iTunes autom. synchroniseren met muziekmappen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik wil dat iTunes automatisch zoekt naar nieuwe muziek in mijn muziekmap. Zodat als ik iets toevoeg aan de betreffende map het gewoon in de iTunes lijst komt zonder dat ik handmatig elke map toevoeg via Bestand > Map aan bieb toevoegen. Dit zou moeten kunnen maar ik kan nergens die optie vinden in iTunes en externe proggies werken ook niet lekker (iTsync). De search heeft me ook niet kunnen helpen. Hoe realiseer ik dit?

[ Voor 2% gewijzigd door koekeeghan op 23-05-2006 15:37 . Reden: spelfout ]

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Je moet gewoon al je muziek in iTunes Music map dumpen. (staat standaard in mijn documenten > mijn muziek > iTunes). Je kan natuurlijk ook je bestaande muziek map toewijzen in iTunes.

Als je in iTunes gaat naar: Bewerken > Voorkeuren > Geavanceerd kom je bij een aantal opties.
Als je het vinkje 'Map iTunes Music bijwerken' aanzet zet ie het in je Bieb :)

[ Voor 15% gewijzigd door Crijnn op 23-05-2006 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Met een Apple scriptje of Automator workflow gekoppeld aan Folder Actions. Ik ben er nu even mee aan het spelen. Het script werkt al, nu de automatisering nog ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

crijn schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:44:
Je moet gewoon al je muziek in iTunes Music map dumpen. (staat standaard in mijn documenten > mijn muziek > iTunes). Je kan natuurlijk ook je bestaande muziek map toewijzen in iTunes.

Als je in iTunes gaat naar: Bewerken > Voorkeuren > Geavanceerd kom je bij een aantal opties.
Als je het vinkje 'Map iTunes Music bijwerken' aanzet zet ie het in je Bieb :)
Dat wil de TS juist niet. Hij wil zijn muziek die in een bepaalde map wordt gekopieerd (bijvoorbeeld door een leech programma) automatisch laten toevoegen aan iTunes, maar NIET laten verplaatsen naar zijn iTunes Music map.

Overigens de grote hamvraag: heeft de TS een Mac of een Windows machine?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Whieee schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:10:
[...]

Dat wil de TS juist niet. Hij wil zijn muziek die in een bepaalde map wordt gekopieerd (bijvoorbeeld door een leech programma) automatisch laten toevoegen aan iTunes, maar NIET laten verplaatsen naar zijn iTunes Music map.

Verkeerd gelezen :P
Maar dan nog, je kan bij opties > geavanceerd ook een andere directory aangeven.
Geef gewoon je muziek map op en dan zet iTunes het in je Bieb.
Ik neem aan dat ie een Windows bak heeft. Ik heb er zelf ook 1 maar ik heb ook een Mac.
Alle muziek die ik op de Mac download komt automatisch in 'muziek' op Mac HD en iTunes zoekt automatisch alle muziek uit deze map en dumpt dat in mijn iTunes Bieb.

[ Voor 23% gewijzigd door Crijnn op 23-05-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpeeters
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:09
Ik ben hier ook al enige tijd naar op zoek. Eigen probeersels met Applescript/Automator hebben geen goede oplossingingen opgeleverd (beide methoden waren zeer traag). De volgende stap die ik ga proberen is om gebruik te maken Objective C, maar ik weet niet of Apple een iTunes API ontwikkeld heeft (ik kan het in ieder geval niet in 1,2,3 vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyboy1
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:30
Maar dat is alleen een windows oplossing :(
Pagina: 1