[TV] output signaal via SCART?

Pagina: 1
Acties:
  • 992 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:41

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb hier 2 tv's (Philips en Loewe) met hetzelfde probleem:

Ik wil via SCART (of via die composiet dingen aan de voorkant) het tv-signaal naar een beamer sturen. Dus gewoon tv kijken op de beamer. Het nadeel: het komt in zwart-wit op de beamer. (ik gebruik zo'n scart-blockje die ik op OUTPUT kan zetten, anders doet 'ie natuurlijk helemaal nix. Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik heb geen idee waar ik dit kan veranderen. Is dat een setting van de tv of van de beamer? En in welke richting moet ik zoeken?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:32
Overtuig je dat, als je een s-video signaal naar de beamer wilt sturen, het aanwezig is op de scart-bus van de tv. Niet iedere scart-bus levert dit signaal, dan kun je het dus ook niet via een verloop-blokje aftappen, terwijl er wel een s-video uit aansluitpunt op dat verloop-blokje kan zitten, het voert dan geen s-video. Gebruik dus eventueel als alternatief de composiet uitgang, dit signaal is immer aanwezig.

Verwijderd

ParkOverall schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 20:13:
Overtuig je dat, als je een s-video signaal naar de beamer wilt sturen, het aanwezig is op de scart-bus van de tv. Niet iedere scart-bus levert dit signaal, dan kun je het dus ook niet via een verloop-blokje aftappen, terwijl er wel een s-video uit aansluitpunt op dat verloop-blokje kan zitten, het voert dan geen s-video. Gebruik dus eventueel als alternatief de composiet uitgang, dit signaal is immer aanwezig.
Hij heeft het (geloof ik) niet over S-Video...hij heeft het over scart aansluiting of (waarschijnlijk) die rood geel witte stekkers op de TV....
Ik denk dat je het probleem bij je beamer moet zoeken en niet bij je televisie.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Pieterveenstra: Een scart aansluiting is niets anders dan een verzameling aansluitingen (audio/composiet/svideo/RGB in+uit) in een handige plug.

Als je zwart/wit signaal krijgt en het woord 'scart' komt voor, dan is dat in 99.9% van de gevallen gevolg van s-video gebruiken, terwijl een van beide apparaten dat niet ondersteunt (en dat zie je niet, omdat die scartplug wel lekker past), of het is een PAL/NTSC probleem.

Spaceboy: Probeer het anders even met een sompele composietkabel, dat moet in principe sowieso werken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp