It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb 512 Mb CAS222 besteld. Bij uk.Op donderdag 25 januari 2001 21:57 schreef cosmoOo het volgende:
niemand bij crucial geheugen besteld ?
geheugen loopt op 150mhz cas 2 (heb 2x 256mb pc133 cas2)
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Als je in de UK bestelt, hoef je alleen de Engelse BTW te betalen, en verder niets extra's omdat je binnen de EU koopt.
Verwijderd
En vandaar ook mijn keuze voor UKOp woensdag 28 februari 2001 11:16 schreef JungleJim het volgende:
Als je in de US bestelt, moet je ook Nederlandse BTW betalen. Aangezien het verstuurd wordt met FedEx wordt je vet genaaid, omdat die a) een hoge dollar koers hanteren, en b) ook nog eens vervoerskosten gaan berekenen.
Als je in de UK bestelt, hoef je alleen de Engelse BTW te betalen, en verder niets extra's omdat je binnen de EU koopt.
Verwijderd
11Pond shipping
66 pond prijs
77 * 1.17 (VAT=britse BTW)
ca. 90 pond, is Hfl 312,= of zo.
Niet gek, als je pricewatch bekijkt is de prijs 350/400 zonder verzending
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Verwijderd
Ik laat dit oude topic ff uit z'n vredige slaap herrijzen.
Ik vraag me namelijk af of de info die hier staat wel klopt.
Ik wil namelijk nogmaals bij de UK-divisie van Crucial geheugen bestellen. Echter, dit keer moet ik het als particulier doen, en kan ik dus niet een VAT-formulier overleggen zoals de vorige keer, waardoor ik geen Britse VAT hoefde te dokken. Ik heb toen volgens mij gewoon Nederlandse BTW betaald. Ben ik toen genaaid dan?
Hoe zit dat vandaag dan? Ik heb deze douane-pagina grondig doorgespit, maar duidelijk is het niet voor me.
Betaal ik nou zeg maar 1000 piek voor het geheugen en shipping, daarover 17% Britse VAT, en dan bij aankomst in Nederland nog eens 19% BTW? Of hoe werkt dat?
Die 17% VAT kan ik niet voorkomen omdat ik een persoon ben en geen bedrijf. En ik kan het ook niet via via geregeld krijgen.
Dan komt dat pakketje naar NL. En dan? Is er iemand die dit zeker weet? (bv. door zelf ook als particulier bij de UK-divisie van Crucial te hebben gekocht)
Ik zou het graag weten
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Part No SKU Ordered Shipped Price Amount CT3272Y265.18T 2 2 42.29 84.58 256MB 32X72 184-PIN DIMM DDR REG PC2100 Lines total: 84.58 Freight: 8.50 Tax: 16.29 Total: 109.37 Credit Card Charges: 109.37 Net Due: 0.00 |
Dus géén 19% BTW maar 17,5% British Tax (scheelt weer 1,5%
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Maar dan ben ik goed dom bezig geweest dan. Door via een VAT-formulier eerst 17% minder te betalen en vervolgens 19% meer.
1,5% te veel
--> d0h <--
Wel klote dat de prijs flink omhoog is gegaan.
Maar nu heeft Crucial 512 MB DDR PC2100 modules
NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)
Verwijderd
Heb je gewoon mazzel gehad.
UK ligt binnen de EU.
Ik heb al meerdere keren besteld, zowel uit de US als de UK.Op woensdag 19 december 2001 08:48 schreef HlpDsK het volgende:
Ja, maar da's de USA. En dan weet je dat je importbelasting oid moet dokken.
Heb je gewoon mazzel gehad.
UK ligt binnen de EU.
UK is over het algemeen sneller (2-3 dagen, soms minder)
Je betaalt maar 17,5% VAT in de UK, dus niet meer in Nederland
US is vaak 5-7 dagen. Je betaalt bijna altijd nog 19% importheffing
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
I know ...Op woensdag 19 december 2001 09:46 schreef HlpDsK het volgende:
Dat het snel is weet ik. Ik heb er al vaker besteld. Maar niet als particulier.
Verwijderd
Ken ik jou?Op woensdag 19 december 2001 12:48 schreef Knightwolf het volgende:
[..]
I know ...