Toon posts:

Onduidelijkheid in FAQ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik in de FAQ ( FAQ - Network Troubleshooting ) gevonden:
Motorola: De helpdesk bellen om ze de gegevens van de oude netwerkkaart te laten verwijderen, of de stekker van de modem minstens 6 uur uit het stopcontact laten. Als de gateway 6 uur lang niets van de modem heeft gehoord flusht de gateway de gegevens.
Gaat het zo:
Oude netwerkkaart eruit - Nieuwe netwerkkaart erin - het bovenstaande doen.
of:
het bovenstaande doen - Oude netwerkkaart eruit - Nieuwe netwerkkaart erin
?

En hoe moet ik in vredesnaam zo'n netwerkkaart installeren? Waar moet bijvoorbeeld die antenne? en waar is dat metale blokje met schroefjes voor? En moet mijn kast open om het te plaatsen? Ik heb nog nooit eerder hardware geplaatst! In het boekje staat alleen dat je het aan moet sluiten, maar geen verder uitleg! Ik heb trouwens de WL-138G v2 van Asus. In had al een beetje geGoogled naar hoe het zou moeten maar ik heb niks kunnen vinden?

BVD, TommyDJ.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 20:08 ]

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-04 18:55

Jimbolino

troep.com

Hoi,

De WL-138G is een PCI draadloze netwerkkaart
PCI sloten zitten op je moederboard, je zult dus je kast open moeten maken als je deze kaart wilt installeren.

Als je de kaart (zonder antenne) erin stopt, zul je zien dat de antenne aansluiting precies aan de achterkant van je computer komt. Deze kun je nadat de kast weer dicht zit, makkelijk erop schroeven.

Wat je verder van plan bent weet ik niet, dat vertel je immers ook niet in je startpost, dus als je nog meer hulp nodig hebt zul je je verhaal even aan moeten vullen.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een draadloos netwerk opstellen voor 2 PC's (die beiden deze netwerkkaart in hun kont gestopt krijgen :P) + voor een laptop (waar al zo'n netwerkkaart inzit). Deze wil ik aansluiten op de Asus WL-550gE router.

Is het wel slim dat ik ZELF met mijn moederbord ga kloten (het is mijn eerste keer dan!) of kan ik het beter door een 'professional' laten doen? Of kan er eigenlijk niet veel fout gaan als je het maar voorzichtig doet?

En waaraan herken ik zo'n PCI slot, hoe verwijder ik de oude netwerkkaart en hoe zet ik de nieuwe erin? Gaat dat met dat metalen, schroevendraai-achtige ding?

Verwijderd

Hmmm. het is echt niet zo moeilijk. Als je gewoon de oude eruit haald (ff kijken waar die vast zit en hoe die vast zit. Kan je goed zien hoe het werkt...) Misschien moet je gewoon ff wat fora door kijken. Niet alleen hier maar misschien ook bij meer basis fora.
Suc6 ermee...

Verwijderd

Topicstarter
Zit het waarschijnlijk vast met schroeven? Zo ja, kan het dan gewoon met een kruiskopschroevendraaier of moet ik iets beters hebben?

En moet ik het moederbord er eerst uithalen voor ik aan de slag ga (ik doe dit namelijk liever niet!)?

Maar graag ook nog even antwoord op dit:
Dit heb ik in de FAQ ( FAQ - Network Troubleshooting ) gevonden:
quote:
Motorola: De helpdesk bellen om ze de gegevens van de oude netwerkkaart te laten verwijderen, of de stekker van de modem minstens 6 uur uit het stopcontact laten. Als de gateway 6 uur lang niets van de modem heeft gehoord flusht de gateway de gegevens.

Gaat het zo:
Oude netwerkkaart eruit - Nieuwe netwerkkaart erin - het bovenstaande doen.
of:
het bovenstaande doen - Oude netwerkkaart eruit - Nieuwe netwerkkaart erin
?

MVG en BVD, TommyDJ

Verwijderd

Wat voor netwerkkaart zit erin?
ALs er een normale in zit kun je deze gewoon laten zitten.(met draad)
Andere netwerkaart erbij in.
Vast schoeven met kruiskop.
Case weer dicht.
Antenne erop schoeven.
Pc aan. Drivers installeren en gewoon de handleidingen volgen.
O ja eerst handleiding lezen staat altijd nuttige informatie in.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens EVEREST heb ik een 'NVIDIA nForce Networking Controller'. Kun je daar wat mee?

