RAM geheugen kopen..

Pagina: 1
Acties:
  • 2.652 views sinds 30-01-2008

• SnuggleS86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-02 22:58
Op dit moment heb ik 512mb RAM 400mhz in mijn computer zitten. Op zich was dit voor mij best, omdat ik mijn computer niet voor heel zware spellen etc. gebruik. Maar nu moet ik de laatste tijd steeds meer tekenen voor school (3d, Unigraphics). En is die 512mb wel een beetje weinig. Dus ben ik van plan er een reepje bij te steken. Ik kwam toen dit tegen op het internet http://www.pixmania.nl/nl...mb-ddr2-sdram-pc5300.html
Zou dit wat zijn? Want ik vind het wel erg goedkoop vergeleken met de rest?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit lijkt me meer iets voor Processors, Mobo's & Geheugen
Maar ook daar zal ie denk ik zo geen lang leven beschoren zijn: als je PMG FAQ leest snap je waarom.
Moraal van dit verhaal: check je huidige specs, en zoek zo'n dergelijk zelfde reepje ram erbij. Mits je het zelfde type geheugen neemt (merk maakt dan nog niet eens zoveel uit) als je nu hebt, zal e.e.a. best werken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk in de QVL van je mobo waar je mobo mee overweg kan. Als die geen DDR2 support heb je niets aan dit geheugen bijvoorbeeld.
Daarbij worden hoeveelheden geheugen altijd nog uitgedrukt in MB (MegaByte) en niet mb (milibit).

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 20:47

Flip

^^

Aangezien je 512 mb 400 mHz hebt, ga ik ervanuit dat je DDR1 hebt. Het geheugen wat je hebt uitgezocht, past dan niet, aangezien dat DDR2 is. Let wel op dat wanneer je goedkope modules neemt (OEM), dat je dan wel is de kans hebt dat er fouten in t geheugen zitten, en dus niet goed werkt. Test dit dus wel altijd goed.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Flip schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 22:37:
Aangezien je 512 mb 400 mHz hebt, ga ik ervanuit dat je DDR1 hebt. Het geheugen wat je hebt uitgezocht, past dan niet, aangezien dat DDR2 is. Let wel op dat wanneer je goedkope modules neemt (OEM), dat je dan wel is de kans hebt dat er fouten in t geheugen zitten, en dus niet goed werkt. Test dit dus wel altijd goed.
Met peperduur merkgeheugen heb je ook kans dat het defect is... alles kan kapot...

• Flip

Flip

^^

Er is een aanzienlijk grotere kans dat het defect is bij OEM geheugen, dan bijvoorbeeld peperduur geheugen van bijvoorbeeld Corsair. Natuurlijk heb jij gelijk dat er ook kans is dat het defect is bij duur geheugen. Alleen de kans is daarbij een stuk kleiner.

[ Voor 10% gewijzigd door Flip op 23-05-2006 23:04 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Die kansen zijn nagenoeg even groot.
Het enige verschil zit hem dan in de kwaliteitscontrole van het geheugen en natuurlijk de compatibility. Maar goed, voor dat laatste hebben we een QVL :)

• SnuggleS86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-02 22:58
Kan DDR2 geheugen helemaal niet bij een DDR? Of presteert hij dan gewoon minder? Aangezien het qua prijs niet zo heel veel uit maakt koop ik (wanneer het gewoon werkt) liever DDR2.

• Flip

Flip

^^

Nee dat past helemaal niet! Dit aangezien de uitsparing bij DDR2 heel ergens anders zit dan bij DDR1. Ook zijn het aantal pinnen bij ddr2 een stuk meer (240) t.o.v. 184 pinnen van DDR1. Dit gaat dus absoluut niet werken.

Zie FAQ Tweakers

[ Voor 21% gewijzigd door Flip op 23-05-2006 23:27 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

SnuggleS86 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:20:
Kan DDR2 geheugen helemaal niet bij een DDR? Of presteert hij dan gewoon minder? Aangezien het qua prijs niet zo heel veel uit maakt koop ik (wanneer het gewoon werkt) liever DDR2.
Kan er helemaal niet in. Dat soort vragen vind ik nog wel onder het niveau wat we van je verwachten want dat staat geloof ik echt letterlijk in de FAQ ;)
Jij moet gewoon DDR1-3200 reepjes kopen, die werken op 400MHz. En niet op geheugen besparen is mijn ervaring...

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 23-05-2006 23:24 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Als je mobo DC ondersteund gewoon een gelijkaardig reepje bijkopen als je nu hebt en dan kan je DC draaien :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Dit is inderdaad vrij basic, Overige Hardware is inderdaad niet de plek ervoor en inderdaad verwachten we van je dat je dit soort zaken zelf kunt opzoeken.

Zeker iemand die al 2 jaar hier rondloopt zou dat mogen weten :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.