• bbr
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 17:03

bbr

Silence is but another sound

Topicstarter
Het is weer eens zo ver. muggen...
en kan dus weer niet goed slapen met dat gezoem de hele tijd.

Heeft iemand een idee hoe je op een goede, betrouwbare manier van dit gezoem afkomt?
Liefst alles dood, en dan zonder de hele kamer vol te spuiten met semi giftige rommel. ( ook niet zo goed voor eigen gezondheid )

UV lamp, is misschien een idee, deze leek me wel wat : http://www.casafan.de/insectivoro.htm
Maarja,, site in duitsland.. en dat ding is een tikkie te groot (teveel lawaai) voor de slaapkamer.
Misschien een "tabletop" uv lampie, met electrocutie roostertje ervoor.?
ik vraag me af of muggen daar uberhaubt tot aan getrokken worden.

Listen to the voices in your head.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Deuren dicht houden terwijl je het licht aan hebt in je kamer kan al een stuk schelen. Zorg voor dat je gaat slapen dat de boel dicht is, of eventueel met een hor ervoor. Ga dan eens op jacht naar die beesten en moord alle muggen uit die je ziet. Daarna kun je gaan slapen :Y)

Zo doe ik het eigenlijk altijd.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:00

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Een ventilator naast je bed werkt altijd goed, maar geeft wel een hoop herrie. Zelf heb ik ook zo'n klokje wat een anit-muggen-toon afspeeld. Dit is stukken beter dan een ventilator naast je hoofd, maar er zijn natuurlijk ook 'slechthorende' muggen die daar geen last van hebben.

Het beste is er gewoon voor te zorgen dat je je raam dicht houd of er een hor voor plaatst en je duur van de slaap kamer niet onnodig open laat staan. Mocht er dan toch een mug in je kamer zitten pak je het eerste beste boek/slaghout wat natuurlijk standaard naast je bed ligt en mep je die mug richting de eeuwige jachtvelden.

iig zo doe ik het altijd ;)

• bbr

bbr

Topicstarter
Deuren zijn altijd dicht als het donker word.
Computer op slaapkamer :P

Het is me een raadsel hoe ze binnen komen af en toe.
Maar als ze eenmaal binnen zijn, lijken ze soms te slim voor een simpel insect.

probeer je te slapen,, zoem zoem..
licht aan en vliegenmepper.. en mug gaat stil in een donker hoekje zitten, nergens te vinden.
zodra je het licht weer uitdoet en gaat liggen,, komt ie weer. })

Zou n venus flytrap werken. probably not...
iemand ervaring mee?

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Afbeeldingslocatie: http://www.beslist.nl/gezond_mooi/images/1154l.jpg :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• bbr

bbr

Topicstarter
Dan word je alsnog wakker sochtens met allemaal rode plekkies ;)

en om eerlijk te zijn, ik heb die al eens geprobeert op lan parties etc. slaapt best verrot met die gele dingen in je oren. Niet iets voor hete zomernachten iedere avond.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Als ik ook maar 1x word gestoken/gestoord, gaat het licht aan en ga ik op jacht. En dat is snel over, met mijn skills... Ik ben namelijk een oude rot in het muggenkillersvak. Veel tropische ervaring en zo.

Al moet ik zeggen, laatst tijdens mijn vakantie in Portugal werd ik - als enige :? - compleet gekgestoken en was dus 3-5x per nacht op jacht. de klad zat er kennelijk toch in.

Kan iemand een (wetenschappelijke?) verklaring geven voor het feit dat de één wél, de ander totaal niét gekgestoken wordt? Lichaams-eigen feromonen? (lees B.O. ;) ) Wel/geen alcohol op? Knoflook? Wat maakt in vredesnaam dat dat zo verschilt?

[ Voor 25% gewijzigd door Ramzzz op 23-05-2006 17:13 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Gewoon leren negeren die beesten.. Ze dragen toch geen malaria hier.

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-12 18:15
Ramzzz schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:11:
Als ik ook maar 1x word gestoken/gestoord, gaat het licht aan en ga ik op jacht. En dat is snel over, met mijn skills... Ik ben namelijk een oude rot in het muggenkillersvak. Veel tropische ervaring en zo.

Al moet ik zeggen, laatst tijdens mijn vakantie in Portugal werd ik - als enige :? - compleet gekgestoken en was dus 3-5x per nacht op jacht. de klad zat er kennelijk toch in.

Kan iemand een (wetenschappelijke?) verklaring geven voor het feit dat de één wél, de ander totaal niét gekgestoken wordt? Lichaams-eigen feromonen? (lees B.O. ;) ) Wel/geen alcohol op? Knoflook? Wat maakt in vredesnaam dat dat zo verschilt?
Jouw zweet stinkt meer. :P

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-12 18:56
Ramzzz schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:11:
Ik heb ooit gehoord dat muggen de gene pakken met de hoogste lichaamstemperatuur. Ik wordt iig ook altijd gepakt! Heb weleens met een feestje met bijna 15 man in een kamer geslapen, en ben toen als enige meerdere malen gestoken!

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12 21:43

Sosabowski

nerd

Een goede hor voor het raam/deur?

[ Voor 9% gewijzigd door Sosabowski op 23-05-2006 17:49 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

BBR schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:01:
Het is weer eens zo ver. muggen...
en kan dus weer niet goed slapen met dat gezoem de hele tijd.

Heeft iemand een idee hoe je op een goede, betrouwbare manier van dit gezoem afkomt?
. . ..
Naar Nieuwegein Zuid verhuizen :Y)

Ik heb verhalen gehoord van muggenplagen op ander regio's maar heb er zelf nog niets van gemerkt. Doorgaans ben ik een fanatieke muggenjager.

Ik heb in Nieuwegein Zuid (Vreeswijk) nog geen mug gezien.
Mijn ramen staan elke nacht open. Als ze er zijn wordt ik niet gestoken.
Misschien omdat ik normaliter met douchen geen zeep of shampoo gebruik(alleen bloedheet water)
Anders geen idee hoe het komt.

Misschien een idee om een ultrasone muggendoder te gaan ontwikkelen?

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Dit topic hoort niet in W&L thuis. Het zou thuishoren in Stuffis Generalis, maar daartoe heeft de topicstarter nog geen toegang.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.