[Ervaringen] Zepto 6615WD

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008

• .tommie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik vroeg me af of er mensen ervaringen hebben met Zepto computers?

Persoonlijk nooit eerder van gehoord, maar de specificaties van hun laptops lijken we me wel interessant. Als voorbeeld neem ik de Zepto 6615WD (klikbaar).

Onderdelen kunnen aangepast worden, en je kan zelfs een systeem zonder besturingsprogramma bestellen (ideaal voor o.a. Linux). Prijs/kwaliteit lijkt me dat wel goed, maar zoiets weet je nooit echt zeker vooraleer je zo'n laptop echt gebruikt hebt. Alsook de support is een groot vraagteken.... :?

Iemand ervaring met Zepto?

[ Voor 11% gewijzigd door .tommie op 23-05-2006 17:37 ]

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:06
Het instapmodel is weggegooid geld. Kom, 1200 euro voor 256 MB geheugen en een 40 GB harde schijf, zonder besturingssysteem. Stel dat je ooit Vista wil draaien, sorry, out of luck... 8)7

Mij lijkt het alsof ze gewoon zo goed mogelijke graphics willen verkopen in een 15 inch notebook, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de andere specs daar onder lijden.

Bekijk het zo: Of je koopt een budget Acer voor zo'n 700 euro, bijvoorbeeld de Travelmate 2424WXMi, dan krijg je 512 MB geheugen en een 80 GB harde schijf. De trade-off is dat je het moet doen met een Celeron processor en met integrated graphics, in plaats van een Core Solo met Geforce Go 7600. De batterij van de Zepto houdt het bovendien maar 2 uur vol, die van de Acer kan tot 2,5 uur mee.

Dus, ze verkopen een laptop van 700 euro met een grafische kaart van 500 euro. Nogal scheve verhouding lijkt mij. Dan kan je even goed een Dell Inspiron 9400 kopen, die is met Core Duo T2400, 2048 MB geheugen (vandaag) en Nvidia Geforce Go 7800 gs, 1529 euro inclusief Windows XP Pro. Indien je belt met Dell en je vraagt een systeem zonder Windows, ben je ruim goedkoper uit dan bij Zepto.

M.a.w. Zepto lijkt mij geen goede keuze, tenzij je absoluut hoge framerates wil in een 15 inch notebook, en geld weinig of geen rol speelt.

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-01 18:42
Heb je al een laptop aangeschaft? Keb in ieder geval een goede review gelezen over dit merk. Die hadden het over goede prijs/kwaliteit verhouding.

• .tommie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Besloten om nog even te wachten met de aanschaf van een nieuw toestel. Kan je dus geen verdere informatie geven... :X

• UTerror
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-10-2024
Bekijk deze aanbiedingen eens als je dat soort laptop zoekt.

http://www.laptops4u.nl/categorie/compal-232.html

De Zepto 2425W is dezelfde laptop als de Compal HEL80.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Okee okee, topickick van 1,5 maand...

Maar ben toch benieuwd naar meer ervaringen, heb namelijk 'n zeer mooie laptop gezien bij Zepto!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Ik krijg als alles goed gaat zeer binnenkort een 6615WD binnen (T7400, 2GB ram, gforce 7600, 72k hdd).

Ik zal mijn bevindingen plaatsen als het zover is.

• CLB
  • Niet online

CLB

Okee top!

Als je dan ook je mening/ opmerkingen over de (service van) Zepto zou willen plaatsen...

De Zepto die ik eventueel zou willen is voor zover ik 't begrijp pas vanaf 1-11 beschikbaar dus ik heb de tijd!

(is namelijk de nieuwe witte versie)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

hoe zit het met de garantie van zepto, ik wordt niet vrolijk van hun algemene voorwaarden
als er iets stuk is, hun noemen dat een klacht mag je op eigen kosten/risico de boel opsturen
ook moet je defecten e.d. schriftelijk melden bij hun
of via een ontvindbaar "klachten" formulier op hun site
ook kon ik niets vinden over enventuele dead/lit-pixel garanties
zit er aan de denken de 6615WD of 2524W te kopen
maar de voorwaarden en vage garantie bepalingen weerhouden me nog
het lijkt er ook op dat hun algemene voorwaarden gemaakt zijn door stel advocaten

