Ik heb een AMD X2 (4400+) systeem met 2GB Ram (4 latjes van 512MB) wat altijd perfect heeft gewerkt. Nu heb ik echter een harddisk crash gehad waardoor ik WinXP opnieuw heb moeten installeren. Zo gezegd, zo gedaan en alles werkt terug zoals tevoren. Wanneer ik nu echter in "Configuratiescherm" ga kijken bij "Systeem" zie ik echter dat WinXP 1,50GB aangeeft, dit terwijl ik tijdens het opstarten 2048mb zie staan en als ik in het bios ga kijken zie ik dat hij mooi al de 4 latjes herkent. Heb al geprobeerd al de latjes eruit te nemen en ze er 1 voor 1 terug in te steken waarbij WinXP ze allemaal mooi herkent (dus 512mb --> 1,0gb --> 1,5gb) maar wanneer ik ze er dan alle 4 erin steek, blijft hij slechts 1,50gb herkennen. Heb ook al de latjes in verschillende slotjes gestoken en zo verschillende combinaties geprobeerd maar het probleem blijft, waardoor ik begin te denken dat het een software probleem is. Ik weet echter zeker dat WinXP voordat ik hem opnieuw heb moeten installeren wel 2,0GB aangaf.
Iemand een idee van wat er aan de hand is?
Iemand een idee van wat er aan de hand is?