Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort loopt mijn huidige abo af en daarom mag ik als ik verleng met 2 jaar een nieuw toestel uitzoeken.
Op dit moment heb ik een Nokia 6230 (de gewone, niet de i-versie). Daarvoor heb ik een Nokia 6210 gehad, zijn voorganger was een Nokia 7110 en daarvoor een Nokia 5110.
Ik wil dus zeker weten weer een Nokia, bevalt prima. Op die 7110 na waren het allemaal redelijk compacte telefoons. Zoiets wil ik nu weer.
Maar door de bomen zie ik het bos niet echt meer. Wel weet ik wat ik wil:
  • Nokia
  • FM Radio
  • MP3
  • Camera
  • Kleurenscherm
  • Zelfde aansluiting aan de onderkant (ivm carkit,datakabel,etc) daarom dus ook geen ander merk dan Nokia!
  • Niet groter/zwaarder dan de 6230.
  • Geen slide meganisme (dat gaat toch alleen maar stuk, bij die 7110 lag dat klepje er ook continue af)
Nu heb ik uiteraard al wat rond zitten kijken, op dit moment zijn de:
N70, N91, 6233 (zou in mijn geval dan de 6234 worden), vrij hot.
Maar die vallen bij mij niet zo in de smaak, of te groot/zwaar of er zit weer een schuif meganisme op, etc

Wie kan mij adviseren wat voor telefoon ik nu het beste kan nemen?
M'n operator heb ik ook al gebeld, maar die komen enkel met de 'hot' items aan, ik wil gewoon iets dat bij mij past en niet wat de operator leuk kan verkopen.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:57

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Heb je toch pech op een punt denk ik zo.. want nokia heeft sinds de laatste series telefoons de aansluiting onderop de telefoon verandert... volgens mij bij alle types die jij noemt... kwam mn moeder ook achter toen ze van Nokia 2600 naar Nokia 6020.. de headset paste niet meer...

[ Voor 21% gewijzigd door BiG-GuY op 23-05-2006 14:10 ]

Gallery V&A

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:56
Denk dat het lastig voor je wordt. N70 en N91 zijn een stuk groter dan de 6230 en vallen dan in de door jou opgegeven criteria af. 6233 ( de 6234 is de Vodafone-only versie van de 6233 ) is in principe de opvolger van de 6230(i) en lijkt mij het meest geschikt in jouw geval tenzij je vast wil zitten aan de Vodafone-content ( en eventuele simlock ) want dan is de 6234 ook geschikt.

Ook daar zitten gewoon pop-port aansluitingen op dus wat betreft de carkits/headsets zou het geen probleem moeten zijn qua aansluiting. Dus het verhaal dat de aansluitingen veranderd zijn is niet waar. De 2600 is een budgettoestel en die had zowiezo al geen pop-port aansluiting vandaar dat de headset niet op de 6020 past ( wat een zakelijk gericht toestel is ). De gros van de zakelijke/duurdere toestellen van Nokia hebben al jaren een pop-port aansluiting ( met uitzondering van de goedkopere op de prepaidmarkt gerichte toestellen, meestal de 1xxx en 2xxx serie ).

Misschien dat de Nokia E50 nog een optie is. Hij is iets langer maar wel dunner en iets zwaarder.

Afmetingen : 113 x 44 x 16 mm ( E50 ) versus 103 x 44 x 20 mm ( 6230 )
Gewicht : 104 gram versus 97 gram
Inhoud : 70 cc versus 76 cc

Qua interface is het ook een verandering want de E50 is een S60 smartphone en de 6230 is een gewone S40 phone.

Naast de 6233/6234 en de E50 zie ik niet veel alternatieven gezien de criteria die je hebt opgesteld :)

Verwijderd

Misschien een beetje flauw, maar het lijkt alsof je met de 6230 al de ideale telefoon hebt. Als hij nog goed is, zou je misschien een sim-only abbonement kunnen overwegen. Scheelt weer in de kosten.
Als je toch perse een nieuwe wilt, is de 6230i nog steeds een optie.