7. Klachten
In geval van een defect product, is de klant verplicht dit schriftelijk te vermelden aan Zepto Computers binnen een redelijke termijn na de levering van het product. De klant kan gebruikmaken van het klachtenformulier op www.zepto.nl. Wanneer goederen zijn aangemeld en ingezonden voor service, dient de volgende informatie worden meegezonden: aankoopbon/factuur, typenummer en serienummer.
De klant is verplicht de goederen te retourneren in de originele en complete verpakking als gewone pakketpost, zonder betaling op afgifte, en de klant draagt het risico tijdens het transport.
...
Zepto Computers' aansprakelijkheid geldt niet in geval van:
Indirecte- en opvolgende verliezen; defecten of tekortkomingen die zijn hersteld door Zepto Computers binnen een redelijke termijn; verliezen die redelijkerwijs voorkomen hadden kunnen worden als de klant de juiste en tijdige acties had ondernomen.
...
Met inachtneming van de restricties zoals boven beschreven, is de klant gerechtigd tot vergoeding van gedocumenteerde schade, welke een causaal verband heeft met een schending van de overeenkomst met de klant door Zepto Computers, indien de klant kan aantonen dat deze schending niet door hem is veroorzaakt. De aansprakelijkheid van dergelijke schade is beperkt tot ten hoogste het bedrag exclusief belasting toegevoegde waarde welke de klant betaald heeft of dient te betalen voor het product.

ben benieuwd hoe ze "niet tijdig actie ondernemen" gebruiken
zo kan je alles wel op de klant afschuifen natuurlijk
en nog een leuke typo in het voordeel v/d klant

Verder is Zepto Computers is aansprakelijk voor het herladen of verlies van data tijdens reparatiewerkzaamheden.

dat moet volgens mij niet aansprakelijk zijn :>
anyways
iemand ervaring met garanties via zepto en hun support?
of kan ik beter gaan voor een compal of asus via laptops4u?
die verkopen i.i.g. pixel en pick-up en return garanties

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 19:37 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

High-defenition trailer: Zepto Znote 6615WD

High-defenition trailer: Zepto Znote 6214W

(ff rechtermuisknop, opslaan als...)

Verwijderd

Ik was dit topic even vergeten, maar alsnog:

Ik heb de 6615WD nu een week, en ik ben er heel tevreden mee. Alles functioneerd goed, het scherm is ook best goed, horizontale kijkhoek is heel goed, verticale redelijk. De laptop is zo goed als geruisloos, ook met de 7200rpm hdd. Alleen de (slot-in) dvd lezer maakt een hoop herrie, dus een cd/dvd kun je er beter niet in laten zitten.

Wat wel vreemd is was dat (bij mij) de geluidskaart niet goed geinstalleerd was. Op zich niet heel moeilijk om zelf even te doen, maar toch. Verder is het een redelijk schone xp-installatie, alleen wat software voor de knoppen en de webcam. Als je xp er niet bijkoopt heb je met dit alles natuurlijk helemaal niet te maken.

Vista draait er ook goed op, maar (met rc1) is het wel even wat werk om alle drivers goed geinstalleerd te krijgen. Vooral de grafische kaart (geforce 7600) is een probleem. Het is me gelukt door deze bètadriver te downloaden, vervolgens via device manager geforceerd in die map naar drivers te zoeken, en dan de driver voor de (niet-mobiele) geforce 7600LE te installeren. In RC1 wordt ook vaak de dvd-drive niet herkent, als foutmelding in de devicemanager staat dan dat het apparaat niet wilde starten. Als er al een cd/dvd inzat werkt het wel. Tenslotte is het nog vreemd dat de harde schijf een slechte rating krijgt, terwijl er tragere schijven zijn die beter beoordeeld worden. Ik denk dat dat ook een driverprobleem is, want bijv. hdtune geeft aan dat er geen schijf gevonden is. Of het komt omdat Vista op een kleine partitie staat. Maar goed, de hele rating:

Processor Intel(R) Core(TM)2 CPU T7400 @ 2.16GHz5,0
Memory (RAM) 2,00 GB4,7
Graphics NVIDIA GeForce 7600 LE4,6
Gaming graphics 783 MB Total available graphics memory4,5
Primary hard disk 22GB Free (36GB Total)2,8

De service van Zepto kan ik weinig over zeggen, want ik heb geen problemen gehad. De levering was in ieder geval snel en goed.

• CLB
  • Niet online

CLB

Zozo volgens mij ben je de eerste op GoT met de 6615WD!

Kun je misschien 'n shitload aan foto's maken en posten! Ben erg benieuwd namelijk!

Wat ik begrijp is dat jij er WEL Windows XP had bijgekocht?

Dit wordt voor je geinstalleerd
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:19:
Verder is het een redelijk schone xp-installatie, alleen wat software voor de knoppen en de webcam.
Wat bedoel je hiermee? Moet je zelf de drivers hiervoor nog installeren of wat?

En het driver verhaal over de 7600 GO gaat alleen op met Windows Vista?
Als je gewoon XP gebruikt is alles al goed geinstalleerd?

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 08-10-2006 15:27 ]

Verwijderd

Ik ben ook van plan deze Zepto te kopen, maar ik twijfel nog sterk met de Compal HEL80.
Over die Compal HEL80 heb ik al veel gevonden, die zepto jammer genoeg niet.

