Toon posts:

Aida systeemgegevens overbrengen naar Access database*

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen ik ben een stagiair bij het Erasmus MC.

Nu heb ik een project gekregen om Aida 32 met Microsoft acces te koppelen en 6 van de ca. 1500 gegevens per systeem in een formulier te zetten.

Nu heb ik Aida 32 gedownload en er zat al een werkende Access 2000 database bij, die heb ik nu dus gebruikt.
Ik heb ook alvast 1 systeem met Aida 32 gescand en die gegevens staan in de database.
Ook heb ik met een Query de 6 benodigde gegevens eruit gehaald.

Nu is dus het probleem dat er in die Query de belangrijke gegevens onder hetzelfde kolom staan en ik krijg dus geen redelijk formulier met deze gegevens, want als ik nu een 2de systeem scan komen al die gegevens die ik wil hebben ook weer in hetzelfde record in het formulier en dat moet ik niet hebben.

Weten jullie hoe ik die gegevens nu in een andere record krijg zodat ze ook mooi in mijn formulier komen te staan.

Ik moet de Acces database ook via het netwerk laten draaien.

Ik had een idee over hoe ik dit zou kunnen doen.
Dit zou zijn dat de mensen die moeten scannen via deze tool een map op het netwerk krijgen en hun de goede rechten hiervoor geven.
Maar het probleem is dan doet ie het niet automatisch en het zou ook leuk zijn als hij dat ook nog eens automatisch doet.
Dan weet ik zeker dat ik er een voldoende voor heb :).

Hartelijk dank voor de mensen die voor mij moeite willen doen!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 23:18 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move Professional Networking & Servers > Officesuites en -software

Volgende keer graag even beter afwegen in welk forum het nu thuis hoort ;) (dat je de DB over het netwerk aan wilt spreken doet er nu niet zoveel toe).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Oke sry

Alsjeblieft mensen help me nu tog eens :P

Ik kom er echt niet uit

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 08:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
a kom op

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien moet je dan eerst eens kijken naar de sql die Aida32 gebruikt om de data in je tables te zetten.
Je zou kunnen overwegen MSDE te gebruiken, om zo meer met de data te kunnen doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-07 14:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

Misschien moet je geen stageopdracht aannemen over een onderwerp waar je niets vanaf weet...

Volgens mij zit er gewoon iets raar in je database ontwerp. Kan je wat details van relevante tabellen posten?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Boss schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:11:
Volgens mij zit er gewoon iets raar in je database ontwerp. Kan je wat details van relevante tabellen posten?
Er valt niet veel aan die databases te ontwerpen hoor ;)

Aida32 SQL script voor aanmaken voor een mssql DB:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
--USE aida32;

IF exists(select * from sysobjects where id = object_id('Item') and OBJECTPROPERTY(id, 'IsTable') = 1)
DROP TABLE Item;

IF exists(select * from sysobjects where id = object_id('Report') and OBJECTPROPERTY(id, 'IsTable') = 1)
DROP TABLE Report;

IF exists(select * from sysobjects where id = object_id('NextID') and OBJECTPROPERTY(id, 'IsTable') = 1)
DROP TABLE NextID;

CREATE TABLE Report (
  ID          INT IDENTITY (1,1),
  RVersion    VARCHAR(255),
  RHost       VARCHAR(255),
  RUser       VARCHAR(255),
  RLocation   VARCHAR(255),
  RDateTime   VARCHAR(16),
  RComplete   BIT NOT NULL,

CONSTRAINT  cnstR1 PRIMARY KEY(ID)
);

CREATE TABLE Item (
  ID          INT IDENTITY (1,1),
  IPage       VARCHAR(100),
  IDevice     VARCHAR(255),
  IGroup      VARCHAR(255),
  IField      VARCHAR(255),
  IValue      VARCHAR(255),
  IIcon       INT,
  IID         INT,
  ReportID    INT NOT NULL,

CONSTRAINT  cnstI1 PRIMARY KEY(ID),
  CONSTRAINT  cnstI2 FOREIGN KEY(ReportID) REFERENCES Report(ID)
);

CREATE TABLE NextID (
  TableName   VARCHAR(6) PRIMARY KEY,
  NextID      INT NOT NULL
);

INSERT INTO NextID (TableName, NextID) VALUES ('Item', 1);
INSERT INTO NextID (TableName, NextID) VALUES ('Report', 1);

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet het met access doen dus andere programma`s zoals sql mag ik niet gebruiken en waarom zou ik geen stage project aannemen als ik er niks van af weet. Ik ben toch stagiair om te leren! no offence :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 09:08 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En wij zijn geen helpdesk voor je stageopdracht/huiswerk.

Enige zelfwerkzaamheid mag ook wel.
Ik heb hiervoor aangegeven hoe de database tabellen worden opgebouwd voor Aida32, dat had je zelf ook makkelijk kunnen vinden.
Daaruit kun je in ieder geval afleiden hoe de access db in elkaar gaat zitten en hoe je je data kan manipuleren.

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
tip: kijk eens naar een kruistabelquery

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Kan het gewoon on-topic ajb? GoT is helpdesk noch opvoedingsinstituut.

@Fritsieboy:
Lees ook een Algemene gedragsregels (Netiquette) door. Je roept dit soort reacties ook wel over jezelf af. Verzin de volgende keer zelf een titel die de lading dekt, plaats je topic meteen in het juiste subforum, probeer wat helderder te zijn met je omschrijving en reageer wat minder kort door de bocht op suggesties. SQL is geen programma maar de taal waarin query's geschreven worden. Ook Access gebruikt SQL. Klik maar eens in het ontwerpscherm van een query op SQL-view.

Anyway: een insert-query zou het moeten doen. DIe voegt records gewoon toe aan een tabel. Maar omdat je verder niet beschrijft hoe je e.e.a. nu aanpakt is het niet te doen om er gericht antwoorden op te geven. M.a.w. wat is dat voor een query die je nu gebruikt om je data op te halen? zet je die in een aparte tabel? Gebruik je de exportfunctie in Aida of wat?

oja, en welkom op GoT ;)

offtopic:
Stageopdrachten zijn er om van te leren, maar als je geen flauw benul hebt in welke richting je het moet zoeken zou je toch je stagebegeleider eens moeten opzoeken om je op weg te helpen. Ik ga ook mijn stage geen blinde darmen uitsnijden.
:)

[ Voor 15% gewijzigd door Lustucru op 31-05-2006 11:20 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1