Pc samenstellen 64bit + andere vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• marsupi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-01 12:31
Hallo,

Ik zou graag een nieuw systeem ineen willen zetten maar ik had hier nog wat vragen bij. Wat is het verschil tussen AMD 64 en AMD 64 X2 processor? En als een moederbord past met de ene processor, past hij dan ook bij de andere, of moet je dan een ander moederbord kopen?

Ik had ook graag geweten wat julie zouden samenstellen met een bedrag van rond de 500-600€ (zonder scherm, toetsenbord, muis), ik heb al een sata-schijf van 200Gb. Het zou een systeempje moeten zijn om mee te gamen.
Nog een laatste vraag, waar halen julie je onderdelen van je pc zelf? Als het via een website is, welke gebruik jij?

Hartelijk dank
Mvg
Stijn

Verwijderd

x2 staat voor dual core, maar aangezien je budget zal dat niet gaan passen.

je hebt dan geen ander mobo nodig

Verwijderd

marsupi schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:40:
Ik had ook graag geweten wat julie zouden samenstellen met een bedrag van rond de 500-600€

Eigen inzet wordt verwacht

Nog een laatste vraag, waar halen julie je onderdelen van je pc zelf? Als het via een website is, welke gebruik jij?

Denk aan shops als www.azerty.nl www.sallandautomatisering.nl www.coolprices.nl etc. :)

Hartelijk dank
Mvg
Stijn

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
500a 600 euro is erg krap voor een game systeem. Bij een game systeem denk ik aan als je het nu zou kopen een 7900GT met een 3700+ CPU.

Verder een goede A-merk voeding van 400 watt en een leuk socket939 mobo.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 17:41

n00bs

Het is weer Zomer!

marsupi schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:40:
Hallo,

Ik zou graag een nieuw systeem ineen willen zetten maar ik had hier nog wat vragen bij. Wat is het verschil tussen AMD 64 en AMD 64 X2 processor? En als een moederbord past met de ene processor, past hij dan ook bij de andere, of moet je dan een ander moederbord kopen?

Ik had ook graag geweten wat julie zouden samenstellen met een bedrag van rond de 500-600€ (zonder scherm, toetsenbord, muis), ik heb al een sata-schijf van 200Gb. Het zou een systeempje moeten zijn om mee te gamen.

Hartelijk dank
Mvg
Stijn
AMD64x2 is sneller met de meeste games en applicaties zie ook benchmarks op sites als www.tomshardware.com wat voor jou nodig is.

Een grafische kaart is ook erg belangrijk en voor een laag budget wordt het erg moeilijk en hangt het ook af van de soort games die je speelt en uit welk jaar en wil je ook nieuwe games kunnen spelen en over wat voor games praten we dan? en op welke resolutie?

Een moederboard altijd belangrijk om een goed board te hebben, tegenwoordig zijn de meeste boardjes wel goed en stabiel, maar natuurlijk steekt Asus qua stabiliteit en prijs er ook meestal bovenuit. Heb je onboard spullen nodig? netwerk, geluid, firewire?

Een goede voeding zou ik nooit onderschatten een Seasonic S12 halen. Deze voedingen zijn extreem stabiel en stil en daarnaast zeer efficient en efficienter dan de meeste andere voedingen die er nu bestaan. Dat houdt in dat op jaarbasis als je pc vaak aanstaat het een stuk goedkoper wordt qua energierekening (dus regel wat met je ouders... want die halen hier het voordeel mee uit).

Ik zelf zou nog zeker ff wachten op de nieuwe Intel's en AMD's in juni/juli. Dan kan je voor een stuk minder een AMD64x2 kopen

[ Voor 4% gewijzigd door n00bs op 23-05-2006 21:56 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Met 500-600 euro kun je geen game pc samenstellen. Het is wel handig om te weten wat je precies wilt met het ding. Die hard gamen zit er in ieder geval niet in.
Een echte Tweaker gaat natuurlijk voor de prijzen naar de Pricewatch en voor de shops naar de Shopsurvey

Verder kan ik alleen maar als tip geven, verdiep je eens in de materie. Als je niet weet wat iets inhoudt, kwak desbetreffend woord eens in de search, of met Google.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

marsupi, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.