Hoi,
Ik probeer in mn fluxbox menu een submenu dynamisch te creeren met alle files (documenten) uit een bepaalde dir erin, die dan geopend worden door abiword.
Dit heb ik nu, maar basename gooit er een newline achteraan, zodat het wordt:
Als menu-item in fluxbox werkt dit niet, door de newline. Nu heb ik het nog geprobeerd met zoiets:
Die commentaar regel met find werkt wel prima, maar dan is de naam van het menu-item inclusief pad, en dat is niet de bedoeling. Ik heb geprobeerd door er meerdere execs aan te hangen maar dat werkt ook niet.
Ook heb ik het geprobeerd met expr:
Hoe krijg ik die bestandsnaam naar de menufile geoutput, zonder newline? Misschien iemand die het terug weet te brengen tot 1 regel door mijn find probeersel te fixen?
Ik probeer in mn fluxbox menu een submenu dynamisch te creeren met alle files (documenten) uit een bepaalde dir erin, die dan geopend worden door abiword.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| rm .fluxbox/menu
cat ~/.fluxbox/menu01 >> ~/.fluxbox/menu
#find ~/*.* -type f -exec echo "[exec] ({}) {abiword {}}" >> ~/.fluxbox/menu \;
for file in $( find /home/typ/*.* -type f | sort )
do
echo -n "[exec] (" >> ~/.fluxbox/menu
basename $file >> ~/.fluxbox/menu
echo ") {abiword $file}" >> ~/.fluxbox/menu
done
cat ~/.fluxbox/menu02 >> ~/.fluxbox/menu |
Dit heb ik nu, maar basename gooit er een newline achteraan, zodat het wordt:
code:
1
2
| [exec] (Filename.abw
) {abiword /home/typ/Filename.abw} |
Als menu-item in fluxbox werkt dit niet, door de newline. Nu heb ik het nog geprobeerd met zoiets:
code:
Alleen als test, maar dat werkt ook niet (bad substitution), als het al zou werken weet ik ook niet hoe ik de string '/home/typ/' zou in kunnen voeren als te vervangen gedeelte.1
| echo -n ${$file/typ/test} |
Die commentaar regel met find werkt wel prima, maar dan is de naam van het menu-item inclusief pad, en dat is niet de bedoeling. Ik heb geprobeerd door er meerdere execs aan te hangen maar dat werkt ook niet.
Ook heb ik het geprobeerd met expr:
code:
Maar dat geeft ook een newline, die voor zover ik kan vinden niet uit te zetten is.1
| expr "//$file" : '.*/\([^/]*\)' |
Hoe krijg ik die bestandsnaam naar de menufile geoutput, zonder newline? Misschien iemand die het terug weet te brengen tot 1 regel door mijn find probeersel te fixen?