Toon posts:

[C/Linux] replacement voor gdesklets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het denken om een replacement te gaan schrijven voor gdesklets in linux.
Dit doordat deze heel slechte performance heeft, mede doordat het in python is geschreven.
Een plugin based desklets in c is misschien wel veel moeilijker te realizeren.

Ik draai al een tijdje xgl en compiz,
mijn gedachte was, zou het niet fijn zijn om een 'osxbar' te hebben die volledig hardware rendered.
Als plugin voor compiz dus, en hoe zit het met compiz gaat die metacity vervangen, of krijgt metacity ook al de mogelijkheden.

Dit topic open ik om ideeen te operen, en mogelijkheden te bespreken. Om gadgets te krijgen met een betere performance en een hogere eye candy dan gdesklets. Die een aanvulling kunnen zijn op de linux desktop, het zou in mijn ogen fijn zijn als de verspilde videokaart kracht eens een beetje kunnen gebruiken.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En wat verwacht je nu van dit topic? Als je ideeën wil zul je eerst eens moeten aangeven wat je zelf eigenlijk voor ideeën hebt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Die draait toch ook gewoon op python?

@TS:
Ik snap trouwens niet waarom je python traag noemt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2006 16:57 ]

Verwijderd

Python traag noemen is idd onzin.
Zal wss nog bij dezelfde klasse mythe horen die zegt dat Java traag is en dergelijke.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:26:

Ik draai al een tijdje xgl en compiz,
mijn gedachte was, zou het niet fijn zijn om een 'osxbar' te hebben die volledig hardware rendered.
Als plugin voor compiz dus, en hoe zit het met compiz gaat die metacity vervangen, of krijgt metacity ook al de mogelijkheden.
Op het moment dat je dat hebt draaien dan is het teken gedeelte hardware accelerated, dus is gdesklets dat ook :)

Maaruh, ga aan de slag zou ik zeggen? Bak een klein framework om desklets mee te maken en zorgt dat je simpel plugins hiervoor kan maken. Dat is waarschijnlijk 1 van de redenen waarom gdesklets in python is gemaakt (met GTK bindings, en GTK is in C geschreven ;) ). Je kan vrij simpel een plugin bijmaken. dat gaat in C over het algemeen wat moeilijker.

Overigens is de laatste versie van gdesklets weer een stuk sneller dan de eerste paar versies en zijn ze van gdesklets zelf ondertussen ook bezig met een rewrite.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1