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:07:
Heb je toch pech op een punt denk ik zo.. want nokia heeft sinds de laatste series telefoons de aansluiting onderop de telefoon verandert... volgens mij bij alle types die jij noemt... kwam mn moeder ook achter toen ze van Nokia 2600 naar Nokia 6020.. de headset paste niet meer...
Dat de aansluiting van de 5110/7110/6210 verschilt met die van de 6230 klopt.
Die van de 6230 gaat nog wel een tijdje mee hoor, die hebben ze nog niet zo lang.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 15:41:
Misschien een beetje flauw, maar het lijkt alsof je met de 6230 al de ideale telefoon hebt. Als hij nog goed is, zou je misschien een sim-only abbonement kunnen overwegen. Scheelt weer in de kosten.
Als je toch perse een nieuwe wilt, is de 6230i nog steeds een optie.
Heb ik ook aan zitten denken, maar ja dan heb je niet echt meer een up-to-date telefoon.
Die 2MP camera is wel handig, zeker als je even snel een foto wil maken en je hebt je DSLR niet bij je. ;-)

En kosten, tja uhm... de baas dokt.
Mag de hele handel declareren.

Betreffende het verhaal van dcell:
Die E50 ziet er zeker stoer uit!
Kan alleen zo 1,2,3 niet ontdekken of er nou wel/geen FM radio in zit.

Daarnaast die 6234 is inderdaad ook een leuk ding, het enige wat mij daar toch iets negatiever tegen aan doet kijkenn zoals je al zegt, is die Vodafone meuk. Leuk dat ze zo'n deal hebben, maar ik zit nou niet echt te wachten op allerlei zooi waar je toch niks mee doet.

Toch van de week nog maar eens in een winkel kijken naar dit toestel of dat nou echt wat is (en dan maar hopen dat ik em via vodafone kan krijgen voor weinig).

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:56
helaas zit er op de E50 geen radio, dat had ik over het hoofd gezien. Bovendien zijn zowel de 6233/6234 en de E50 nog niet verkrijgbaar. Zal nog wel een maandje of 2 minimaal duren.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:15

rg-mohwa

Phoe Hé

als je nog een klein momentje hebt komen de nieuwe toestellen van nokia op de markt (als de baas toch betaalt :9 ) maar ik neem aan dat je al op de site had gekeken ? de nokia 5500 (sport) voldoet ook aan jou eissen maar of je hem mooi vind is het 2de

Verwijderd

http://www.newmobile.nl/eur/nl/search.php

aanvinken wat je wilt en kies uit de resultaten :)

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 17:03:
[...]

Toch van de week nog maar eens in een winkel kijken naar dit toestel of dat nou echt wat is (en dan maar hopen dat ik em via vodafone kan krijgen voor weinig).
Hmm de baas betaalde toch? :9

Die vodafone-troep kan wel geflashed worden waarschijnlijk...standaard firmware dr op en klaar (kan bij elke telefoon-turk op de hoek meestal). Je garantie ben je dan alleen wel kwijt, dat is wel even een minpuntje al is die naar mijn ervaring niet echt nodig bij nokia, mijn 6230 wou maar niet stuk 8)7

Hmm afgezien van die 6233 kan ik ook zo niet bedenken wel nokia-toestel echt iets toevoegd ten opzichte van je 6230. Alle toestelen die écht iets toevoegen zijn bijna allemaal groter en ook niet altijd even mooi. Komt gewoon omdat je 6230 nog vrij up-to-date is, met een 6230i ga je ook al wat vooruit, je krijgt een 1.3MP camera en een (veel) beter scherm.

Als je de camera en radio kan missen kan je ook voor de E60 gaan, prachtig ding.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een E60 in mijn handen gehad.
Het ziet er gelikt uit, maar wat een plastice bende!
Hoewel het toestel vrij ligt is, vind ik de feel toch het net niet hebben.
Dus die valt ook af.

E50 is denk ik van 't zelfde gemaakt maar dan met camera?
Wel jammer dat daar geen FM op zit.

Die Nokia Sport is niet echt mijn smaak.

Wanneer komt de nieuwe batch toestellen op de markt?
Dan wacht ik daar nog wel ffies op.

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Tsjah je kunt blijven wachten lijkt me op dat all in one apparaat met al die dingen die jij opgeeft. Maar ik denk dat je toch ergens op moet toegeven, sowieso met al die functies is het lastig om een echt kleine telefoon te hebben binnen de nokia reeks. Dus voortaan maar gewoon je eigen mp3tjes luisteren en niet dat geneuzel van DJ's aanhoren?

Verwijderd

Nokia N73?
Pagina: 1