Toon posts:

Asus laptop zonder spiegelend scherm Z92 of A3ac?

Pagina: 1
Acties:
  • 826 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zoek een laptop van max 1000 euro en heb al eerder een Acer Aspire teruggebracht omdat ik
mij erg irriteerde aan het spiegelende scherm (je ziet niks behalve jezelf) EN het brakke geluid uit de speakers :| . Uiteindelijk ben ik toch ook maar naar een duurder merk gegaan en van Asus ook nog modellen tegengekomen die mij wel wat lijken. Kan iemand mij misschien advies geven welke beter is?

Asus Z9200VC
Intel Centrino 730
15.4 inch WXGA TFT LCD
80 gb HDD
512 mb
XP home
(deze is 999 bij de mediamarkt, er zit een NVIDIA geforce 6200 256 MB in.
Hij staat echter niet op de site van Asus, maar schijnt een model te zijn exclusief voor de mediamarkt)

Asus A3Ac
PM 740 / 512MB / 60GB / DVD+-RW / WiFi / 15" TFT / XP Home
Weet iemand of er ook uit de M serie modellen te koop zijn zonder spiegelen scherm? Die zijn nl breedbeeld..maar ben ze nog niet tegengekomen.
Op zich ga ik wel voor een Asus, maar mocht iemand met een beter alternatief komen, dan hoor ik het natuurlijk ook graag! Alvast bedankt Greetz, Faya
ps ik vind de HP Pavilion ook een mooie laptop, maar de meesten hebben ook een spiegelend scherm en ik heb gehoord dat die erg warm worden..?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 22:33 ]

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:20
Bij Acer heb je 2 reeksen: de Aspire-serie, die voor zover ik weet bijna altijd met spiegelend scherm is, en de Travelmate-serie, die nooit met spiegelend scherm is. Helaas is de Travelmate-serie over het algemeen duurder. Als je echter wat bezuinigt op de processor en grafische kaart, kan je voor ca. 700 euro (pricewatch 618 euro, hier in Belgie 719 euro) een Travelmate 2414 WLMi kopen (15,4 inch breedbeeld, is hier in België 758 euro met Azerty toetsenbord, pricewatch 805 euro), of een Travelmate 2424 WXMi (14,1 inch breedbeeld, wordt in tegenstelling tot wat de pricewatch aangeeft verkocht met Win XP Pro).

HP Pavilion wordt normaalgezien ook met spiegelend scherm geleverd al kun je op www.hpshopping.com (denk echter dat die site voor Amerika bedoeld is) ook kiezen voor een mat scherm. Dat ze warm worden ben ik niet helemaal zeker van, zie deze review. (wel boven budget)
Ook in Nederland of België zijn er modellen zonder spiegelend scherm, meestal de goedkopere modellen, even goed zoeken dus. Let wel op: soms hebben ze slechts 2 USB poorten, wat ik toch weinig vind.

Asus wordt helaas ook zeer dikwijls met spiegelend scherm geleverd.

Het hangt er natuurlijk allemaal van af wat je met je laptop wil gaan doen. Wil je gamen, dan zou ik voor een ATI X700 gaan in combinatie met 512 MB geheugen (helaas vaak met spiegelend scherm), anders zou ik voor bovengenoemde Acer's gaan en 512 MB geheugen bijkopen, zodat je in totaal 1 GB hebt.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:45
Ik snap niet dat je je zo ergert aan het scherm als ik heel eerlijk ben. Blijkbaar blijf je je focusses op het gespiegel, maar dan kijk je toch helemaal niet naar wat er werkelijk op het scherm staat? (zit er nu doelbewust op te letten) Of je zat contant in felle zon te werken ofzo, maar dan is een "gewoon" scherm ook niet fijn...

Ik wens je veel succes verder, want er zijn maar weinig laptops die het niet hebben tegewoordig. Het beperkt je keuze dus wel heel erg.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Verwijderd

Topicstarter
Ik ergerde mij aan het spiegelende scherm omdat je de donkere delen ook haast niet kan onderscheiden en ook al focus je er niet op, je blijft toch wel erg jezelf zien, of een tl buis, of wat er zich dan ook maar voor bevindt. Ook 's avonds met een klein lampje reflecteert het erg. Ik heb het wel een kans gegeven, heb m een week gehouden maar toen toch terug gebracht. Ben me ervan bewust dat het de keuze beperkt. Er zijn trouwens meer mensen die het niks vinden, om dezelfde reden. zie dit forum Core Duo laptop met goed scherm niet bestaand? Bedankt voor het meedenken!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:45
Toch moet je je in mijn ogen echt afvragen of die "irritatie" in die mate je keuze moet bepalen. Er zijn echt ernstig weinig laptops die géén glare scherm hebben. Je moet of heel veel betalen voor een IBM/Lenovo of de modellen van de andere leveranciers (zeer weinig) moeten maar precies aan je eisen voldoen. Die kans is zeer klein.

Ik werk nu al bijna een jaar met zo'n glare scherm en ik merk er echt helemaal niets (meer) van. Maar goed, dat blijft natuurlijk persoonlijk.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1