Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

studentenkorting oid mogelijk bij peage frankrijk?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
wat ik me afvroeg, bestaan er kortingsmogelijkheden voor studenten oid bij de tolwegen van frankrijk? ik heb zitten zoeken maar helaas niks gevonden (of franse sites waar ik niks van begrijp :)

ben 25 en heb een auto

[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 23-05-2006 17:31 ]

Verwijderd

die bestaan niet.
Je kan eventueel wel via de "kleine" baantjes rijden, en zo de payage ontduiken... je zal ongeveer evenveel betalen aan extra benzine, maar je gaat een heel stuk meer van frankrijk gezien hebben. Als je kan raad ik het je dus ook aan zo te rijden.

(tis ook wel mooi he, aankomen met "ik ben een arme student, ik kan de payage niet betalen O-) " terwijl je wel op reis kan naar ginder)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 17:33 ]

• Tennisbal
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:31:
die bestaan niet.
Je kan eventueel wel via de "kleine" baantjes rijden, en zo de payage ontduiken... je zal ongeveer evenveel betalen aan extra benzine, maar je gaat een heel stuk meer van frankrijk gezien hebben.

(tis ook wel mooi he, aankomen met "ik ben een arme student, ik kan de payage niet betalen O-) " terwijl je wel op reis kan naar ginder)
hehe was tye proberen, ga naar zuid frankrijk dus zou een hoop schelen

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

neem dan het vliegtuig van Brussel zuid naar carcassonne.
dat is nog goedkoper retour dan de peage enkele reis...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

mja, met de auto is inderdaad wel duur (zeker als je alleen gaat), je komt aan 1100km enkel + een kleine 70€ payage.

Als je echter gewoon rijdt (dus zonder payages) moet je maar een 200 tal kilometer alom rijden, en qua tijd valt het verschil zeer goed mee (op de payages kan je niet doorrijden, daar pakken ze je toch tussen de payage's onderling, dus op de "gewone" banen kan je op grote stukken makkelijk dezelfde snelheid aanhouden als op de autoroute's).

(afstanden zijn vanaf gent, vanwaar ik dus moet gaan assik rijd)

edit: voor 200€ heb je inderdaad een retourtje met SN Brussels, dus is het als je alleen gaat (zonder extreem veel bagage) aan te raden het vliegtuig te nemen, tenzij je daar een auto wil hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 18:14 ]

• Tennisbal
ik ga met de auto heb ik al besloten, vraag was of peage goedkoper kan, maar kan helaas niet

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 00:01
misscihen moeten we hier maar eens voor gaan lobbien ;) :D

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

ga je kamperen of heb je een huisje ?

als je gaat kamperen dan is via de provinciale wegen erg leuk en mooi
maar ik kan me voorstellen dat als je in 1 dag 1100km wilt rijden je beter op de peage kan gaan rijden scheelt enorm veel tijd dan.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Naargelang het moment dat je gaat...
Ik ben vorig jaar nog naar het zuiden van frankrijk gereden, op de wissel tussen de eerste en de 2de 14dagen, en ik kan je verzekeren als je op zo'n moment gaat, dan rij je veel maar dan ook veel sneller via de gewone niet-autostrades (ik stond er toen op 15u (heel kalm gereden, over 2 dagen, als je echt wilt lukt het wel om dat erdoor te krijgen in een 11a12u) ipv 9u dat ik er normaal over rijd, maar ik kan je garanderen dat als je vanaf Dijon in de file staat gelijk het vorig jaar was, dat 6u extra gewoon niets is)

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

B-lennium schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:30:
ga je kamperen of heb je een huisje ?

als je gaat kamperen dan is via de provinciale wegen erg leuk en mooi
maar ik kan me voorstellen dat als je in 1 dag 1100km wilt rijden je beter op de peage kan gaan rijden scheelt enorm veel tijd dan.
ja absoluut
ben een keer peage-loos naar Parijs gereden.
45 minuten extra reistijd en een boel gehobbel onderweg :|

was ook meteen de laatste keer

[ Voor 55% gewijzigd door paQ op 23-05-2006 20:38 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1