[PHP] browser detection

Pagina: 1
Acties:
  • 1.134 views sinds 30-01-2008

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Om alle browsers te steunen heb ik verschillende stylesheets voor IE5,6,7. Je kunt conditional comments dan gebruiken om current browser te herkennen. Dit werkt niet voor me omdat ik IE5 alleen standalone gebruik en CC checkt de registry. :(

Zo moest ik een andere oplossing vinden. Ik kwam uit op php. Ik gebruik deze variabele om browser te herkennen: $_server['http_user_agent ' ].

Mijn vraag is: is de browser herkenning volledig betrouwbaar door php? In ieder geval werkt het voor mij, ik testte het op IE5.01, IE6.0 & IE7! :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

En wat nou als ik mijn Firefox laat identificeren als IE6? Of ik wijzig in de registry mijn user agent string van IE5 naar IE7? Dan werkt je detectie niet meer.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:22

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Conditional comments werken prima met stand alone versies. Is een reg fix voor :)

Verwijderd

Ik ontdekte toevallig vandaag een javascript dat de browser en het versienummer uitleest. Misschien heb je daar wel wat aan. Klik hier voor de site waar ik 'm vond.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sowieso hoort PHP in /14 Programming, maar daar gaat deze simpele vraag ook direct op slot :)

Lees even de optie van We Are Borg en zoek met google, want dit is gewoon te fixen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:18

crisp

Devver

Pixelated

Browser herkenning op basis van user-agent string is nooit betrouwbaar...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.