[upgrade]Asus of MSI?

Pagina: 1
Acties:
  • 623 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 18:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Eindelijk, vakantiegeld is binnen dus mijn upgrade kan beginnen.

Nu ik uitvoering de pricewatch heb bekeken, is een combinatie van 7900GTX + S939 moederbord voor beide merken nagenoeg even duur. Op google heb ik al wat reviews gezien van de moederborden/videokaarten onderling (7 punten verschil in 3Dmark?), echter kan ik dus niet zo snel een vergelijking vinden van een MSI vs Asus opstelling. (MSI Diamond en Asus Deluxe icm resp. 7900GTX). Dit lijkt denk ik een beetje overkill, gezien het feit dat ik niet van plan ben SLI te gaan draaien, mischien pas tegen het eind van dit jaar.

Beide merken heb ik goede en slechte ervaringen mee gehad, gelijkspel in dat geval.

Ik ben niet van plan te gaan overklokken (komt een X2 4200+ in), mijn huidige 2x 1GB dualchannel zet ik over (twinmos). Kan ik een bepaalde voorkeur nemen voor een merk of gewoon gaan voor de webshop die beide artikelen gewoon heeft icm de X2-4200? (7900GTX lijkt moeilijk leverbaar - ik probeer alles bij 1 zaak te bestellen, met voorkeur alles op voorraad).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 16:44
Wij hebben hier in huis perfecte ervaring met MSI, tis aan de dure kant, maar dan haal je ook wel kwaliteit in huis. We hebben hier ook een Asus bord gehad, ouder type wel, maar die gaf na een paar maanden de brui eraan. zal wel niks zeggen hoor. :)

Als videokaart zou ik eerder gaan voor een X1900XTX, die is wat sneller dan de 7900GTX, en meer futureproof (imo betere drivers, en ATi kan HDR+AA, Nvidia kan dat niet, hardwarematige belemmering).

[ Voor 15% gewijzigd door Visgek82 op 23-05-2006 15:02 ]

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Merk maakt vaak niet zoveel uit, zeker niet bij de keuze tussen MSI en Asus. Beide maken namelijk zeer goede mobo's dus daar hoef je niet over te twijfelen. Welke je moet kiezen is aan jou. Kijk naar de features die ze hebben en maak aan de hand daarvan een keuze.

Bijvoorbeeld dus het aantal usb poorten wat ze hebben, hoeveel sata aansluitingen, firewire, etc.
Lijkt me niet zo moeilijk en dus eigenlijk een niet echt zinvol topic.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Het gaat mij zozeer niet om de features, maar meer om de combinatie van Mobo/Videokaart. Ik heb dus slechte ervaringen met Asus combo, ik vraag mede-tweakers puur om advies hoe de huidige stand van zaken is.
Visgek24 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:02:
Als videokaart zou ik eerder gaan voor een X1900XTX, die is wat sneller dan de 7900GTX, en meer futureproof (imo betere drivers, en ATi kan HDR+AA, Nvidia kan dat niet, hardwarematige belemmering).
Ik heb de XTX ook overwogen, echter lijk CoV/H nog niet 100% lekker te werken met een Ati-kaart (ze hebben ook zo'n fijn Nvidia logo). En zover ik begreep uit de Cross-fire settings, moet je dus buiten een CF-moederbord dus ook nog een CF-enabled videokaart hebben? In die zin zag ik de 7900GTX weer als betere future-proof icm SLI-board, 2de 7900GTX erbij en ik ben weer klaar.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Visgek82
SinergyX schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:45:
Het gaat mij zozeer niet om de features, maar meer om de combinatie van Mobo/Videokaart. Ik heb dus slechte ervaringen met Asus combo, ik vraag mede-tweakers puur om advies hoe de huidige stand van zaken is.

[...]

Ik heb de XTX ook overwogen, echter lijk CoV/H nog niet 100% lekker te werken met een Ati-kaart (ze hebben ook zo'n fijn Nvidia logo). En zover ik begreep uit de Cross-fire settings, moet je dus buiten een CF-moederbord dus ook nog een CF-enabled videokaart hebben? In die zin zag ik de 7900GTX weer als betere future-proof icm SLI-board, 2de 7900GTX erbij en ik ben weer klaar.
Wat SLI betreft heeft Nvidia een kleine voorsprong, maar ook voor SLI heb je een SLI-mobo nodig. voor ATI is dat een crossfire bord. maakt elkaar weinig uit :) als ik naar future proof kijk kijk ik naar welke dingen kan de kaart op mijn beeld toveren, hoe lang blijven functies understeund etc, op dat gebied heeft Nvidia een achterstand lopen imo, het is maar waar je voor gaat :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Beter gezegt, je brengt me weer aan het twijfelen :P Maar ik kan dus altijd een non-SLI/CF nemen (een A8N-E bijvoorbeeld - kan geen MSI even vinden)? Hierop kan dan toch gewoon een XTX of een GTX?.

* SinergyX totaal confused... ;(

• Visgek82
SinergyX schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 16:02:
Beter gezegt, je brengt me weer aan het twijfelen :P Maar ik kan dus altijd een non-SLI/CF nemen (een A8N-E bijvoorbeeld - kan geen MSI even vinden)? Hierop kan dan toch gewoon een XTX of een GTX?.

* SinergyX totaal confused... ;(
Klopt :)

• Visgek82
Ik zou trouwens zoiezo niet gaan voor SLI. en ook niet voor Crossfire.

Meer herrie, meer hitte, meer stroomverbruik, en lang niet altijd bugvrij. er zijn ook nog steeds een groot aantal games waar de prestatiewinst zeer gering of niet aanwezig is, ik denk dat je beter nu een snelle kaart kan kopen , en dan later gewoon upgraden met een nog snellere.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Visgek24 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:02:
Wij hebben hier in huis perfecte ervaring met MSI, tis aan de dure kant, maar dan haal je ook wel kwaliteit in huis.
MSI duur? Dat valt ook wel mee toch? Zelf heb ik eigenlijk alleen maar slechte ervaringen met MSI (het is in mijn ogen dan ook geen A-merk). Ik denk echter niet dat TS op basis van de ervaringen van anderen met een merk alleen een goede keuze kan maken. Ervaring met de specifieke kaarten lijkt mij te vinden in bv reviews?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Met CF/SLI heb je inderdaad voornamelijk meer hitte en stroomverbruik. Bovendien werkt het alleen met de duurdere kaarten, dus ben je daar weer 2x ongeveer 300-500 euro aan kwijt, plus dat je een zware voeding nodig hebt, en het liefst een a-merk zoals Enermax of Tagan ofzo, die zijn dan ook weer tussen de 100-200 euro.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Plus de kans dat de nieuwe generatie kaarten de SLI opstellingen van vandaag er alweer uittrekken.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

IK heb een MSI en een ASUS mobo draaien. De een met een Intel en de andere met AMD.
Ze zijn beide even goed, de "core center" van de MSI is dan wel een groot pluspunt,dat ik mis op mijn ASUS
Mvg.
Pagina: 1