Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allen,

Ik zit hier met een lastig probleem. En ik zal een situatie schets proberen te maken.

Ik wil met een ipaq wat draait op WM5 een vpn verbinding maken naar het bedrijfsnetwerk. Als deze verbinding tot stand is, moet er een synchronisatie plaats vinden door middel van Intellisync naar de netwerk server.

Nu is dit geen enkel probleem als we een inbel verbinding opzetten doormiddel van een mobiele telefoon en bluetooth.
Ook via een WiFi verbinding op een extern netwerk kunnen wij een vpn verbinding opzetten op de ipaq.

Alleen als de ipaq via een cradle is verbonden op een laptop, en deze op een extern netwerk het internet op komt, kan ik geen verbinding maken via de VPN optie. Er kan dus niet worden gesynchroniseerd met intellisync. Via de cradle kan ik wel met explorer het internet op (op de ipaq) Dus de laptop geeft wel een internet verbinding door aan de ipaq.
Het meest bizarre is dat als ik een VPN verbinding opzet naar het bedrijfsnetwerk via de laptop, ik direct kan syncen met intellisync op de ipaq.

Ik heb getest met activesync 4.0/4.1 en de beta 4.2

Ik hoop dat iemand een tip of oplossing voor me heeft.

Groet,

Roland