Toon posts:

outlook sync met citrix

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op mijn stage bezig om een pda te laten synchroniseren met outlook. Nu draaien wij hier op citrix dus zal dat niet zo makkelijk gaan. Is het mogelijk om de lokale versie van Outlook (2003) te laten synchroniseren met de versie die op citirx draait? Het is mij in het verleden namelijk wel eens gelukt alleen werkt het nu niet meer. Ik ben al even weg bij dit stage bedrijf maar toch werd mij weer gevraagd of ik dit weer voor elkaar kon krijgen.

Ik wil dus de agenda en contactpersonen die op de citrix server staan laten syncen met outlook lokaal zodat de pda hier weer mee kan syncen.

Alvast bedankt.

Peter

• w.d.hartog
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-07 10:49
Als het bedrijf een exchange server gebruikt is het simpel, dan moet je ook lokaal inloggen met je citrix account (ivm rechten op exchange), en de lokale outlook configureren op de exchange server.

[ Voor 8% gewijzigd door w.d.hartog op 23-05-2006 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
daar dacht ik ook al aan ja, maar kom niet in het configuratiescherm. En heb op t moment de rechten en het toestemming niet om deze policy weer uit te schakelen.

Denk dat ik er maar een andere keer mee door ga.

Toch bedankt.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je Citrix MPS 4.0 gebruikt en minstens de Advanced Edition dan is er gewoon support om ActiveSync op Citrix te draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 12:19:
Als je Citrix MPS 4.0 gebruikt en minstens de Advanced Edition dan is er gewoon support om ActiveSync op Citrix te draaien :)
ja maar voor die ene gebruiker die zijn pda wil laten syncen vinden ze dat niet nodig. En nogmaals, zo heeft het altijd gewerkt. Dat is juist het rare.

• elevator
  • Niet online

elevator

Hoe heeft wat altijd zo gewerkt?

Verwijderd

Topicstarter
dat de lokale versie van outlook synct met de versie van citrix. Toen ik hier vorig jaar nog stage liep heb ik dit als t goed is ook via exchange ingesteld. Dit weet ik echter niet helemaal zeker meer. Vandaar dat ik t nog een keer op deze manier probeer.

Maar zoals ik al zij kan ik nou niks via exchange instellen omdat ik de rechten niet heb en de systeembeheerder is afwezig.

• elevator
  • Niet online

elevator

Outlooken syncen niet onderling - wat wel zo is dat als je mailbox op de Exchange server staat, je je Outlook op meerdere plekken (evt zelfs tegelijkertijd) kan openen en dan al je mail hebt, dat betekent echter niet dat ze syncen, nee, ze gebruiken allebei dezelfde Exchange server en dus zijn de mailboxen altijd identiek.

Wat werkt er niet meer aan dat laatste? :)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik noem het zeg maar syncen maar bedoel t gene wat jij zegt :) en het laatste werkt inderdaat niet meer. Maar als ik via outlook een nieuw account toevoeg die verbinding maakt met exchange moet het weer werken?

• elevator
  • Niet online

elevator

Normaal gesproken is Outlook nu nog helemaal niet geconfigureerd dus ga ik van uit? Dan is inderdaad het toevoegen van een account voor Exchange genoeg - let dan wel op dat je de mailbox delivery location niet op een personal folder oid zet :)
Pagina: 1