[XP] Lsass.exe 20% cpu usage tijdens spel

Pagina: 1
Acties:

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik heb sinds vandaag dat ik tijdens het spelen van een spel genaamd 'Trackmania Nations' zie dat Lsass.exe 20% van mijn CPU verbruikt. Dit zorgt er (blijkbaar) voor dat mijn spel onspeelbaar langzaam wordt. Ik heb gescanned op spyware, virussen en andere troep op de PC maar niets gevonden. Verder heb ik geen problemen op mijn PC maar dit is wel een vervelend voorval.

Heb al op google gezocht en op GoT maar meestal werd Lsass.exe in verband gebracht met sasser en dat is hier dus niet het geval.

Heb windows XP SP2 met laatste updates, gescanned met ad-aware, spyware sweeper en de programmas van mcafee maar niets (relevants) gevonden.

• DJMurtz
Quake 4 (een grafisch véél zwaarder spel) blijkt wel zonder problemen te werken en hier geeft Lsass.exe ook maar een CPU usage van 0 tot 2% aan. Ik heb begrepen dat Lsass iets met security te maken heeft en dus heb ik even de Trackmania map nagekeken. Deze map is gedeeltelijk read-only dus probeerde ik dit uit te vinken maar na apply te drukken, en opnieuw de properties te checken van de map staat hij weer gedeeltelijk op read-only...

Het gekke is echter dat dit probleem zich 10 uur geleden nog niet voordeed, en nu opeens wel? zonder dat er in de tussentijd iets met de pc is gebeurd..

[ Voor 16% gewijzigd door DJMurtz op 23-05-2006 21:40 ]

• DJMurtz
niemand?

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 17:23
lsass.exe could also be a process which is registered as a trojan. This Trojan allows attackers to access your computer from remote locations, stealing passwords, Internet banking and personal data. It could also be a registered security risk and should be removed immediately.
Dit heb je al uitgesloten neem ik aan?

[ Voor 3% gewijzigd door om3ega op 24-05-2006 14:39 ]

• DJMurtz
om3ega schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 14:39:
[...]

Dit heb je al uitgesloten neem ik aan?
Yep, daarin bedoelen ze de variant die zich onder de naam isass.exe voordoet met een hoofdletter i waardoor het op de kleine letter L lijkt. maar ik begin me echter wel af te vragen of lsass.exe wel de boosdoener is, hij gebruikt inderdaad 20% van de CPU maar als ik het spel in safe mode opstart dan staat alles grafisch op zijn laagst en draait het 'redelijk' goed. Ik zou dan 100'den FPS verwachten maar hij haalt dan net 40 à 50....

Andere spellen doen het wel prima zoals gezegd dus het lijkt me toch geen defecte videokaart.

Als ik naar het CPU verbruik kijk na alt tabben terwijl ik in het menu van het spel zat, zie ik dat het spel 50 tot 60% van de CPU gebruikt op dat moment... ik kan me dus best voorstellen dat tijdens het spelen de CPU tot 100% gaat en zelfs dat ervoor zorgt dat het spel zo langzaam loopt... maar waarom? waarom eerst niet, en een paar uur later wel? zonder dat er iets veranderd is :/

[ Voor 24% gewijzigd door DJMurtz op 24-05-2006 14:55 ]