Toon posts:

FiWi Externe HDD wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag wijzen!

Ik bezit een externe hardeschijf met een 6-pins FiWi aansluiting. Deze heb ik lang gebruikt op een PC met ook een 6-pins FiWi aansluiting, geen probleem.

Sinds ik in het buitenland zit heb ik geen PC beschikbaar met een FiWi aansluiting. Ik heb eens op internet rond gesnuffeld en kwam USB <--> FiWi kabels tegen. Nu heb ik het volgende aangeschaft:

- Kabel 6-pins FiWi naar 4-pins Fiwi
- Converter van 4-pins FiWi naar USB

Door deze aan elkaar te klikken en te verbinden met mijn PC dacht ik mijn hardeschijf weer te kunnen bereiken, helaas de computer herkend hem niet als zodanig. Ik krijg een melding dat Windows XP de 'hardware niet kan herkennen'.

Heeft iemand ervaring met deze converter kabels, of moet ik aparte kabeldrivers hebben oid?
Iemand een oplossing? Ik heb de schijf op meerdere PC's geprobeerd, same result!

Met FiWi bedoel ik uiteraard Firewire!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 21:36 ]

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Heb je een voeding bij die schijf? Want 6 pins biedt stroom en 4-pins niet...

Verder denk ik dat je misschien drivers nodig hebt voor een FW->USB converter? Wat voor merk/model is de converter?

[ Voor 44% gewijzigd door John_Glenn op 24-05-2006 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
De hardeschijf wordt extern gevoed, middels een adapter op netstroom.

Er staat verder geen merk op de converter, dit is hem: http://www.allekabels.nl/product.php?cat=0&product=943

Over de drivers, ja daar zat ik ook over te denken. Maar hoe installeer je een driver voor een kabel, en welke driver gebruik je daarvoor?

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Dat is m niet, dat is de 6->4-pin kabel :) - daar zit natuurlijk geen probleem in. De FW->USB converter gaat het om...

Verwijderd

Topicstarter
Okay, hoe zou ik zoiets aan de loop kunnen helpen?

Een converter is een converter lijkt mij... maar daar denkt het apparaat wat anders over. B)

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Nou ja, FW en USB is niet hetzelfde ofzo. Dus zo'n converter is niet helemaal een triviaal ding.

Ben je er al achter wat het merk/model is? (na zes dagen :P)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Zit er soms geen USB op je externe HD? Ik heb nog maar weinig externe enclosures gezien die enkel Firewire zijn.

Een USB => FireWire adapter ga je niet gemakkelijk vinden imho en voor de moeilijkheden en prijs kun je beter gewoon een USB of USB/FireWire enclosure kopen (kost ongeveer 50 euro)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Verwijderd

Topicstarter
http://cgi.ebay.nl/USB-na...6QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Dat is de kabel! Excuus! Helaas geen merk te bekennen!?

Verwijderd

Topicstarter
Guru Evi schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 03:32:
Zit er soms geen USB op je externe HD? Ik heb nog maar weinig externe enclosures gezien die enkel Firewire zijn.

Een USB => FireWire adapter ga je niet gemakkelijk vinden imho en voor de moeilijkheden en prijs kun je beter gewoon een USB of USB/FireWire enclosure kopen (kost ongeveer 50 euro)
Nee het is enkel FiWI wat er op de schijf zit... Een andere case zou ook kunnen. Maar dit was goedkoper en leek mij een prima optie.

• John_Glenn

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Hmmm, dat kabeltje ziet er heel verdacht uit. Aangezien je voor de vertaalslag van USB naar FW en andersom toch wel iets van een chip nodig hebt, zou je nog ergens in de kabel een schakeling verwachten, zoals je hier bijv ziet: http://www.usbfirewire.com/Parts/rr-300008044.html (en die kabel is ook nog eens tien keer zo duur als wat jij hebt gekocht - verdacht?).

Je kan niet zomaar wat draadjes rerouten van de USB stekker naar de FW stekker en dan klaar zijn. Ik ben bang dat je een kat in de zak hebt gekocht...
Pagina: 1