En als ik deze laat zitten, is die dan gewoon non-actief en hangt ie er maar een beetje bij?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 15:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh, het is nou niet helemaal duidelijk wat je wilt doen :?

Blijkbaar heb je Chello internet, en ga je je netwerkkaart vervangen voor een draadloze netwerkkaart.
Deze draadloze ga je met je Acces Point (ook internet router :?) laten babbelen.
Heb je de rest van het draadloze netwerk al, of hangt de modem nu rechtstreeks aan je PC met die 'vaste' netwerkkaart ?
Indien het laatste :
Pc uit
modem uit en kabels naar PC en nieuwe router eruit
minimaal 6 uur uit laten staan
ondertussen nieuwe draadloze netwerkkaart erin
draadloze netwerkkaart met router latenb babbelen
na 6 uur je modem aan de router knopen

indien je al een draadloos netwerk hebt, welke al babbelt met je modem (en dus geen rechtstreekse verbinding van modem naar je PC) is er geen vuiltje aan de lucht.

Dat je totaal geen kaas van netwerken, moederboarden en PCI kaarten gegeten hebt is wel begrijpelijk, maar we verwachten hier toch wel enige basiskennis als je een topic start.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Zo hebben wij het hier:
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/3061/schets6wp.jpg

Zou je aan de hand van dat plaatje net zo'n 'stappenplan' willen maken als in je vorige post, of begrijp ik het verkeerd of gaat het daar al over (ik vind nergens de router die er bij ons nog tussen zit)?
BVD, TommyDJ.

En met dat moederbord, moet dat er eerst uit? Zo ja, is het gewoon wat schuifwerk uit een soort rails en klaar is Kees?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 23:06 . Reden: Nadere uitleg ]

Verwijderd

Als je eens opschrijft wat je NU hebt (en dan niet "ja een modempie en dan wat touw en twee Pcs en die laptop maar die doet het nog niet" maar even eenpunten lijstje met elke PC, wat voor netwerk aansluiting, hoe die aan de router zit, hoe je router aan het modem zit, etc.)

Maak dan een mooi lijstje van wat er uiteindelijk zijn moet, en dan wat je zelf gedacht had te gaan doen om dat te realiseren. Dan kunnen wij je plan zien en eventueel aanvullen, tips geven en uitleggen hoe je dingen doen moet. Maar met zo'n enorm informatiearmoede probleem wordt het ook voor de mensen hier die dit elke dag doen en er voor betaald worden érg lastig je te helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Wacht. Iemand in mijn klas zei vandaag dat alleen de router genoeg is voor een draadloos signaal (zodat ik dus een draad-netwerk behoud op de 2 gewone PC's, maar een draadloos signaal krijg voor de laptop), en dat ik daarvoor alleen de DRAADLOZE router tussen het modem en de MET-DRAAD-router hoef te plaatsen. Klopt dit?

• Rayzilt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-03 12:37
Koffie schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 21:54:
...
minimaal 6 uur uit laten staan
...
Offtopic: Ik heb ook Chello, en heb het bij andere ook vaak gedaan. Maar 6 uur wachten hoeft echt niet. De stekker van de modem hoeft eigenlijk tussen de 5 á 10 min eruit. Als de modem geboot is en je wilt naar een website gaan, krijg je meteen een aanmeld pagina van Chello.

Just my 2 cents

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 11:55:
Wacht. Iemand in mijn klas zei vandaag dat alleen de router genoeg is voor een draadloos signaal (zodat ik dus een draad-netwerk behoud op de 2 gewone PC's, maar een draadloos signaal krijg voor de laptop), en dat ik daarvoor alleen de DRAADLOZE router tussen het modem en de MET-DRAAD-router hoef te plaatsen. Klopt dit?
Het is makkelijker om het volgende te doen:
code:
1
2
modem --> wireless router --> pc's
                          --> laptop

en dan modem --> router met draad en router --> pc met draad te doen en de laptop wireless. Een draad is sneller en heeft (als het goed, in een normaal huis) geen last van storing (bv. magnetron, etc) wat wireless wel heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 12:59 . Reden: mijn mooie ASCII tekening wat verbeteren :P ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik ook zo gedaan nu :)
Pagina: 1