pc heb gestoken!

Ik heb nu bios 1005c erop zitten ( kon 1005a niet meer downloaden) als ik nog vastlopers krijg dan ga ik de pci kaartjes eens verwisselen.

iedereen hartsikke bedankt!!

Verwijderd

Ik weet wat het probleem is
het is
Nieuwigheid !!!!!!!!

• benchMarc
Op donderdag 25 januari 2001 22:16 schreef skinhead het volgende:
De vastlopers zijn totaal niet onder 3d games....ook noot onder de 3dmark benchmark! ( vind ik opvallend)

Als ik tv kijk heb ik ook nog nooit een vastloper gehad....Meestal aleen als ik aan het internetten ben....dingen kopieer...dus gewoon in de windows omgeving....het is ook niet 1x per dag...meer zo'n 20 x per....ik baal er flink van, aangezien ik veel geld in mijn pc heb gestoken!

Ik heb nu bios 1005c erop zitten ( kon 1005a niet meer downloaden) als ik nog vastlopers krijg dan ga ik de pci kaartjes eens verwisselen.

iedereen hartsikke bedankt!!
probeer toch eens voor uit te proberen FSB 95.

Verwijderd

Misschien moet je eens proberen je hdd op de 'normale' controller te zetten ipv de promise controller.
Kan je gelijk zien of ut niet aan je controller/kabel/hdd/controllerdrivers ligt.

Verwijderd

*** INFO ***

Ik heb hetzelfde gehad met een intelli mouse.

Wil toch graag alle tweakers met intelli hiervan op de hoogte stellen.

Het is immers WEL een mogelijkheid.
Hoe onlogisch ook.

Ik hoef hier geen reacties op.
Je zult het meemaken zeg....:(:(:(

• CTVirus
  • Laatst online: 15-07 12:28

CTVirus

Dexterslab FAN

Ik heb het ook gehad en volgens mij ligt het niet aan mijn intelly alleen.

Ik heb lopen spelen met die normal/optimal system speed plug&play o/s (aan/uit) en de amd patch + via 4in1 ook op mijn computer gezet. En toen dacht ik alle patches gehad te hebben! En toen liep ie nog vast. Toen heb ik (ACPI Dat powermanagment gedoe) uitgezet( als je niet weet hoe ff vragen).

Bij mij was het zo dat mijn intelly muis conflicteerde met de ACPI functies van de via chipset. (die dingen heten niet voor niets *INTEL*ieye) En er is ook een patch voor op de microsoft site alleen waar staat ie ook alweer?? Geen idee vergeten sorry!

Trouwens dit verhaal gaat alleen op met win2000 denk ik want ik heb nog nooit problemen gehad in win98. Maar ja in win98 speel ik alleen single player games en ga ik dus niet op internet en net als de rest heb ik er dan juist last van (als ik op internet ga).

Ik heb er nu geen last van meer (nadat ik de acpi uitschakelde, maar ik heb het na de microsoft patch ook nooit meer aangezet, maar dat zal ik zometeen ff uitproberen. Verder heb ik de mem bus weer op 133 staan en de speed op normal (want anders krijg ik andereinstabiliteits problemen).

PS we hebben ook allemaal de V7100MX TV-out, welke drivers gebruiken jullie? Ik de laatste asus in windows 2000 en de nvida detonater in win 98. Aan je voeding ligt het niet die trekt het makkelijk ik heb een 300 watt(amd certified) en hetzelfde probleem.

En wat voor een os gebruiken jullie verder?

Verwijderd

Andere voeding geprobeerd?

• Devian
  • Nu online
Ik gebruik wel zo'n leuk microsoft intillinog wat muis ( de explorer-muis)...maar die heb ik nog maar net, en daarvoor had ik een logitech en toen liep hij ook vast.

De u-ata 100 controller gebruik ik niet..( staat ook uitgeschakeld)

De computer is op dit moment zins het nieuwe bios niet meer vastgelopen, maar het kan nog steeds!

• Devian
  • Nu online
Niets heeft geholpen :(( Hij loopt nog steeds vast...Er zijn geen conflicten ( ben heel druk aan het uitwisselen geweest, en de tv kaart ligt er nu even uit)

Heb alle bios instellingen geprobeerd: Langzaam, snel...wat dingen op disabled zetten..dan weer enebled....niets helpt

De fsb op 95 mhz zetten is voor mij geen optie want ik heb betaald voor een 1ghz!( volgens mij kan dat ook nie, maar dat weet ik niet zeker)

Iemand nog suggesties?

