Toon posts:

ATI Fire GL Water cooled

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een moederbord waar een ATI Fire gl grafische kaart in zit. Nu wil ik mijn moederbord gaan upgraden met een watercoolings mechanisme maar ik kan geen blok vinden die daar voor geschikt is.

Weet iemand een goed blok zodat ik mijn ATI grafische kaart eens lekker kan overclocken?

Bij voorbaat dank.

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-02 20:08

Flip

^^

Kan je hier ff de specs van je systeem ff plaatsen, en dan vooral die van je gfx :). Dan kunnen wij ook een stuk meer voor je opzoeken ;)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:58:
Hoi,

Ik heb een moederbord waar een ATI Fire gl grafische kaart in zit. Nu wil ik mijn moederbord gaan upgraden met een watercoolings mechanisme maar ik kan geen blok vinden die daar voor geschikt is.

Weet iemand een goed blok zodat ik mijn ATI grafische kaart eens lekker kan overclocken?

Bij voorbaat dank.
fireGl's zijn profi kaarten en zullen wel niet vaak bij blokken als "compatible" staan. Maar vaak hebben ze dezelfde layout als hun "game" broertjes, en zullen waterblokken ook wel passen. Wat voor FireGL is het precies?

specs

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een Asus P5WDG2-WS moederbord met een FireGL V7200

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dan moet je even zoeken aan wat voor kaart de v7200 equivalent is, beetje googlen misschien.
FireGl v7200, 265mb gddr3, 512 bit 8 geometry engines en 16 pixel shaders.

Maar als de GL's een afwijkende layout gebruiken dan past er misschien niks kant en klaars op.

Slick kaartje, maar als je hem niet gebruikt voor CAD/CAM of 3DCC zou je hem ook kunnen verkopen en voor het geld de snelste game kaart kopen.

[ Voor 50% gewijzigd door maratropa op 23-05-2006 22:34 ]

specs

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als ik op Google naar plaatjes zoek lijkt de lay-out van de kaart op die van de X1900, ik kon geen plaatje vinden van de kaart zonder koeler dus helemaal zeker weet ik het niet maar hij lijkt er wel erg veel op.

De kans is groot dat blokken die geschikt zijn voor de X1900 ook op die kaart passen.

Edit:

Na plaatjes van de X1900 naast de V7200 gelegt te hebben ben ik er voor 90% zeker van dat de kaarten kwa lay-out gelijk zijn en dus gebruik maken van de zelfde manier om de koeler vast te zetten.

Edit2:

Het Alphacool NexXxoS NVXP3 ATI blok zou er op moeten passen, deze koelt zowel de core als het geheugen.

Er zijn van andere merken ook vast wel blokken die passen.

[ Voor 42% gewijzigd door PilatuS op 24-05-2006 22:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

ik zal het probrten met een blok dat geschik is voor een ati x1800/x1900.

maar hoe zou ik er zeker van kunnen zijn dat i past?

en als i niet past is eer dan een goed alternatief om mijn performance van men kaart up te graden zonder een nieuwe kaart te kopen?

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
je hebt een van de beste en duurste kaarten beschikbaar en wil nog meer?

Waterkoeling geeft ook niet automatisch garantie op performancewinst. Ik zou me, als ik jou was, eerst goed inlezen...

U vraagt, wij antwoorden.

Pagina: 1