Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Ik neem aan dat die spdif van je dvd speler ook een ingang is?
Verwijderd
tenzij je een soundstorm op de mobo hebt is het dus helemaal niet zo raar.
maar als ik het me vaag herinner zit er op dit mobo soundstorm en zou de spdif het gewoon meoten doen.
laatste drivers? check anders op guru3d onder downloads of nvidia website
EDIT: ik kwam dit nog tegen heel veel sensible info volgens mij probeer het eens zou ik zeggen:
komt trouwens vanaf hiercrabnebula 05-08-06 10:01 PM
--------------------------------------------------------------------------------
A few replies to some questions on this thread.
First, you ONLY need to install the nVidia audio drivers, and not the Realtek drivers. This remains true whether you are using analog or digital output. If you do install the Realtek drivers, they will replace the nVidia drivers and you will lose advanced SoundStorm features like hardware acceleration and DD Live encoding. Some people report that Realtek drivers provide better analog out quality, though that is irrelevant if using digital. IMHO, the simplest solution is to use the latest drivers from nVidia, namely:
- nForce UDP 5.10
- nForce audio driver 4.62A
(available as a separate download, install it after the UDP)
DD Live:
to turn it off, you need to change the Speakers setting in NVMixer. Try "5.1 Speakers" instead of "5.1 Speakers (Dolby Digital Live)". When you run the speaker wizard, depending on your answers it will activate either digital or analog output and it will set the number of speakers. With digital out and 5.1 speakers, DD Live is turned on by default.
Note that there is also a handy registry tweak that adds an additional tab in NVMixer, giving complete control over output settings, including DD Live. See here: http://www.nforcershq.com/forum/1-vt56155.html
SPDIF passthrough:
Finally, SPDIF passthrough needs to be activated in your decoder, not in NVMixer. There are options in the PureVideo decoders and in AC3 decoder. Please note that as with many other sound cards, all audio is resampled to 48 kHz, so 44.1 kHz DTS CDs do not work.
http://66.249.93.104/sear...&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=5
[ Voor 75% gewijzigd door dangerpaki op 23-05-2006 14:50 ]
Hierbij doe ik gewoon de wizard en dan vraagt of ik geluid hoor door de digitale uitgang. dat is dus zo.
en dat werkt dan gewoon. Met alles. Hij converteerd elke signaal naar spdif uit.
Net ook met PowerDVD geprobeerd, als je dan bij audio settings "Use spdif" selecteerd en ik probeer vervolgens iets af te spelen, schakelt ie automatisch over naar gewoon wave/stereo...
Maar ik dacht eigenlijk ook het eerst aan die wizzard in de 2e tab van nvmixer. In nvmixer krijg je overigens helemaal geen balkes als je spdif passtrough gebruikt in een media speler volgens mij.
Als een geprobeert gewoon muziek af te spelen oid?
Bedankt, die kende ik nog nietNote that there is also a handy registry tweak that adds an additional tab in NVMixer, giving complete control over output settings, including DD Live. See here: http://www.nforcershq.com/forum/1-vt56155.html
[ Voor 25% gewijzigd door Aapenootjes op 23-05-2006 15:02 ]
Even wat screenshots ter verduidelijking:

Ik zal nu eens proberen die laatste nVidia drivers te installeren. Heb overigens geen Realtek drivers geinstalleerd.

Heb nu ook de laatste audio drivers geinstalleerd (4.62A). Die UDP kan ik nergens vinden...
Je kunt zien of de Optical output aanstaat als er een rood lampje in je mobo SPDIF uitgang brand. Als er geen lampje brand, jumpers op default zetten (zoals het in het boekje), drivers opnieuw installeren.
Als het lampje in de SPDIF uitgang op je mobo brand, ff kijken of de kabel het licht doorlaat.
Werkt precies zo op een AN-7 en een NF7-S2.
Heb twee HTPC's met die mobo's gebouwd, beide perfect 5.1 input geluid op de Cambridge Azur 540R.
Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden
edit: OMG hij doet het! Ik moest hem idd niet alleen op STB zetten, maar de decoding mode stond nog op analoog... Hoe dom kun je zijnTukkie_3 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:36:
Je moet de Nvidia soundstorm drivers installeren, Jumpers hoef je niet te veranderen. De DVD het ingangssignaal "Optical" laten selecteren. Er staat op mijn dvd speler bij de SPDIF ingang (STB) dus ik heb dat ingangsignaal geselecteerd.
Je kunt zien of de Optical output aanstaat als er een rood lampje in je mobo SPDIF uitgang brand. Als er geen lampje brand, jumpers op default zetten (zoals het in het boekje), drivers opnieuw installeren. Er brandt een rood lampje
Als het lampje in de SPDIF uitgang op je mobo brand, ff kijken of de kabel het licht doorlaat.doet ie ook
Werkt precies zo op een AN-7 en een NF7-S2.
Heb twee HTPC's met die mobo's gebouwd, beide perfect 5.1 input geluid op de Cambridge Azur 540R.![]()
[ Voor 9% gewijzigd door McFlipp op 23-05-2006 15:46 ]
Verwijderd
ik heb het probleem dat hierboven vernoemd is.. en heb vervolgens bovenstaande stappen gevolgd
echter heb ik nu dit:
- wel geluid over SPDIF maar gewoon stereo, power dvd en andere programma's (waaronder AC3 Filter ) herkennen de SPDIF uitgang niet en kan dus geen AC3/DD/DTS uitsturen over mijn SPDIF
iemand suggesties?