• Devian
  • Nu online
Niemand meer?? ( ff topic beetje hoog houden.....)

Verwijderd

300Watt voeding!!!

• CTVirus
  • Laatst online: 15-07 12:28

CTVirus

Dexterslab FAN

OK je gaat naar configuratie scherm toe en dan naar computer en dan ga je je driver updaten. Hij staat nu op ACPI computer en zet hem nu eens op 'standaard pc' Dat is de enige truuk die werkt bij mij.

Wat voor een besturingsysteem draai je skinhead? En wat voor een modem heb je misschien licht het daaraan wel??

• Destruction
  • Laatst online: 11:15

Destruction

(ex-)Automonteur

Had ik ook een poosje terug , Heb toen mijn netwerk kaart op het onderste PCI slot gezet ( irq weet ik niet ) , en de SB op een andere plaats , en het ging meteen weer goed.

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Devian
  • Nu online
OK...heb nieuwe voeding...330 W en nog steeds vastlopers :'(

Iemand die nog wat weet?? dat met die acpi wil niet...en draai momentueel 1005D bios

• Devian
  • Nu online
niemand? iedereen door de opties heen? ( ik in ieder geval wel)

Verwijderd

Welke Live!ware drivers gebruik je? 3 toevallig?

• Belial_666
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 13:04
ZO moet het werken :)

Alle PCI kaarten eruit alleen AGP

alle mem eruit behalve 1 DIMM

Alleen 1 HDD dus geen CD-ROM of zip of brander ander HD er ook af

HD op onboard IDE controller aansluiten, Dus niet op Promise

booten

Setup default values kiezen

Win2000 opnieuw CLEAN instaleren.

SP1 instaleren

Via 4 in 1 instaleren

Nvidia 6.49 drivers instaleren

Op je PC gaan werken zoals ie normaal zou crashen en nu wachten.

Nu 1 voor 1 de PCI kaarten eraan zetten in deze volgorde:

HDD
CDROM
SB-Live
Netwerk
TV

LET OP 1 voor1 en een 1 per dag!!!!

Zo weet je waardoor ie vastloopt, het is veel werk maar anders kom je er nooit achter,

Good luck and keep us informed

• catfish
  • Laatst online: 01-06 09:24
heb ik ook gehad maar bij was het sinds bios 1005A opgelost, 1005B, 1005C en 1005D geen problemen, heb een intellieye m$ mouse (die ik trouwens heel goed vind)

ik heb geen patches of intellimouse drivers geinstalled maar probleem is wel weg, heb wel alle windows updates, misschien is er daar een patch bij zonder da'k het weet, ligt volgens mij echt niet aan de fsb100 want die heb ik nog nooit naar beneden gedaan, heb namelijk ook betaald voor 100MHz FSB >:)

ik gebruik de promise controller (hd) en ACPI staat aan (heb 8 items geshared op IRQ 9) en alles werkt HEEEEEL stabiel nu, heb sinds november (bios 1005A) nog geen enkele crash gehad :)

• benchMarc
k skinhead. Ik heb mijn probleem gevonden waarom mijn PC altijd maar op 95fsb wel draaide en niet op 100 of hoger. Wat benne het probleem? :P 1 dimmtje van 64MB kapot :( Nu heb ik er maar 64mb in zitten maar ik koop wel ff 128 bij.

Probeer eens bij een vriend ofzo een rammetje te jatten ;) vervang de jouwe door die van hem en check offie nog vast loopt.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Ik had ook zo'n prpbleem. UT spelen was geen probleem, maa bstanden sleepen/verplaatsen in windows was meteen hangen. ook hield ie niet van winamp... Dat probleem was dus gewoon de videokaart. in 640*480 16bits was ie ook helemaal stabiel, maar alles daar boven was klote. Zet anders ff hardware acceleratie uit. deed ik ook en vastlopen was een stuk minder (nu een nieuwe videokaart gekocht)

Verwijderd

Heb ik ook gehad met mijn A7v, hij liep alleen maar vast als ik aan het internetten was. Na een Bios updat is hij nooit meer vast gelopen. :)

Verwijderd

Vastlopers op een win machine is toch helemaal niet raar???? ;)

• Devian
  • Nu online
nee niet raar....maar als het 30x per dag is begint het een heeel klein beetje vervelend te worden >:)

Ik ga morgen bezig met de pci sloten, + nieuwe install.

