[VNC] Welke VNC software werkt op een thin client?

Pagina: 1
Acties:
  • 758 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:18
Gegroet mede GoT-ters

Bij ons op school hebben ze nu allemaal thin clients. Opzich geen probleem, ware het niet dat Java applets starten niet kan en je ook geen executables kan starten. Vroeger gebruikte ik WinVNC, TightVNC, RealVNC en later LogMeIn. Geen van allen werkt meer. Google heb ik al binnenstebuiten gekeerd, helaas zonder resultaat...

Zijn er nog remote desktop agents die WEL draaien op een thin client?

De thin clients zijn van HP, de gebruikte software is PowerFuse 7 en Windows server 2003.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Wij gebruiken de citrix client. Werkt perfect i.c.m. NFuse.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:53

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Wil je met de client een andere computer overnemen, of wil je met de thin clients meekijken?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-07 20:53

leuk_he

1. Controleer de kabel!

tha_bulldog schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:24:
Bij ons op school hebben ze nu allemaal thin clients. Opzich geen probleem, ware het niet dat Java applets starten niet kan en je ook geen executables kan starten.
Tja, men zal deze niet voor niks hebben dichtgezet. Als je geen executables meer mag starten dan wordt het zondermeer moeilijk.

HEt is om te beginnen niet duidelijk of je de thin client wil overnemen, of vanaf de thin lcient ites wilt overnemen?

Wellicht dat remote desktop client geinstaleerd is op de thin clients. Gebruikt citrix niet toevallig hetzelfde protocol?

Als je echt helemaal niks mag op de "thin client" (een dichtgespijkerder pc neem ik even aan) dan zal dat wel redenen hebben en zou je aan de beheerder kunne vragen of er een uitzondering voor jouw programma gemaakt kan worden?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:18
Even duidelijkheid scheppen :)

De thin client fungeert als workstation. Vanaf de thin client wil ik verbinding maken met mijn PC die thuis staat. De thin client maakt verbinding met een win2k3 server, vanaf daar wordt dus gewerkt. Dus in die win2k3 sessie wil ik een vnc verbinding maken met de pc die bij mij thuis staat. Het is allemaal uitbesteed aan Inholland bij ons, dus systeembeheer mag er bij ons niets aan doen...

Edit: RDP is helaas niet geïnstalleerd..

[ Voor 5% gewijzigd door RadioAir op 23-05-2006 17:37 ]

Verwijderd

hehe wacht nog maar even met het installeren van VNC tenzij je de goede versie weet te downloaden aangezien de rest allemaal vunderble en zo op jou pc kan worden ingelogt

Verwijderd

Wat ik thuis heb gedaan is Remotely Anywhere geinstalleerd en deze op een bekende port laten draaien. Kan je altijd bij je eigen PC thuis, zelfs achter firewall van werk/school/anders.

Een thin client doet zelf ook helemaal niet, alleen beeld & muis & tobo doorgeven. Dat jij niks mag installeren op de server is niet zo vreemd ;)

edit:
je kan ook RDP thuis aanzetten, mits je XP pro hebt. Schoot me ineens te binnen, maar staat dus ook niet op de server.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 10:04 ]

Verwijderd

Thuis XP Pro draaien met IIS en tsweb installen (RDP via webbrowser). Dan kun je met IE connecten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:25:
Thuis XP Pro draaien met IIS en tsweb installen (RDP via webbrowser). Dan kun je met IE connecten.
Maar dat is toch een java-applet?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 23:11:
[...]

Maar dat is toch een java-applet?
Volgens mij is dat iets met ActiveX.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

kun je niet vanuit de thin client zelf een (extra) rdp sessie aanmaken.
dus add new conection .. rdp etc ....

(niet verwarren met een rdp/vcn sessie openzetten vanuit een reeds bestaande sessie die op de server draaid)

Iperf

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat er wel een poort voor open in de firewall daar? Misschien zijn die tc's wel dichtgetimmerd zodat men niks aan de config kan veranderen.

Doorgaans heeft een thinclient RDP en ICA default aanboord, maar imisschien kan je wel aanpassingen doen aan de firmware. Je vermeldt het model niet. Ik denk dat de verstandigste optie het contacteren van de beheerders/helpdesk is? Of misschien anders als je ze zover kan krijgen (en ik denk niet dat dat je lukt) vnc op de terminal server draaien :P
Denk dat een van de doelen van de terminalserver/thinclient omgeving misschien wel was de beveiliging wat op te schroeven ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1