Toon posts:

[XP] Logon Scripts Windows 2003/Windows XP*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een probleem, en ik zou er graag vanaf willen, daarom deze vraag voor jullie.
Hopend weet een van jullie een passende oplossing.

Even kort een situatie schets. Ik heb hier een windows 2003 server, en windows xp werkstations die zich aanmelden op deze server.
Bij het opstarten wordt er een script uitgevoerd van de sysvol directory op de server.
Tot dusver geen problemen. Werkt allemaal goed, maar dan komt het leuke.

Vanuit de werkstation wordt er dan middels een Remote Desktop Connectie verbinding gelegd met een Windows Terminal Server. Nu laad hij weer hetzelfde scipts en ook nu tadeloos zonder problemen.
Alleen nu komt dus het vreemde, de ene keer voert hij de scripts allemaal fatsoenlijk uit, maar de andere keer als de Remote sessie wordt opgestart lukt het niet om een Z:\ schijf te verkrijgen.

De Z:\schijf is een koppeling van de A:\ drive van het werkstation, zodat de client op de Terminal Server het eigen diskette station kan gebruiken.

Het stukje script wat hiervoor wordt gebruikt is:

NET SHARE A=A:\
NET USE Z: /DEL
NET USE Z: \\%CLIENTNAME%\A /YES > C:\NULL

Het vreemde is dus dat dit de ene keer perfect gaat en de andere keer lukt het niet, althans, bij de ene gebruiker gaat het dan verkeerd terwijl iemand die hetzelfde script gebruikt nergens last van heeft.
Door dan in een DOS prompt handmatig de verbinding te leggen zijn de problemen wel opgelost, maar ik zou hier graag een oorzaak/oplossing voor weten.

Wie help me?
Bedankt in iedergeval.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je de redirection naar de file (?!) null eens weghalen, en dan eens iets er bij zetten als:

IF NOT EXIST Z:\NUL PAUSE

Zodat als het mis gaat, je iig de foutmeldingen ziet? :)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Wat doen die quotes daar tussen de dubbele punt en de slash forward?

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit inderdaad geprobeerd en de enige foutmelding die ik dan krijg is dat hij al bestaat.
Terwijl dit eigenlijk niet kan omdat bij het uitvoeren de verbinding eerst wordt verbroken en daarna pas wordt opgebouwd.
Als ik hierna het script handmatig uitvoer staat hij er weer wel gewoon bij.
Het is echt vreemd!

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:57:
[...]

Wat doen die quotes daar tussen de dubbele punt en de slash forward?
tikfoutje.. die horen er niet.. gelijk weggehaald, staan ook niet in het script.

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:58:
Ik heb dit inderdaad geprobeerd en de enige foutmelding die ik dan krijg is dat hij al bestaat.
Print dan ook eens de output van alle gemapte shares door gewoon 'net use' uit te voeren *voor* je die Z: probeert te mappen? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:05:
[...]

Print dan ook eens de output van alle gemapte shares door gewoon 'net use' uit te voeren *voor* je die Z: probeert te mappen? :)
Als ik kijk met gewoon net use staat hij er ook niet bij. Terwijl dit juist wel moet.

• elevator
  • Niet online

elevator

Daarom zeg ik ook dat je die net use even moet uitvoeren voordat je hem mapt - je zegt namelijk dat het resultaaat van de "net use X: \\server\share" is dat het systeem zegt dat er al een mapping bestaat... :)
Pagina: 1