Toon posts:

[XP] explorer.exe crashed steeds

Pagina: 1
Acties:
  • 8.853 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hai,

ik heb al een paar dagen dit probleem:

In explorer.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak.

Afbeeldingslocatie: http://img166.imageshack.us/img166/7361/explorer6dv.jpg

dit gebeurt al meteen wanneer ik in windows kom en de desktop verschijnt.

als ik op raport verzenden of niet verzenden druk krijg ik steeds zelfde resultaat.

scherm alles valt ff weg en dan komt alles weer back met weer dit bericht

tevens kan ik niet gebruik maken van me start balk die is geheel vergrendeld.

wat ik allemaal al geprobeert heb is scannen met virus scanners en met hitman pro en zefls met hijackthis maar niks helpt me van dit probleem.

weet iemand hoe ik dit kan verhelpen, want heb al eens me pc geformteerd maar had toen ook hetzelfde probleem :S

ik heb Windows XP Home Edition

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 12:18
rechtermuisknop op deze computer->eigenschappen->Tabblad geavanceerd->(onderaan)fouten melden dan ''geen fouten melden" aanklikken

Ik gebruik xp pro maar volgens mij werkt het met home ook

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Grote kans dat je dan evengoed de foutmelding wel krijgt te zien, aangezien het om explorer.exe gaat.
Geef is wat meer info over je systeem(hardware).
Start je samen met windows andere programma's op?
Heb je je pc overgeclocked?

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 12:18
sajoku schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:41:
Grote kans dat je dan evengoed de foutmelding wel krijgt te zien, aangezien het om explorer.exe gaat.
Maar hij kan dat eerst proberen. Misschien dat het help voordat je uren loop te zoeken naar het probleem!

• sajoku
  • Niet online
arieman007 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:43:
[...]

Maar hij kan dat eerst proberen. Misschien dat het help voordat je uren loop te zoeken naar het probleem!
Maar daar los je de fout niet mee op. Je laat alleen de foutmelding niet zien. Het lijkt mij de bedoeling dat het probleem opgelost moet worden.

Het is trouwens inderdaad een optie die je best kan aanzetten (of juist uitzetten) zodat je die "vervelende " meldingen niet krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
arieman007 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:39:
rechtermuisknop op deze computer->eigenschappen->Tabblad geavanceerd->(onderaan)fouten melden dan ''geen fouten melden" aanklikken

Ik gebruik xp pro maar volgens mij werkt het met home ook
ik heb het gepobeerd maar dan is het niet opgelost krijg nu dit als bericht:

Afbeeldingslocatie: http://img527.imageshack.us/img527/3103/fout19kq.jpg

onder klik hier krijg ik dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://img283.imageshack.us/img283/6555/error2fg.jpg

:S echt frustrerend

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 20:57 ]

• sajoku
  • Niet online
microsoft link

Misschien kan je dat doorlezen?
Als ik op google zoek, met die fout, dan vind ik eigenlijk best veel info. (hint)

Verwijderd

Topicstarter
sajoku schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:41:
ik heb een:

AMD Sempron(tm) Processor
3100+
Kloksnelheid: 1,80 GHz
512 MB RAM-geheugen

windows start alleen op met de programma's die hij darbij opend zoals msn messenger enzo, niks speciaals

ik heb maar 1 HD van 160 gig die ik in 4 partities heb gesplitst

Verwijderd

Topicstarter
sajoku schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:59:
microsoft link

Misschien kan je dat doorlezen?
Als ik op google zoek, met die fout, dan vind ik eigenlijk best veel info. (hint)
ik heb ook al heel wat dingen geprobeerd, maar nog niets waar ik wat aan heb gehad tot nu toe

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik heb je andere topic even gesloten.

Zou je als je zelf de laatste poster bent (binnen 24 uur) je post willen wijzigen met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:12:
[...]

ik heb ook al heel wat dingen geprobeerd, maar nog niets waar ik wat aan heb gehad tot nu toe
Kun je die dingen dan ook even aangeven? Anders gaan wij je allerlei dingen vragen die je misshien zelf al geprobeerd had :)

Verwijderd

Topicstarter
wat ik al geprobeerd heb is al aangegeven in me topic en wat daarna hier nog is aangegeven heb ik ook al geprobeerd, maar allemaal zonder het gewenste resultaat.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

offtopic:
ik kijk even in me glazen bol en zie dat jij je computer opnieuw moet installeren

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
ik heb begrepen van een kennis dat service pack 2 met een amd problemen kan geven...

klopt dit :S

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:00:
ik heb begrepen van een kennis dat service pack 2 met een amd problemen kan geven...

klopt dit :S
totale onzin :/

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Als je Windows daadwerkelijk opnieuw geinstalleerd hebt en Windows crasht de hele tijd kan het misschien zijn dat de installatie cd niet perfect leesbaar is. Tijdens de Windows setup word er een log gemaakt van dingen die fout gegaan kunnen zijn, het bestandje kun je vinden in
%windir%\setuperr.log
Deze hoort bij een goede installatie leeg te zijn, als er bij jou tekst in staat is er iets mis gegaan tijdens de installatie.

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-03 18:49
Iets soortgelijks met explorer.exe heb ik ook gehad een tijdje geleden, PC bootte op, duurde een eeuwigheid, daarna laadde mijn taskbar en snelkoppelingen niet, wat ook allemaal explorer.exe is, om vervolgens een explorer.exe foutmelding te presenteren.

Spywarecheck en alles geprobeerd in veilige modus, maar geen succes. Ook nog ontelbare fora afgezocht, ook niets kunnen vinden. De enige oplossing die toen overbleef was een format...
Ik houd er niet van om op die manier een probleem op te lossen, maar ja.

[ Voor 8% gewijzigd door jeryz op 25-05-2006 12:13 ]

Verwijderd

sfc.exe in cmd zou wel eens kunnen helpen...

Verwijderd

Topicstarter
nAFutro schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:08:
Als je Windows daadwerkelijk opnieuw geinstalleerd hebt en Windows crasht de hele tijd kan het misschien zijn dat de installatie cd niet perfect leesbaar is. Tijdens de Windows setup word er een log gemaakt van dingen die fout gegaan kunnen zijn, het bestandje kun je vinden in
%windir%\setuperr.log
Deze hoort bij een goede installatie leeg te zijn, als er bij jou tekst in staat is er iets mis gegaan tijdens de installatie.
in die log staat bij mij naar reinstallen dit:

Fout:
Setup kan OLE-besturing C:\WINDOWS\System32\browsewm.dll niet in het register opnemen vanwege de volgende fout:
DllRegisterServer heeft fout 3221225477 geretourneerd. (c0000005)

Fout:
Setup heeft vastgesteld dat systeembestand c:\windows\system32\srrstr.dll
niet correct door Microsoft is ondertekend.
Kan dit bestand niet terugzetten naar de juiste versie.
Gebruik het hulpprogramma SFC om de integriteit van het bestand
te controleren.

wat moet ik doen?
Pagina: 1