Partitie verdwenen... Wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.920 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bokko!
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-02-2025
Ik zit met het volgende probleem:

Laatst ben ik een beetje aan het knoeien ( Afbeeldingslocatie: http://www.sigridenjeroen.nl/gastenboek/y_emo/50.gif ) geweest door 2 160Gb SATA schijven in een raid 0 config te zetten.
Toen ik dit in de bios van mijn raid controller instelde realiseerde ik dat er nog data op de schijf stond welke ik wil behouden.
Direct hierna heb ik de raid 0 config weer ongedaan gemaakt.
Helaas zijn mijn partities gewist en kan ik dit niet ongedaan krijgen.

Ik heb dit al geprobeerd met een paar programma's, maar zonder resultaat.
Aangezien ik de schijf toch weer nodig had, heb ik een complete backup (ghost) gemaakt van deze schijf.
Als ik hier een recover programma overheen laat gaan dan ziet hij wel een heleboel bestanden welke nog te recoveren zijn, maar het liefst zou ik alle data inclusief de folders weer terug krijgen.

Heeft iemand hier meer ervaring mee of heeft iemand een goed idee dan hoor ik het graag?

[ Voor 4% gewijzigd door bokko! op 23-05-2006 14:41 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heb je de FAQ al gevolgd?
OM FAQ / Beleid

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ghost slaat alleen de ruimte op welke in gebruik is volgens mij.. en met een beetje pech haalt ghost dat uit de partitie tabel / mbr welke keihard er af gegooid zijn door er een raidset van te maken ;)

Met een beetje geluk kun je nog bestanden recoveren. Er zijn tooltjes welke gewoon sector voor sector scannen en dit duurt een tijdje. Dan is het nog maar de vraag wat er van over blijft. Ga er maar niet van uit dat je alles vlekkeloos terug gaat krijgen, en al helemaal niet binnen een paar minuten :(

succes

Verwijderd

Jah, effe met Partition Magic effe de fat-tabellen goed zetten.
Vaak staan ze op invisible.
Heb ik ook wel eens, als ik bij iemand een image terugzet.
Dan is ineens de D: schijf etc. verdwenen.
Gewoon effe de goede fat-indeling terugzetten en probleem is opgelost.

• bokko!
m33p schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:32:
Ghost slaat alleen de ruimte op welke in gebruik is volgens mij.. en met een beetje pech haalt ghost dat uit de partitie tabel / mbr welke keihard er af gegooid zijn door er een raidset van te maken ;)

Met een beetje geluk kun je nog bestanden recoveren. Er zijn tooltjes welke gewoon sector voor sector scannen en dit duurt een tijdje. Dan is het nog maar de vraag wat er van over blijft. Ga er maar niet van uit dat je alles vlekkeloos terug gaat krijgen, en al helemaal niet binnen een paar minuten :(

succes
Ik heb een complete backup gemaakt (RAW), als ik deze mount kan ik gewoon recoveren.
Maar wat ik het liefste wil is een partitie aanmaken/repareren zodat ik alle data in de betreffende folders gewoon kan kopieren/plakken.

• bokko!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:35:
Jah, effe met Partition Magic effe de fat-tabellen goed zetten.
Vaak staan ze op invisible.
Heb ik ook wel eens, als ik bij iemand een image terugzet.
Dan is ineens de D: schijf etc. verdwenen.
Gewoon effe de goede fat-indeling terugzetten en probleem is opgelost.
Hoe zet ik een partitie terug als deze verloren is gegaan en er geen backup van is.
Reeds met partition magic geprobeerd te repareren, maar deze ziet niets.

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10-2023

TakTiX

Busy@GoT

Gaat echt niet lukken, je zult echt een recover programma moeten gebruiken en zelf naampjes etc etc moeten geven. Partitieinformatie is inderdaad volledig gewist....kost veel tijd dit geintje...succes.

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

Verwijderd

heb je met datarecoverytooltjes stijl r-studio al geprobeerd? Schijf in andere pc hangen, en dan die gewiste partitie laten terughalen... (ik heb er in ieder geval al veel aan gehad, aan dat prog)

• bokko!
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:51:
heb je met datarecoverytooltjes stijl r-studio al geprobeerd? Schijf in andere pc hangen, en dan die gewiste partitie laten terughalen... (ik heb er in ieder geval al veel aan gehad, aan dat prog)
Ik heb inderdaad deze schijf in een andere pc gehangen en diverse programma's op losgelaten, maar helaas zonder resultaat.
Het programma wat jij omschrijft heb ik nog niet geprobeerd, ga het dus zeker even proberen.

Verwijderd

bokko! schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:48:
[...]

Hoe zet ik een partitie terug als deze verloren is gegaan en er geen backup van is.
Reeds met partition magic geprobeerd te repareren, maar deze ziet niets.
Meestal, ik zeg ook meestal, is alleen die tabel (waarin staat om wat voor partitie het gaat, bijv. NTFS, Fat32 etc.) verdwenen.
Hierdoor lijkt het alsof de hele partitie verdwenen en verwijderd is.
Dit is dus niet waar (meestal), maar alleen de tabel is dan weg.

Hopelijk een goed voorbeeld:
Als je bij een straat het straatnaambordje weghaalt, dan weet je niet meer in welke straat je zit, maar de straat is er nog wel. Zo moet men dat ook zien met die tabellen.
Bij PM zit ook zo'n heel simpel proggie bij, helemaal nix grafisch aan ofzo, en daar staat gewoon een lijstje met partitie met de bijbehorende waardes. (zoals op welke sporen zich bevinden, hoe groot hij is, beetje technische gegevens).
Hier kun je ook opgeven wat voor soort partitie het is.

• bokko!
.

[ Voor 100% gewijzigd door bokko! op 23-05-2006 15:06 . Reden: dubbel ]

• bokko!
@Moartn82
Ok, klinkt logisch.
Ik kan dus een partitietabel aanmaken/wizigen met PM, ook als PM niets kan vinden op deze schijf

Verwijderd

bokko! schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:05:
[...]

Ok, klinkt logisch.
Ik kan dus een partitietabel aanmaken/wizigen met PM, ook als PM niets kan vinden op deze schijf
Je hebt verschillende mogelijkheden binnen PM. Waarschijnlijk start jij de grafisch omgeving op. (of hoe je dat ook noemt).
Er zit ook een proggie in, waarschijnlijk alleen maar te vinden in de program files (dus niet in je start menu) en uit mijn hoofd heet dat bestandje pmedit.exe ofzoiets. Of had je die al gevonden?
Ik gebruik altijd versie 8 dacht ik. Heb het al weer een tijdje niet gebruikt.

• bokko!
@Moartn82
Sorry voor de late reactie, ik ga dit vanavond even uitproberen en hoop dat het lukt.
Als dit niet lukt denk ik dat filerecovery de enige oplossing is.
Alvast bedankt.
Pagina: 1