Hamachi contacten verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ik gebruik nu een tijdje Hamachi.
in het begin het ik er wat mee zitten kijken wat de mogelijkheden zijn e.d.
dit gaat allemaal prima, en heb het draaien zoals ik dat wil.

maar nu zijn er in die lijst een aantal PC toegevoegd die inmiddels er niet meer zijn.
deze staan dus altijd offline, en maken de lijst onnodig lang.
hoe krijg ik deze eruit? 8)7
del werkt niet, en zie nergens een knop verwijderen.
ik kan een PC alleen verwijderen door op die PC zelf uit dat netwerk te gaan, alleen dit werkt niet meer aangezien er een aantal PC's opnieuw geinstalleerd zijn.

verder heb ik ook nog problemen met extern buroblad van MS
als ik hiermee inlog, dan krijg ik tijdens het inloggen verbindingmislukt vanwege een netwerk fout.
terwijl je wel gewoon bij de shares van die PC e.d. kan.
gebruikersnaam + ww kan die nog wel controleren, als je geen of verkeerde gegevens invoerd dan vraag hij wel om de juiste.
dus er is wel enige vorm van verbinding :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als owner kun je mensen eruit kicken; verder kan je je weergave aanpassen zodat je alleen online users ziet.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• dude88
  • Niet online
Spider.007 schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 14:10:
Als owner kun je mensen eruit kicken; verder kan je je weergave aanpassen zodat je alleen online users ziet.
members offline zetten is niet helemaal een oplossing aangezien je dan ook de PC die wel in het netwerk horen niet meer ziet.

owner ben je automatisch als je een netwerk aanmaakt neem ik aan?
kan je deze rechten ook aan andere gegeven?
hoe kan je zien of je wel of geen owner ben?

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:38

AirX

Tweak Guru

Rechtermuisknop op de user en dan "evict" kiezen. Staat dat er niet bij, dan ben je niet de owner en kun je er niets aan doen.

• dude88
  • Niet online
oke thanx :)

ik heb het even getest en krijg het nu te zien bij een nieuwe netwerkje.

alleen mijn orginele netwerk heb ik aangemaakt op een windows SBS 2003 server en het programma draait als service.

werkt prima, alleen als ik op de snelkoppeling klik wordt het programma niet actief (terwijl het op de achtergrond wel werk want de PC is online op een andere PC)
dus heeft iemand nog een tip? :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Service uitschakelen op de master; herstarten en de applicatie starten? Daarnaa omgekeert hetzelfde uitvoeren?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• dude88
  • Niet online
kan je de owner overigens wel overdragen naar een andere PC?

de PC die oorspronkelijk owner is die gaat binnenkort weg, dus ik wil graag de owner overdragen naar een andere PC :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je kunt wel het Hamachi ID van de ene pc naar de andere overdragen. Dat werkt via een registerkey, geloof ik. Zo kun je, bijvoorbeeld na een schone installatie van de pc, die key terug zetten, en alle netwerken waar je gejoind had kun je weer gebruiken.
Je kunt niet je ID houden, en het netwerk overdragen aan iemand anders.

[edit]Het backuppen van je ID kan vanuit Hamachi. Daar staat bij de Preferences de knop "backup identity", en hiermee kun je een .reg bestandje opslaan met de benodigde info. Wil je je id dus op een andere computer zetten, dubbelklik daar dan op dat .reg bestand, en je id is gekopieerd.

[ Voor 30% gewijzigd door DrivinUCrazy op 11-11-2006 13:36 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• dude88
  • Niet online
oftewel enige mogelijkheid is nieuw netwerk aanmaken met nieuwe owner, of anders het huidige netwerk blijven gebruiken zonder owner?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Precies. Nu weet ik alleen even niet of een netwerk ook werkt als de owner er niet is? (ik heb Hamachi al regelmatig gebruikt, maar dan was de owner altijd aanwezig)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Pagina: 1