Vooral over bouwkwaliteit en warmte-afleiding zit ik nog met vragen. Iemand die hierop kan antwoorden?

• CLB
  • Niet online

CLB

Zepto = Compal :)

Dus als de bouwkwaliteit/ warmtegeleiding van de Compal goed zijn, zijn die van de Zepto ook goed!

Verwijderd

Ja ok, maar is elke Zepto een barebone van Compal?
Ik weet dat dit zo is voor de 2425, want dat is de Compal HEL80.
Ikzelf zou echter gaan voor de 6615 (met hogere resolutie) maar die lijkt helemaal niet meer op die Compal :p

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 08:50
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 17:24:
Ja ok, maar is elke Zepto een barebone van Compal?
Ik weet dat dit zo is voor de 2425, want dat is de Compal HEL80.
Ikzelf zou echter gaan voor de 6615 (met hogere resolutie) maar die lijkt helemaal niet meer op die Compal :p
Idd die ziet er zelf mooi uit he :P .
Denk dus ook niet dat het een barebone van compal is :)

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat weet ik idd ook niet!

@ Crazyheinz: Al 'n datum gekregen wanneer de jouwe binnenkomt...

• crazyheinz
@CLB: Ze hebben mij verteld dat hij deze maand nog zou binnekomen.
Maar als jij hem besteld met een qwerty toetsenbord heb je hem veel sneller hoor.

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:28
Ik ben ook op een 6615WD uit (T7200, 2Gb mem, 80Gb 7200rpm enz), alleen twijfel nog over de OS.

Zelf heb ik wel Windows XP, maar als je hem in dat geval zónder XP bestelt, moet je tijdens de installatie van XP omdat er een SATA schijf inzit de RAID drivers hebben: maar die staan niet op hun driversectie.. :?

Misschien staan die drivers gewoon op de standaard bijgeleverde site, maar heb geen zin in onzekerheden.. dus dat wordt weer eerst e-mailen. ....Of weten jullie hier iets van?

[ Voor 3% gewijzigd door Evano op 08-10-2006 19:05 ]

• crazyheinz
blacktarantulaX schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 19:04:
Ik ben ook op een 6615WD uit (T7200, 2Gb mem, 80Gb 7200rpm enz), alleen twijfel nog over de OS.

Zelf heb ik wel Windows XP, maar als je hem in dat geval zónder XP bestelt, moet je tijdens de installatie van XP omdat er een SATA schijf inzit de RAID drivers hebben: maar die staan niet op hun driversectie.. :?

Misschien staan die drivers gewoon op de standaard bijgeleverde site, maar heb geen zin in onzekerheden.. dus dat wordt weer eerst e-mailen. ....Of weten jullie hier iets van?
Hier heb je een goed punt: die sata drivers. Best even mailen daarvoor. Normaal zou de cd van het moederbord daarvoor wel moeten werken om de drivers te installeren tijdens windows installatie.
Maar ja, je weet nooit natuurlijk. ;)

@Erik.kneppers: hoeveel wil je per foto?? :)

[ Voor 14% gewijzigd door crazyheinz op 08-10-2006 23:22 ]

• CLB
  • Niet online

CLB

@ Erik: Heb je al foto's?

Als je wilt, kun je ze eventueel naar me mailen en dan verwerk ik ze in de TS van het 6615WD-topic!??

• crazyheinz
Ze hebben hun prijzen precies weer naar beneden gegooid. Ik zou nu 50 euro goekoper af zijn.
En zeggen dat ik vorige week nog mijn order gewijzigd had omdat het 20 euro scheelde...

Zou ik weer durven vragen om mn order te veranderen?

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 07:52:

7. Klachten
In geval van een defect product, is de klant verplicht dit schriftelijk te vermelden aan Zepto Computers binnen een redelijke termijn na de levering van het product. De klant kan gebruikmaken van het klachtenformulier op www.zepto.nl. Wanneer goederen zijn aangemeld en ingezonden voor service, dient de volgende informatie worden meegezonden: aankoopbon/factuur, typenummer en serienummer.
De klant is verplicht de goederen te retourneren in de originele en complete verpakking als gewone pakketpost, zonder betaling op afgifte, en de klant draagt het risico tijdens het transport.
...
Zepto Computers' aansprakelijkheid geldt niet in geval van:
Indirecte- en opvolgende verliezen; defecten of tekortkomingen die zijn hersteld door Zepto Computers binnen een redelijke termijn; verliezen die redelijkerwijs voorkomen hadden kunnen worden als de klant de juiste en tijdige acties had ondernomen.
...
Met inachtneming van de restricties zoals boven beschreven, is de klant gerechtigd tot vergoeding van gedocumenteerde schade, welke een causaal verband heeft met een schending van de overeenkomst met de klant door Zepto Computers, indien de klant kan aantonen dat deze schending niet door hem is veroorzaakt. De aansprakelijkheid van dergelijke schade is beperkt tot ten hoogste het bedrag exclusief belasting toegevoegde waarde welke de klant betaald heeft of dient te betalen voor het product.