Iedereen vast bedankt!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 18:58

EaS

Op vrijdag 16 februari 2001 22:47 schreef Death het volgende:
ZO moet het werken :)

Alle PCI kaarten eruit alleen AGP

alle mem eruit behalve 1 DIMM

Alleen 1 HDD dus geen CD-ROM of zip of brander ander HD er ook af

HD op onboard IDE controller aansluiten, Dus niet op Promise

booten

Setup default values kiezen

Win2000 opnieuw CLEAN instaleren.

SP1 instaleren

Via 4 in 1 instaleren

Nvidia 6.49 drivers instaleren

Op je PC gaan werken zoals ie normaal zou crashen en nu wachten.

Nu 1 voor 1 de PCI kaarten eraan zetten in deze volgorde:

HDD
CDROM
SB-Live
Netwerk
TV

LET OP 1 voor1 en een 1 per dag!!!!

Zo weet je waardoor ie vastloopt, het is veel werk maar anders kom je er nooit achter,

Good luck and keep us informed
Inderdaad dit is DE methode, zo moet je eigenlijk vanaf het begin al je PC bouwen. Zo lokaliseer je direct 'the evil source'.

Verwijderd

Het ligt waarschijnlijk wel aan de voeding lijkt me. Als de problemen begonnen met de 1 gig en het extra geheugen. Dit zuipt gewoon meer stroom als je hiervoor minder geheugen had en een lagere processor. Toch maar proberen, en neem geljk een amd goedgekeurde!

• bartie
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

mijn pc hangt soms ook zomaar, niet tijdens 3d aplicaties, maar wel tijdens gewoon internetten +icqen + winamp. nu heb ik winamp niet aan en hij draait al heel wat langer. Als hij vastloopt, dan is het een harde vastloper, ctrl-alt-del werkt niet meer, en nix reageert meer. reset is de enigste oplossing en dan kan ik weer vrolijk 2 uurtjes verder..

• Devian
  • Nu online
Deze config heeft wel stabiel gelopen met een ET4000 Vga kaart :) deze had ik een tijdje geleden in de pc zitten omdat mijn vga kaart kapot was....de vastlopers heb ik dus zins de gefocrce II mx er in zit....

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 21:47 schreef benchMarc het volgende:
skinhead: loopt hij in Windows niet vast? Maar wel met 3D dingen zoals Games en benchmarks enzo? Ik heb dat namenlijk ook. Ik heb mijn FSB op 95 moeten zetten. Ik heb een Duron 650@900 nu. Dus 9,5 * 95 en dat loopt wel. Maar 9 * 100 loopt dus niet. Ik weet het, heel vreemd, maar ik zou het dus ff proberen als ik jou was :) Let me know.
Neem es goed geheugen :) ik ken het probleem nml :P

• Devian
  • Nu online
Keb alles opnieuw geinstalled....zonder pci sloten + 1 hd ( wel cd rom) + 1x 128 MB...

Je raad 't al......nog steeds vastlopers....ik kreeg net het vermoeden dat het zou lukken....maar dat viel zwaar tegen.

Iemand anders nog die een gouden oplossing heeft.....begint ondertussen wel heel erg "weird" te worden :7

• Devian
  • Nu online
niemand meer?

Als ik het bios reset( met battery, heb geen reset jumper) dan krijg ik aak geen beeld en gaat er een "alarm" af ( taat tuut taat tuut, etc) ik vermoed dat er wat mis is met de vga-kaart

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 21:39
Op zaterdag 17 februari 2001 20:11 schreef Tag-Team het volgende:
Het ligt waarschijnlijk wel aan de voeding lijkt me. Als de problemen begonnen met de 1 gig en het extra geheugen. Dit zuipt gewoon meer stroom als je hiervoor minder geheugen had en een lagere processor. Toch maar proberen, en neem geljk een amd goedgekeurde!
omg :(
lees de reacties eerst.
hij zegt net dat hij een 330watt voeding heeft en dat hij nog steeds vastlopers ondervindt.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 21:39
Dit is idd een heel vaag probleem.
en ik heb eigenlijk ook sinds kort zo'n probleem.
ik krijg veel vastlopers bij d3d spellen en ook als ik in windows beig ben. gewoon opeens: FREEZE ;(

Maja, ik weet geen oplossing voor je. soz.

• irondog
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Misschien is er iets mis met de koeling. Check de temperatuur eens.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Hoe warm word je processor ? Hoe warm word je chipset ?
Als deze niet te warm worden. Probeer dan eens je Core Voltage en IO Voltage te verhogen, eventueel ook nog je PCI volt.
Heb al vaker gehoord dat het daarmee opgelost was. Misschien is er gewoon een onderdeeltje wat net ietsjes meer stroom nodig heeft als dat ie krijgt.