ben benieuwd hoe ze "niet tijdig actie ondernemen" gebruiken
zo kan je alles wel op de klant afschuifen natuurlijk
en nog een leuke typo in het voordeel v/d klant

Verder is Zepto Computers is aansprakelijk voor het herladen of verlies van data tijdens reparatiewerkzaamheden.
Als ik dat zo lees, lijkt mij het idd niet geweldig ook al zijn de specs, looks,prijzen van de laptops wel goed, een vriend van mij wil hier misschien een laptop kopen, omdat ik hem een link had gegeven.

• CLB
  • Niet online

CLB

crazyheinz schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:50:
Ze hebben hun prijzen precies weer naar beneden gegooid. Ik zou nu 50 euro goekoper af zijn.
En zeggen dat ik vorige week nog mijn order gewijzigd had omdat het 20 euro scheelde...

Zou ik weer durven vragen om mn order te veranderen?
Gewoon bellen!

Over welke config gaat 't nou?

Elke keer dat ik lees dat de prijzen omlaag zijn gegaan betaal ik juist net iets meer...?

• crazyheinz
6615 met t7200
2gig 5300 ram
80gig hdd 7200 rpm
12cells batterij

• CLB
  • Niet online

CLB

crazyheinz schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:25:
6615 met t7200
2gig 5300 ram
80gig hdd 7200 rpm
12cells batterij
Hmm okee thanks! Kon 't nergens meer terugvinden!
Waarom geen 100 GB voor 23,80 extra... :)

• crazyheinz
Goeie vraag, ik kan miss aan die mannen voorstellen om die er in te steken om het geldverlies te compenseren.

Verwijderd

http://www.denned.nl/page.php?2
Zie daar, de voorwaarden heb de mijne daarvandaan.
Zit in groningen en de man komt zelfs helemaal naar je toe om het af te leveren.

Ik heb zelf de 6414 W met een paar aanpassingen.
Maar wat ik vooral leuk vind aan deze site dat hij er veel dieper op in gaat.
Joh je leest daar wat een bakje aan 3dmark moet gaan halen. :)

Nou en dat is geweldig, en stel nou dat ik er iets mis mee heb... ja terug sturen ? nee doet ie daar zelf en je kreeg een vervanger.
En je kent vast wel de Ibooks, die zijn gewoon in een woord geil te noemen. Kijk eens naar mijn zepto.. iedereen wil en als ze de mijne zien.

Ok je kan zoals de rest voor aan Acer of een DEll gaan. tuurlijk zijn het goeie machines maar de naam .. de naam zegt bij deze twee maarschapppen meer, en daar betaal de overhetalgemeen daan ook voor

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 19:17

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Zit in groningen en de man komt zelfs helemaal naar je toe om het af te leveren.
dat doet ie niet, alleen in speciale gevallen, via mail nagevraagd

heeft deze laptop een glossy of mat scherm?
zit er een dvi aansluiting op?

[ Voor 11% gewijzigd door sander817 op 04-01-2007 09:35 ]

• FLOiAM
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
mat scherm
dvi weet ik niet

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:58

steveman

Comfortabel ten onder

Ik vermoed van niet, je kunt als accesoire namelijk zo'n converter meebestellen.

De achterkant doet het ook vermoeden.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• CLB
  • Niet online

CLB

Heeft geen DVI inderdaad! Alleen VGA ;)

Datasheet 6615WD

@ ThaGostino: Glossy scherm hoor! :)

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 04-01-2007 16:52 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 02:00:
http://www.denned.nl/page.php?2
Zie daar, de voorwaarden heb de mijne daarvandaan.

Ik heb zelf de 6414 W met een paar aanpassingen.
Maar wat ik vooral leuk vind aan deze site dat hij er veel dieper op in gaat.
Joh je leest daar wat een bakje aan 3dmark moet gaan halen. :)

Nou en dat is geweldig, en stel nou dat ik er iets mis mee heb... ja terug sturen ? nee doet ie daar zelf en je kreeg een vervanger.
En je kent vast wel de Ibooks, die zijn gewoon in een woord geil te noemen. Kijk eens naar mijn zepto.. iedereen wil en als ze de mijne zien.

Ok je kan zoals de rest voor aan Acer of een DEll gaan. tuurlijk zijn het goeie machines maar de naam .. de naam zegt bij deze twee maarschapppen meer, en daar betaal de overhetalgemeen daan ook voor
Dit is een beetje een zinloze kick, zeker omdat er een ander centraal zepto topic is inmiddels

dicht dus :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.