Succes ermee. Dit zijn enige dingen die ik nog kan bedenken.

Geen inspiratie

• Devian
  • Nu online
De io voltage verhogen maakt niets uit....pci voltage ook niet :(

Ik heb er een alpha heatsink+ delta fan op zitten...hij word zon 43 graad, dus dat is denk ik ook niet zo probleem......

Verwijderd

-= reactie overbodig =-

Ik heb nie alles gelezen, maar heb je de GF2MX al eens vervangen door een S3 virge 2 mb pci ding ofzoiets? Je AGP poort stuk? Had ik ook. Alles bleef stuk lopen. Onverklaarbaar, alles vervangen... behalve me mobo...

• EaS
  • Laatst online: 20-08 18:58

EaS

Plank ruilen, of MX ruilen..klaar.

• Devian
  • Nu online
Ik zou eens mailen over het vervangen van het moederbord.....want dit begint ondertussen zwaar irritant te worden :(

• Devian
  • Nu online
--update--

zins mijn bios reset is het afgelopen :( dood....

zet ik voltage op jumper free....gaat er een alarm af.

Zet ik voltage op standart/cpu select(?) krijg ik vga error.....kan niets meer :'(

Verwijderd

Installeer de "Video Hangs When Running 3-D Graphics Programs" hotfix van Microsoft.

SYMPTOMS
When you run a program that uses 3D AGP functions on a Windows 2000-based computer that contains the VIA AGP chip set, the computer may stop responding (hang).

CAUSE
This problem is caused by incomplete support for the VIA chip set in the Windows 2000 AGP drivers. The fix for this problem adds support for the VIA AGP chip set.

De update vind je op

http://www.microsoft.com/Windows2000/downloads/recommended/q261606/download.asp

Succes.

• deiktisch1
  • Laatst online: 29-12-2025
Dit probleem heb ik ook. Ik heb alles geprobeerd (alleen ik heb mij moederbord niet geruild), ik ben bij diverse forum's geweest en heb geconstateerd, dat er veel mensen zijn met dit probleem. Ik heb geen flauw idee wat dit, volgens mij zit het probleem in het moederbord zelf.

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

Verwijderd

simpel...amd vreet stroom..je moet MINIMAAL een 300watt voeding hebben !

Verwijderd

Hmmzz, hoe vaak gaan er nu nog mensen over die voeding zeiken terwijl hij er al lang een 330Watt in heeft zitten?

ow ow lezen is zo vermoeiend.

hmmz ok, genoeg gezeik van mijn kant.

Ik herken je probleem redelijk. Ik heb alleen crashes in 3D games en Demos, en ik heb alle patches, dus die hotfix, een regpatch, een biosupdate, etc. En een hele lading 4in1s en detonators geprobeerd, een hele lading bios instellingen, en niets helpt.

Khep ook Abit al gemaild hierover, alleen die doen natuurlijk alsof hun neus bloedt.

Ik ga nu al m'n stukkies hardware 1 voor 1 ruilen et een vriend van me die op de RAID na hetzelfde systeem heeft en waar het WEL werkt.

Hmmz ik vinnut wel jammer :( iedere AMD based comp die ik koop heeft enorme problemen, en iedere Intel bak die ik tot nu toe kocht deed et in 1x. Kan AMD nix aandoen, et zijn die hopeloze chipsets, maar ik vinnut wel jammer, kwil zo graag een AMD systeempje :'(

• bartie
  • Laatst online: 08-01-2023

bartie

algeblaat

Bij mij is het probleem weg sinds ik mn bios heb geflashed naar de nieuwste beta.

• Devian
  • Nu online
keb weer beeld...dankzij een oud pci kaartje ( kon booten...bios standaart zetten.. voilla)

Ik zou die patch voor win2000 wel willen downloaden...het probleem is dat ik win me draai :)

Zet er zometeen een ATI 8MB kaartje in....kijken of de problemen dan over zijn...

Verwijderd

Trek alles uit je systeem en installeer Win98se dan weer een voor een alles terug zetten. Moet haast aan ME liggen.
Ik lees hierover te veel problemen op de verschillen de forums....

• Devian
  • Nu online
ik denk dat ik de oplossing heb:

Keb geen aarde...en ik heb in mijn wanhoop maar een kabeltje aan de cv gemaakt...en nu werkt alles weer 100%

Pagina: 1